Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Strukturerede projektledere med Lean- og proceskompetencer søges til enheden 'Kvalitets- og Driftsstyring' i Skattestyrelsen i Ringkøbing

Skattestyrelsen

Ringkøbing-Skjern, Vestjylland

Indrykket
24-09-2021

Kan du optimere processer og arbejdsgange, kan du drive Lean-initiativer og -projekter samt måle effekten og værdien heraf? Og kan du generelt facilitere møder, arbejdsgrupper, seminarer, workshops og længerevarende projekter, så er det måske dig, vi leder efter?

 

I driftsstyringsteamet i enheden Kvalitets- og Driftsstyring er vi syv medarbejdere, der overordnet arbejder med ledelsesinformation i form af blandt andet driftsstyring, risikostyring, intern kvalitetssikring og KPIer. Derudover arbejder vi med større og mindre faciliteringsopgaver samt procesopgaver herunder blandt andet kortlægning af opgaver i forhold til optimering af arbejdsgange.

 

Vi er en tværgående og driftsunderstøttende enhed i afdelingen Opkrævning og Betaling der udgøres af ca. 370 medarbejdere fordelt på elleve driftsenheder og tre understøttende enheder. Afdelingen er Danmarks største kasseapparat og bidrager hvert år til, at få ca. 1.000 milliarder kr. netto i statskassen; penge der er med til at skabe fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

 

Du kommer til at facilitere og drive små og store projekter, herunder blandt andet udviklingsinitiativer/-projekter med henblik på optimering i samarbejde med driftsenhederne. Du vil også have det opsamlende arbejde i forhold til projekterne. Du skal kunne forstå detaljerne og kunne hæve dig op i helikopterperspektivet da vores arbejdsprocesser er dynamiske og afhængige af hinanden. 

 

Dine opgaver bliver, at:

  • Facilitere og drive mindre og større projekter/initiativer/møder/workshops/arbejdsgrupper samt udføre opsamlingsarbejdet

  • Udarbejde præsentationer samt dokumentere arbejdsgange og metodegrundlag

  • Foretage kortlægning af processer inkl. dokumentation

  • Planlægge og facilitere proceskortlægningsworkshops samt opfølgning heraf

  • Bidrage til den positive forandringsånd i organisationen

  • Understøtte 14 funktionsledere og en underdirektør i det daglige arbejde

  • Omsætte ideer og ambitioner til konkrete indsatser.

 

En alsidig proceskonsulent

Du har en relevant uddannelsesbaggrund på kandidatniveau eller har igennem din hidtidige erhvervserfaring opnået gode forudsætninger for at arbejde med ovenstående opgaver. Det er absolut en fordel hvis du har arbejdet med Lean-processer tidligere.

 

Med din udprægede logiske sans samt nysgerrige og omhyggelige tilgang, formår du at skabe overblik og simplificere komplekse problemstillinger uden at gå på kompromis med kvaliteten.

 

Du er struktureret, brænder for processer og har mod på at skabe forandringer. Du har gode samarbejdsevner og formår at skabe en bred forretningsforståelse, til brug for dit daglige arbejde. Derudover kommer du til at hjælpe os med at holde overblikket i en travl hverdag, hvor arbejdstilrettelæggelsen hurtigt kan ændre sig.

 

Du ser kompetenceudvikling som naturligt for at kunne løse de opgaver, du stilles overfor, og du er i stand til selv at gribe opgaverne og opsøge viden og sparring.

 

Hvad kan vi tilbyde dig?

Vi tilbyder en alsidig hverdag med stort fokus på det gode kollegaskab og et godt og humoristisk arbejdsmiljø, hvor daglig sparring, videndeling og læring er en naturlig og stor del af hverdagen.

 

Vi lægger vægt på høj faglighed, professionel kommunikation, skriftligt og mundtligt, højt serviceniveau og kvalitet i opgaveløsningen.

 

Ansøgning, kontakt & løn

Vi glæder os til at modtage din ansøgning, CV og Eksamensbeviser via linket søg stillingen senest 8. oktober 2021.

 

Såfremt du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Karina Halkjær Østergaard på telefon 7238 5664, email: Karina.Halkjaer@sktst.dk

 

Samtaler forventes afholdt 11. og 12. oktober 2021. 2. samtaler forventes afholdt 18. og 19. oktober 2021. Der gøres opmærksom på, at tests og evt. case kan indgå i ansættelsesprocessen.

 

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

 

Ansættelsesområdet vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er indtil videre Damstrædet 2, 6950 Ringkøbing.

 

Forventet tiltrædelse pr. 1. december 2021.

 

Der vil forud for ansættelse blive indhentet referencer samt straffeattest.

 

Skattestyrelsen opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

 

 


Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Skattestyrelsen

Adresse 1
Damstrædet 2
6950 Ringkøbing
Danmark
Praktisk information
Oprettet
24-09-2021
Udløber
08-10-2021
Kviknummer
LJA-82707912
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Konsulent og rådgivning, Projektledelse og styring
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Skattestyrelsen

Adresse
Damstrædet 2
6950
Ringkøbing
Danmark
Praktisk information
Indrykket
24-09-2021
Ansøgningsfrist
08-10-2021
Kviknummer
LJA-82707912
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Konsulent og rådgivning, Projektledelse og styring
Beliggenhed