Gem annonce

Studentermedarbejder til Enheden for Sociale Ydelser, Borgercenter Voksne

Københavns Kommune, Socialforvaltningen

Storkøbenhavn

Indrykket
07-12-2018

Enheden for Sociale Ydelser varetager bl.a. ansøgninger om 100/102 efter Serviceloven, telefonisk rådgivning og vejledning af borgere, behandling af ansøgninger om enkeltydelser efter Aktivloven, administration af førtidspension samt tillæg efter førtidspensionsreglerne, økonomisk rådgivning af borgere samt har en åben borgermodtagelse.

 

Vi søger en jura-/socialrådgiverstuderende, der kan hjælpe med de administrative opgaver i vores 100/102 gruppe. I alt er vi 100 ansatte i Enheden for Sociale Ydelser, og 100/102 gruppen består af tre sagsbehandlere. Arbejdstiden er 15 timer ugentligt fordelt på 2-3 dage. Placering af arbejdstimerne aftales for nogle måneder ad gangen, og vi vil naturligvis kunne tage hensyn i dine eksamensperioder. Arbejdspladsen ligger i Matthæusgade 1, 1666 København V.

 

Dine opgaver bliver:

 

  • Sagsåbning og screening af nye ansøgninger. Herunder vurdering af om en række betingelser fastsat i Serviceloven er opfyldt

  • Rekvirering af elektroniske statusattester hos læger og hospitaler mv.

  • Journalisering

  • Udarbejde af diverse skrivelser til borgerne, herunder fristudskydelsesbreve, mødeindkaldelser m.v.

  • Registrere og systematisere indkommen post, som 100/102 gruppen modtager

  • Udarbejdelse af klagesvar

  • Ad hoc sekretariatsopgaver for gruppens medarbejdere.

 

 

Vi tilbyder en studierelevant stilling, hvor du vil få et indblik i en række socialfaglige områder med alsidige problemstillinger. Du vil endvidere få et indgående kendskab til forvaltningsloven, persondataloven og serviceloven gennem praktiske arbejdsopgaver. Du vil bl.a. også komme til at behandle anmodninger om aktindsigt og deltage i afdelingens faste ugentlige møde, hvor vi har faglige drøftelser.

 

Vi forventer, at du:

 

  • er jura- eller socialrådgiverstuderende

  • har mindst 1 år tilbage af dit studie

  • har lyst til at arbejde i en travl hverdag i den socialfaglige virkelighed

  • er fortrolig med IT-programmerne i MS Office-pakken samt diverse IT-værktøjer (oplæring vil selvfølgelig finde sted)

  • trives med rutineprægede opgaver

  • er serviceminded og god til at samarbejde

  • kan arbejde selvstændigt og samtidigt indgå i et team hvor man hjælper hinanden

  • er fleksibel, diplomatisk og udadvendt samt i stand til at varetage opgaver, der kræver fortrolighed

  • har lyst til at indgå i det sociale fællesskab i gruppen

  • i sommerferien (primært juli måned) vil vi gerne have, at du kan arbejde nogle ekstra dage hver uge.

 

 

Løn og ansættelsesvilkår

Sker i henhold til gældende overenskomst, herunder reglerne om Ny Løn.

 

Arbejdstiden er på 15 timer ugentligt. Stillingen er til besættelse snarest muligt.

 

Yderligere oplysninger

Du kan få yderligere oplysninger om stillingen ved telefonisk henvendelse til afdelingsleder Annette Larsen på 2710 4107, jurist Linda Lykke Lundgaard eller jurist Jens Højmark på 3317 2520.

 

Søg stillingen via nedenstående link senest fredag den 21. december 2018.

 

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i starten af 2019.

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Del dette job

Kontakt
Matthæusgade 1
1666 København V
Danmark
Arbejdssted
-----------
Afdeling
---------
Praktisk information
Oprettet
07-12-2018
Udløber
21-12-2018
Kviknummer
LJA-68657399
Jobtype
Studenterjob
Arbejdsområde
Administration
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Københavns Kommune, Socialforvaltningen

Adresse
Matthæusgade 1
1666
København V
Danmark
Praktisk information
Oprettet
07-12-2018
Udløber
21-12-2018
Kviknummer
LJA-68657399
Jobtype
Studenterjob
Fag
Administration
Beliggenhed
Gem annonce