Gem annonce

Stærkt juridisk makkerpar til sundhed, social og kontrakter

Gribskov Kommune

Gribskov, Nordsjælland

Indrykket
21-04-2021

Gribskov Kommune opruster på juridiske kompetencer og søger to jurister, der sammen kan rådgive, undervise og håndtere de mest komplekse sager på social- og sundhedsområderne. Én jurist får desuden en central rolle i udbud og kontraktstyring. Du kan søge alene eller du og en anden kan søge som et team.

Som center-jurist får du en bred og spændende opgaveportefølje og høj grad af selvstændighed i tilrettelæggelsen af dine opgaver. Du indgår i et tværfagligt team og får et tæt fagligt fællesskab med den anden centerjurist. Du vil indgå i netværk med kommunens øvrige jurister.

Sammen skal du og din kollega dække det juridiske felt socialret, sundhedslov, forvaltningsret, GDPR, magtanvendelse og kontrakter/udbud af velfærdsydelser for Center for Sundhed og Omsorg og Center for Sociale Indsatser.

Som jurist i Gribskov Kommune er du i tæt samspil med både koncernledelsen, de politiske beslutningsprocesser og det social- og sundhedsfaglige arbejde, vi har ansvaret for. Du bliver en del af en organisation med mod på udvikling og tillid til, at du kan tage ansvar for opgaverne. Vi ser fleksibilitet som en grundsten for et godt arbejdsliv, så du vil have fleksibel arbejdstid og mulighed for hjemmearbejde.

Du vil have din gang både på Rådhuset i Helsinge og i vores administrationsbygning i Gilleleje dog kun det første år. I 2022 flytter vi til et nyopført administrations- og sundhedshus i Helsinge.

Om Center for Sundhed og Omsorg

Som centerjurist for Sundhed og Omsorg vil du blive en del af Team Kvalitet, Udvikling og Kontraktstyring (KUK). Teamet består af pt 11 medarbejdere. Teamet består af generalister og specialister samt sundhedsfaglige konsulenter. Alle er højt engagerede og dygtige medarbejdere, som understøtter centeret med projektledelse, kvalitetsopfølgning, tværsektorielt samarbejde, faglige udviklingsprojekter, support af IT og fagsystemer, administrative funktioner og sekretariatsbetjening, politisk og juridisk betjening og kontraktstyring. Som en del af en budgetbevilling skal vi i 2021 opbygge en særlig indsats omkring kontraktstyring.

Center for sundhed og omsorg varetager udvikling og drift af kommunale og private plejecentre, rehabiliteringstilbud efter udskrivelse, hjemme- og sygepleje, genoptræning, demenstilbud, myndighedsopgaven, hvor vi træffer afgørelse om hjælp til borgerne, kommunens sundhedspolitik og sundhedsaftale og meget mere.

Centerets administration består af Team Kvalitet, Udvikling og Kontraktstyring samt Team Visitation og Hjælpemidler. Vi er en personale- og ledergruppe, der lægger vægt på godt samarbejde, effektiv drift, et godt grin og plads til forskellighed og dialog.

Om Center for Sociale Indsatser

Center for Sociale Indsatser varetager social-, psykiatri- og handicapområdet for voksne, børn og familier. Vi er et nydannet center, hvor du får mulighed for at tage medansvar for centrets udvikling og i at skabe et stærkt fagligt fundament for socialområdet.

Som centerjurist for Sociale Indsatser vil du blive en del af et lille understøttende team. Ud over dig, består teamet af to konsulenter, en sygeplejerske, en pædagogisk konsulent og en administrativ medarbejder. Vi har et godt fagligt samarbejde med kollegerne i team KUK.

Team Understøttende Funktioner løfter opgaver for hele centret inden for politisk betjening, juridisk vejledning, kompetenceudvikling, organisation, ledelse og styring, kvalitetsudvikling, kontrakter, projektledelse og administrativ støtte. Vi vægter det faglige og kollegiale fællesskab højt og interesserer os for hinanden både arbejdsmæssigt og socialt.

