Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Struktureret og produktiv jurist søges til huslejenævnene i Kultur- og Fritidsforvaltningen

Københavns Kommune

København, Storkøbenhavn

Indrykket
22-11-2024

Brænder du for at arbejde med lejeret, og vil du være med til at løse konflikter mellem lejer og udlejere? Så søg og bliv en del af en arbejdsplads, der vægter samarbejde og faglighed højt.

Vi tilbyder et stærkt juridisk miljø, hvor du kan styrke din juridiske profil og sparre med dygtige og engagerede kolleger i det daglige arbejde. Du kommer til at arbejde med et komplekst lovområde, som har betydning for mange menneskers liv og hverdag. Du får et udfordrende, men balanceret arbejdsliv.

Om jobbet

Som jurist hos os vil din arbejdsdag blive præget af mange forskellige typer arbejdsopgaver. Da huslejenævnene har ansvaret for korrekt juridisk sagsbehandling af høj kvalitet, lægger vi stor vægt på faglig sparring og løbende kompetenceudvikling, da vi tror på, at det holder os skarpe og opdaterede inden for relevante fagområder.

I stillingen skal du forberede sager til huslejenævnene. Arbejdet består i at udarbejde indstillinger i sager til nævnenes møder, deltagelse i nævnsmøder og besigtigelser, efterfølgende formulering af afgørelser samt løbende kontakt med lejere og udlejere i forbindelse med sagsbehandlingen. Du får ansvaret for dine egne sager og står for den løbende sagsbehandling fra start til slut.

Vi arbejder i teams tilknyttet de forskellige huslejenævn, hvor vi både sparrer med hinanden om sagerne og hjælper hinanden med de opgaver, som er tilknyttet nævnene. Vi sætter teamsamarbejdet i højsædet, og der er altid et sted at spørge om hjælp, hvis man har brug for det.

Er det dig?

Du er uddannet cand.jur. eller cand.merc.jur. Du er proaktiv, og du kender til forvaltningsretlige regler.

Da vi har mange sager, opnår du succes i stillingen, når du kan arbejde selvstændigt, struktureret og prioritere dit arbejde og herunder har et godt overblik og kan overholde deadlines. Derudover har du en forståelse for balancen mellem kvalitet og produktivitet.

Du har gode samarbejdsevner, og du besidder den fleksibilitet og imødekommenhed, der er en forudsætning i en offentlig organisation, hvor lejere og udlejere er vores kunder. Du har gode analytiske og skriftlige formuleringsevner.

Vi ser gerne, at du har kendskab til og gerne praktisk erfaring med de forvaltningsretlige regler om sagsbehandling. Det er en fordel, hvis du også har kendskab til eller praktisk erfaring med boliglejeret og sagsbehandlingssystemet eDoc.

Om huslejenævnene

I Københavns Kommune er der otte huslejenævn og et beboerklagenævn. Hvert nævn består af en formand og to medlemmer.

Ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til overenskomsten og dine kvalifikationer.

Stillingen vil primært være tilknyttet et af huslejenævnene, men kan give mulighed for rokering mellem forvaltningens enheder, hvor du løbende skal varetage ledige vikariater.

Tiltrædelse snarest muligt og senest pr. 1. februar 2025.

Yderligere information

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte teamleder Maria Kjær 23 31 39 59.

Sammen med ansøgningen skal du uploade CV og karakterudskrift.

Søg via linket senest søndag den 8. december 2024

Samtaler forventes at blive afholdt den 12. og 13. december 2024.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Københavns Kommune

Adresse 1
Nyropsgade
1602 København V
Danmark
Web
Praktisk information
Oprettet
22-11-2024
Udløber
08-12-2024
Kviknummer
LJA-85812133
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura, HR og personale, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Københavns Kommune

Adresse
Nyropsgade
1602
København V
Danmark
Praktisk information
Indrykket
22-11-2024
Ansøgningsfrist
08-12-2024
Kviknummer
LJA-85812133
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Jura, HR og personale, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed