Gem annonce

Strategisk tovholder til effektiviseringsstrategien i Teknik- og Miljøforvaltningen

Københavns Kommune - Teknik og Miljøforvaltningen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
10-09-2020

Drives du af at arbejde med komplekse problemstillinger, der kræver tværgående fokus og samarbejde?

 

Og vil du gerne være med til at sikre, at Teknik- og Miljøforvaltningen arbejder struktureret og fokuseret med optimering af driften og administrationen i et flerårigt perspektiv?

 

Så har vi brug for dig som vores nye tovholder, der skal udvikle og drive arbejdet med forvaltningens effektiviseringsstrategi.

 

Teknik- og Miljøforvaltningen har igennem flere år arbejdet aktivt med at sikre en effektiv drift med henblik på at understøtte muligheden for udvikling af organisationen og skabe gode løsninger for drift og udvikling af byen. Vi har brug for en ny tovholder til at spille en central rolle i dette arbejde. Du bliver ansvarlig for implementeringen af forvaltningens nye styringsmodel for effektiviseringsarbejdet og skal bidrage med at sikre, at der etableres et økonomisk råderum i forvaltningen. Dit ansvar bliver at drive den årlige effektiviseringsproces som en del af budgetprocessen. Din indsats skal foregå i tæt dialog med afdelingerne omkring effektiviseringsmåltal og investerings- og effektiviseringscases samt om den strategiske udvikling af forvaltningens effektiviseringsarbejde.

 

I effektiviseringsarbejdet er anvendelsen af nye teknologier et vigtigt element, hvorfor du vil skulle etablere og sikre et tæt samarbejde med relevante samarbejdspartnere, heriblandt forvaltningens digitaliseringsenhed, med henblik på at sikre, at nye teknologier bliver et redskab til effektiviseringer. Du vil derudover skulle sikre en tæt kobling til arbejdet med budgetanalyser, særligt i forhold til indsigt i potentielle effektiviseringsemner samt arbejdet med at understøtte organisationen i at omsætte budgetanalysernes resultater til konkrete investerings- og effektiviseringscases.

 

Som tovholder for effektiviseringsstrategien vil du konkret være ansvarlig for at

  • implementere og udvikle forvaltningens styringsmodel på effektiviseringsområdet

  • understøtte direktionen og det politiske udvalg med beslutningsoplæg om forvaltningens effektiviseringsarbejde

  • etablere og implementere årshjul og tids- og procesplaner for effektiviseringsarbejdet og generelt sikre et stærkt styringssetup omkring effektiviseringsarbejdet

  • sikre den overordnede dialog med afdelinger, herunder kommunikation og rammer om effektiviseringsarbejdet

  • sikre tæt relation til relevante samarbejdspartnere herunder digitaliseringsenheden

  • kvalitetssikre investerings- og effektiviseringscases og sikre dialog med Økonomiforvaltningen

  • sikre effektive snitflader i forhold til budgetanalyser og forvaltningens budgetproces

 

Vi søger dig, der har stærke samarbejdsevner, kan tænke strategisk og har erfaring med tværgående koordinering i større politisk styrede organisationer. Du trives godt i et tempofyldt miljø, præget af faglig sparring og samarbejde på tværs. Konkret har den ideelle kandidat:

  • en relevant videregående samfundsvidenskabelig uddannelse, fx cand.merc., cand.scient.pol., cand.scient.adm., HD eller lignende

  • erfaring fra en politisk styret organisation

  • gerne erfaring med effektiviseringsarbejdet fra anden offentlig organisation

  • gerne erfaring med kommunal budgetstyring

  • stærke proces- og samarbejdskompetencer

  • god erfaring med at koordinere og styre på tværs af afdelinger, fagligheder og ledelseslag

  • evnen til hurtigt at sætte sig ind i komplicerede problemstillinger og er konstruktiv og løsningsorienteret

  • en proaktiv og struktureret tilgang til opgaveløsningen

  • evnen til at gå selvstændigt til opgaverne og sætte sig for bordenden af en proces

  • gode relationskompetencer og forstår værdien af det gode samarbejde

  • gode formidlingsevner både mundtligt og skriftligt

 

Om os

Du bliver en del af Teknik- og Miljøforvaltningens centrale stab, som består af ca. 150 medarbejdere. Staben understøtter hele forvaltningen inden for økonomi, HR, jura, kommunikation og digitalisering, og du ansættes i enheden for Budget og Anlæg. Vi har i vores opgaveløsning fokus på samarbejde og helhedssyn og skal understøtte, at forvaltningens afdelinger bedst muligt kan fokusere på de faglige kerneopgaver, der sikrer en solid drift og udvikling af byen.

 

Hos os får du et job med gode faglige og personlige udviklingsmuligheder. Vi sætter stor pris på det sociale liv, og at vi har det sjovt sammen, mens vi arbejder. Du får en spændende hverdag i en moderne organisation i forandring. Vi har et højt ambitionsniveau og en uformel tone.

 

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst i henhold til dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. Afhængig af dine kvalifikationer vil der være mulighed for indplacering som special- eller chefkonsulent.

 

Stillingen er med tiltrædelse snarest muligt og senest den 1. november 2020.

 

Yderligere information

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte budgetchef Terese Pelle Clemmensen på 2165 4790 eller teamleder Anne Luja Hansen på 2119 5471.

 

Søg via nedenstående link senest torsdag den 24. september 2020

 

Vi forventer at gennemføre ansættelsessamtaler i uge 40 og de vil blive tilrettelagt efter den aktuelle COVID-19-situation.

 

 

Om Teknik- og Miljøforvaltningen

Forvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.050 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 3 mia. kr.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Københavns Kommune - Teknik og Miljøforvaltningen

Adresse 1
Islands Brygge 37
2300 København S
Danmark
Web
Praktisk information
Oprettet
10-09-2020
Udløber
24-09-2020
Kviknummer
LJA-81067312
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Kontor og administration, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Ansøg nu
Lignende job

Del dette job

Virksomhedsinformation

Københavns Kommune - Teknik og Miljøforvaltningen

Adresse
Islands Brygge 37
2300
København S
Danmark
Praktisk information
Indrykket
10-09-2020
Ansøgningsfrist
24-09-2020
Kviknummer
LJA-81067312
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Kontor og administration, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Beliggenhed
Gem annonce