Om jobbet
Vi søger en studentermedhjælper til at assistere vores DIFU Projektstyrings Sektion på både interne og eksterne internationale IT-projekter, samt forfaldne opgaver i Sektionen. Du vil få en central rolle i at støtte i de daglige opgaver forbundet med at lede og drive IT-projekter i Patent- og Varemærkestyrelsen samt de opgaver der er forbundet med at forvalte den digitale systemportefølje.
Dine arbejdsopgaver vil omfatte:
-
Assistere i forbindelse med projektmøder med ansvar for mødereferater og mødeopfølgning
-
Forberede præsentationer til styregruppemøder og andre projektmøder
-
Planlægning af møder med både interne og eksterne interessenter
-
Assistere i planlægning og planopfølgning på styrelsens IT-projekter
-
Assistere i koordineringsopgaver i forhold til opgaver både i projekter og på tværs af Styrelsens IT-portefølje
-
Assistere i test af nye systemer og ændringer til systemer
-
Andre ad-hoc opgaver efter behov
Patent- og Varemærkestyrelsen er pt. ved at udvikle og implementere en række nye vigtige forretningsunderstøttende IT-systemer, og du vil indgå i projektledelsen af vores projekter sammen projektlederen og projektteamet. Du planlægger og løser dine opgaver i samarbejde med projektlederen.
Om dig
Vi forventer, at du er i gang med en relevant videregående uddannelse og har lyst til at prøve kræfter med projektlederfaget. Vi ser gerne, at du har mindst 2 år tilbage på studiet.
Derudover er du god til at planlægge og holde styr på dine opgaver, arbejder struktureret og er nysgerrig efter at lære at arbejde med offentlige IT-projekter i et agilt udviklingsmiljø.
Du taler og skriver dansk og engelsk. Du har erfaring med at arbejde i Microsoft Office-pakken (Word, Excel, PowerPoint). Du har stærke kommunikationsfærdigheder og evne til at samarbejde med et team. Og vigtigst af alt - du er en god kollega.
Om os
Du bliver en del af vores digitaliseringsafdeling på 28 medarbejdere fordelt på tre sektioner: Projektstyring, Udvikling & Data samt Service Delivery. Denne stilling er placeret i projektstyringssektionen, hvor vi i dag er 4 medarbejdere. Vi har højt til loftet og en uformel omgangstone. Arbejdspladsen ligger i Taastrup tæt på offentlig transport og motorvej, og der er gratis parkeringspladser. Vi har en god kantineordning, motionsrum og en velfungerende og aktiv personaleforening.
Det daglige arbejdssprog er dansk, men vi holder også møder med vores spanske samarbejdspartnere, som foregår på engelsk.
Information og ansøgning
Søg stillingen via Søg stillingen-knappen til højre for annoncen eller via vores hjemmeside www.dkpto.dk/job. Din ansøgning med CV og eksamenspapirer skal være modtaget senest 6. december.
Du ansættes som student på 15 timer/ugen efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og HK. Vi forventer ansættelse pr. 1. januar 2024 eller hurtigst muligt derefter. Samtalerne vil blive holdt løbende.
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Projektstyringschef Kristine Grundsøe på telefon: 43 50 82 79 eller på mail: krgr@dkpto.dk
I Erhvervsministeriet tror vi på, at et inkluderende, mangfoldigt arbejdsmiljø styrker opgaveløsningen. Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og lige muligheder for alle vores jobansøgere. Vi opfordrer alle til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, seksualitet, religion eller etnisk tilhørsforhold.
Ansøgningsfrist
06-12-2023
Hjemmeside
www.dkpto.dk
Arbejdssted
Taastrup
Kontakt
Zenia Lotus Hansen
E-mail
91 33 70 61
Kristine Grundsøe
E-mail