Centret er ansvarlig for fire sociale bo- og dagtilbud, rusmiddelområdet samt myndighed, forebyggelse, behandling og støtte til voksne, børn og familier. Centret har et tæt samarbejde med den kommunale ungeindsats og jobcentret, PPR, skoler og dagtilbud samt ældre- og sundhedsområdet.

Vores juridiske makkerpar skal sammen dække opgaverne at

  • Give sparring og rådgivning til sagsbehandlere, botilbud og ledelse inden for Serviceloven, vejlede og rådgive i forbindelse med klagehåndtering og borgerinddragelse samt stå i spidsen for at styrke vores arbejdsgange og kompetencer omkring magtanvendelser.

  • Tage en central rolle i det forestående udbud på sundheds- og socialområdet, bl.a. være med til at designe udbuddet, udarbejde kontrakter og efterfølgende sikre efterlevelse af kontrakterne, samt etablere en kontraktstyringsenhed i Center for Sundheds og Omsorg, som trækker på juridisk, økonomisk og sundhedsfaglig ekspertise.

  • Undervise medarbejdere og ledere, udarbejde vejledninger, og holde os opdateret på lovændringer og principafgørelser.

  • Samarbejde med Familieretshuset, Ankestyrelsen, tilsyn og andre offentlige myndigheder.

  • Skrive sagsfremstillinger og notater til de politiske udvalg for Ældre-, Social- og Sundhed og for Børn, Idræt og Familie.

  • Tilrettelægge og gennemføre Ældrerådsvalg i 2021.

 

Vi har fokus på at sammensætte et juridisk makkerpar, der på bedste vis kan supplere hinanden i at varetage opgaverne.

Om dig

Du er uddannet cand.jur. Du har stor viden og erfaring med enten socialret eller udbud. Eller du har din juridiske metode på plads og har mod på at opbygge viden om kontraktstyring, udbud og forhandling.

Du er sikker i de grundlæggende sagsbehandlingsprincipper; forvaltningslov, offentlighedslov og retssikkerhedslov, ligesom du har grundlæggende kendskab til databeskyttelsesreglerne.

Du er indstillet på at opbygge viden inden for Sundhedsloven og Friplejeboligloven.

Du arbejder systematisk og struktureret og kan overskue omfattende og komplekse sager.

Du er en dygtig formidler både mundtligt og skriftligt, bl.a. i undervisningssituationer, og er i stand til at formidle kompliceret stof på en enkel og overskuelig måde.

Du ser det som en styrke at arbejde tæt sammen med kollegaer med andre fagligheder. For os kræver det, at du hviler i din egen juristfaglighed og ser kompleksiteten som en følgesvend i vores arbejde.

Det kan være, at du vil søge sammen med en nuværende eller tidligere kollega, som du har et godt samarbejde med. Eller du søger alene, så sørger vi for at finde dig en god ny makker.

Praktiske oplysninger

Begge stillinger er som udgangspunkt på fuld tid. Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftaler.

Tiltrædelse 1. juli 2021 eller snarest muligt.

Hvis du har spørgsmål eller brug for yderligere oplysninger til stillingen, kan du kontakte teamleder for team Kvalitet, Udvikling og Kontrakter (Sundhed og Omsorg) Anja Bihl-Nielsen på telefon 72 49 73 87 eller koordinator for team Understøttende funktioner (Sociale Indsatser) Line Dueholm på telefon 72 49 66 32.

Du er også velkommen til at kontakte Gribskov Kommunes chefjurist Camilla Lindholm Hammer på telefon 72 49 66 58.

Ansøgningsfrist og samtaler

Ansøgningsfrist den 10. maj 2021. Første samtalerunde bliver holdt den 18. maj, hvor vi udvælger kandidater til anden samtale den 26. maj.

Gribskov Kommunes værdier

Åbenhed Tillid Respekt Deltagelse Mod Fleksibilitet


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Del dette job

Alternativ adresse



Praktisk information
Oprettet
21-04-2021
Udløber
10-05-2021
Kviknummer
LJA-81991054
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura, HR og personale, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Gribskov Kommune

Adresse
Rådhusvej 3
3200
Helsinge
Danmark
Praktisk information
Indrykket
21-04-2021
Ansøgningsfrist
10-05-2021
Kviknummer
LJA-81991054
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Jura, HR og personale, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed
Gem annonce