Er du god til at jonglere med tal, og har du en faglig interesse i økonomistyring? Er du interesseret i at bidrage til at understøtte arbejdet med en god og sikker digital hverdag? Så har vi en spændende studenterstilling til dig i Digitaliseringsstyrelsen.
Om stillingen
Du skal sammen med resten af teamet være med til at sikre økonomistyringen af Digitaliseringsstyrelsen. Det omfatter bl.a. Danmarks digitale infrastrukturløsninger, fx MitID og Digital Post, som spiller en vigtig rolle i borgere og virksomheders hverdag.
Du kommer til at arbejde i et team, som sørger for at understøtte centrale beslutningsprocesser og prioriteringer op mod direktionen, departementet og Folketinget. Du skal være med til løbende at bidrage til økonomistyring i et tæt samarbejde med dine ca. 10 kollegaer i teamet.
Vi forventer, at du kommer til at:
- bidrage til den løbende økonomiopfølgning på projekter og it-løsninger
- deltage i planlægning og eksekvering af økonomiprocesser for kontorernes it-løsninger
- bistå kontorerne i forbindelse med fakturering, betalinger og lign.
- løse ad hoc-opgaver i relation til Digitaliseringsstyrelsens arbejde med økonomistyring.
Om dig
Vi forestiller os, at du enten er i gang med en professionsbachelor relateret til finansiering eller økonomistyring eller en lang videregående uddannelse som fx økonomi, HA-almen eller lignende. De væsentligste forudsætninger for, at du kan lykkes i vores team er, at du arbejder systematisk og struktureret, har en god talforståelse og er klar til at tage ansvar og følge de opgaver til dørs, som lander på dit bord.
Derudover kendetegner det dig, at du:
- har erfaring med Excel
- er selvstændig, detaljeorienteret og tager ansvar for egne opgaver
- holder af at arbejde i et team og understøtte dine kollegaer.
Du bliver en del af et fagligt stærkt miljø, hvor opgaverne løbende ændrer sig. Det er derfor vigtigt, at du har interesse i at få erfaring med arbejdet i en politisk styret organisation. Vi forventer ikke, at du er ekspert på forhånd, men hos os får du gode muligheder for at komme godt ind på livet af økonomistyringshåndværket. Vi forventer derfor, at du er klar på faglige udfordringer og har mod på at lære.
Om os
I Kontor for økonomi og support er vi ca. 25 medarbejdere, som arbejder med økonomien og supporten af vores digitale infrastrukturer. Vi har ofte travlt, men har altid tid til at samarbejde og hjælpe hinanden. Vi går meget op i at have en uformel og humoristisk omgangstone og et godt kollegialt miljø med både sociale og faglige initiativer. Vi sætter den faglige barre højt og har et stort fokus på kompetence- og karriereudvikling.
Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.
I Digitaliseringsstyrelsen er vi ca. 400 medarbejdere, som hver dag går forrest i arbejdet for et mere digitalt offentligt Danmark med borgere og virksomheders behov i centrum. Vi sætter barren højt og har fokus på din trivsel og kompetence- og karriereudvikling. Hvis du er interesseret, kan du læse mere om vores arbejde på www.digst.dk.
Ansættelsesvilkår
Du ansættes efter fællesoverenskomst mellem Digitaliseringsstyrelsen og Offentligt Ansattes Organisationer Det statslige område (OAO-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for Kontorfunktionærer, Laboranter og It-medarbejdere (HK) i staten.
Du ansættes til ca. 15 timer om ugen som timelønnet studentermedhjælper, med tiltrædelse snarest muligt.
Vi er fleksible i forbindelse med ferie og eksamensperioder, og vi forventer, at du også er det i perioder med større arbejdsbelastning.
Ansættelsesområdet er Digitaliserings- og Ligestillingsministeriet med tilhørende institutioner pt. Digitaliserings- og Ligestillingsministeriets departementet, Digitaliseringsstyrelsen og Danmarks Statistik.
Arbejdsstedet er placeret på Landgreven 4, 1301 København K.
Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Jasmin Abu Zahrah, tlf. +4524830497 eller e-mail: jaszah@digst.dk. Du er velkommen til at skrive en sms, så ringer vi dig op.
Ansøgning
Hvis stillingen har din interesse, så tryk på Søg stillingen og send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag. Vi skal modtage din ansøgning senest 20. juni 2024. Vi forventer at holde samtaler i uge 26. Der vil være en mindre skriftlig case opgave til samtalen, som udføres hjemme for de kandidater, som går videre til anden samtale.
Vi ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.