Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Statsautoriseret revisor eller erfaren Cand.merc.aud. til Erhvervsstyrelsens tilsyn med ikke-PIE revisionsvirksomheder

Erhvervsstyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
17-03-2025

Er du en statsautoriseret revisor eller erfaren Cand.merc.aud. med interesse for kvalitetskontrol og tilsyn? Er du klar til at tage en central rolle i tilsynet med ikke-PIE revisionsvirksomheder? Så har vi en spændende og fagligt udfordrende mulighed i Erhvervsstyrelsen.

 

En central rolle i tilsynet med revisorer og revisionsvirksomheder

Erhvervsstyrelsens tilsyn med revisorer og revisionsvirksomheder omfatter erklæringer med sikkerhed - herunder på virksomhedernes bæredygtighedsrapportering. Vores mål er at styrke tilliden til revisors erklæringer ved at sikre, at revisors arbejde opfylder høje standarder for kvalitet og faglighed.

 

I denne rolle vil du få mulighed for at arbejde tæt på beslutningsprocesserne, der styrer lovgivning og regler på revisions- og bæredygtighedsområdet, hvilket giver dig unik indsigt og viden. Du vil også kunne deltage i internationale tilsynsfora afholdt verden over.

 

Dine arbejdsopgaver

Som en del af teamet, der arbejder med tilsyn af ikke-PIE revisionsvirksomheder, vil dine primære opgaver omfatte:

  • Udarbejdelse af rapporter om kvalitetskontrol baseret på en kvalificeret gennemgang af eksterne kvalitetskontrollanters indrapportering

  • Faglig vurdering af behovet for videre undersøgelser i forbindelse med kvalitetskontroller

  • Gennemførelse af undersøgelser, herunder påtaler og indbringelser for Revisornævnet

  • Dialog og møder med revisionsvirksomheder og kvalitetskontrollanter

  • Planlægning og udførelse af temabaserede kvalitetskontroller samt rapportering herom

  • Kommunikation udadtil om resultat af vores tilsyn, samt vejledninger

  • Bidrag til udviklingen og procesoptimering af tilsynsområdet

Du vil arbejde tæt sammen med teamets øvrige medlemmer og andre fagområder i Erhvervsstyrelsen, særligt regnskabskontrollen og hvidvasktilsynet.

 

Hvem er vi

Vores samlede team består af 12 dygtige og engagerede kollegaer, der har baggrund som statsautoriserede revisorer eller cand.merc.aud. med flere års praktisk erfaring fra revisionsbranchen. Vores arbejdsmiljø er dynamisk, spændende og præget af stor ansvarsførelse over for de interessante opgaver. Vi har et uformelt arbejdsmiljø, hvor vi generelt arbejder meget selvstændigt. Vi får tingene til at fungere med et rigtig godt samarbejde, sparring om opgaverne, gensidig hjælp, en god tone og højt humør.

 

I Erhvervsstyrelsen har vi gode arbejdsvilkår, herunder flekstid, pension og en fornuftig balance mellem arbejdsliv og privatliv. Det er vigtigt for os, at den enkelte medarbejder mærker fleksibiliteten i arbejdstilrettelæggelsen og muligheden for medindflydelse på egne arbejdsopgaver. Derudover er der gode muligheder for såvel personlig som faglig udvikling.

 

Om dig

Du er en engageret og fagligt orienteret statsautoriseret revisor eller erfaren Cand.merc.aud., og vi forventer, at du:

  • Har et indgående kendskab til revisionsprocessen og formår at anvende denne viden i praksis

  • Er fortrolig med revisorlovgivningen, revisionsstandarder og årsregnskabsloven

  • Er en dygtig kommunikator og kan formidle komplekse budskaber klart og præcist - både skriftligt og mundtligt - til fagfolk, virksomheder og revisorer

  • Har en naturlig interesse for revisionsbranchen og revisionskvalitet

  • Er i stand til at arbejde både selvstændigt og i tæt samarbejde med andre

Om ansættelsen

Ansættelsen sker som udgangspunkt chefkonsulent efter gældende overenskomst mellem AC og Finansministeriet, og dertil forhandling af kvalifikationstillæg. Der er tale om en fast fuldtidsstilling med tiltrædelse snarest mulig.  

 

Yderligere information om stillingen kan fås ved henvendelse til kontorchef Susanne Thorhauge på tlf. +45 35 29 19 32 eller kvalitetschef Joakim Juul Larsen på tlf. + 45 35 29 13 46. Oplysninger om løn- og ansættelsesvilkår kan fås ved henvendelse til HR-rekrutteringspartner Iben Schulin-Zeuthen på tlf. +45 91 33 70 80.

 

Interesseret?

Lyder stillingen som noget for dig? Så send din ansøgning via "Søg stilling"-knappen i annoncen. Din ansøgning med CV og eksamenspapirer skal være modtaget senest fredag d. 11. april 2025.

 

Vi forventer at holde samtaler i uge 17 og 18. Der vil blive anvendt tests i rekrutteringsprocessen.

 

Fakta

Ansøgningsfrist 11-04-2025

Arbejdssted København Ø.

Arbejdssted Langelinie Allé 17, 2100 København Ø

 

Kontakt

Iben Schulin-Zeuthen

E-mail

 

Joakim Juul Larsen

E-mail

 

Susanne Thorhauge

E-mail

 

Hjemmeside

erhvervsstyrelsen.dk/

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Erhvervsstyrelsen

Adresse 1
Langelinie Allé 17
2100 København Ø
Danmark
Adresse 2
Langelinie Allé 17
2100 København Ø
Danmark
Praktisk information
Oprettet
17-03-2025
Udløber
11-04-2025
Kviknummer
LJA-85996963
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Finans, økonomi og regnskab, Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Erhvervsstyrelsen

Adresse
Langelinie Allé 17
2100
København Ø
Danmark
Praktisk information
Indrykket
17-03-2025
Ansøgningsfrist
11-04-2025
Kviknummer
LJA-85996963
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Finans, økonomi og regnskab, Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed