Vil du bruge din veludbyggede analyseværktøjskasse og projektledelsesevner til at udvikle bæredygtige statslige arbejdspladser? Motiveres du af at tænke strategisk, har du en forhandler i maven og kan du navigere i et politisk landskab? Vil du med på holdet, som skal forberede overenskomstforhandlingerne i 2024? Så er du måske vores nye kollega.
Om kontoret og stillingen
Medarbejder- og Kompetencestyrelsens Kontor for Analyse skal bruge nye kræfter til udviklingen af bæredygtige statslige arbejdspladser. Som husets analytiske kraftcenter og projektledelseskontor, er vi typisk med fra den indledende analyse- og politikudviklingsfase til forberedelsen og understøttelsen af de politiske beslutningsprocesser og til den efterfølgende implementering.
Vi arbejder projektbaseret, og som del af Skatteministeriets koncern giver vi dig både mulighed for at udvikle dine forhandlingskompetencer og dine klassiske embedsværkskundskaber ligesom du får mulighed for at anvende dine formidlings-, analyse- og projektledelsesevner.
Vores kontor består snart af 13 medarbejdere og 1 kontorchef, som prioriterer faglig sparring, samarbejde og et stærkt fællesskab i kontoret. Vi arbejder bl.a. med at:
-
Gennemføre projekter, der skal understøtte udviklingen af attraktive og velfungerende statslige arbejdspladser
-
Udarbejde kvantitative og kvalitative analyser, der bl.a. har fokus på udviklingen af: lønpolitik, kompetenceudvikling, ledelsesudvikling samt rekruttering og fastholdelse
-
Lave policy arbejde, hvor vi understøtter direktion og regering med analyser og politiske beslutningsoplæg.
-
Forberede og deltage i overenskomstforhandlinger, særligt i forhandlingerne om den overordnede økonomiske ramme, udgiftsberegninger af overenskomstkrav samt udarbejdelse af øvrige analyser om fx løn og arbejdstid til forberedelsen af forhandlingerne.
For den mere erfarne generalist tilbyder vi projektledelse af større projekter, der går på tværs af både styrelsens og statens mange fagligheder - og ofte med et komplekst og spændende interessentlandskab. Herudover får du mulighed for at fungere som faglig og strategisk sparringspartner for kollegaer i deres policy- og analysearbejde samt understøtte dine kollegaers faglige udvikling.
Styrelsen og kontorets dagsordener går på tværs af den statslige sektor, og kontoret har derfor en bred samarbejdsflade både internt i styrelsen men også til de faglige organisationer, ministerier, styrelser, KL, Danske Regioner og en lang række øvrige samarbejdspartnere.
Om dig
Du har en relevant akademisk uddannelse. Du kan enten være nyuddannet eller have en del erfaring - det vigtigste er, at du brænder for at understøtte den fortsatte udvikling af bæredygtige statslige arbejdspladser.
Vi leder efter dig som:
-
Enten har flair for projektledelse eller stærke evner som projektleder, herunder har dømmekraft, er samarbejdsorienteret og tager ansvar for den samlede opgaveløsning.
-
Er analytisk skarp med en naturlig forståelse for tal og muligvis erfaring med at udføre selvstændigt analysearbejde med kvantitative og kvalitative data.
-
Har særdeles gode kommunikationsevner og kan formidle problemstillinger, resultater og anbefalinger klart og præcist, både mundtligt, skriftligt og visuelt.
-
Har lyst til og gerne erfaring med at understøtte politiske processer og arbejdsformen i en politisk styret organisation.
-
Trives i en dynamisk hverdag med projektarbejde med mange interessenter, og som er en god kollega, der tager ansvar for og bidrager til fællesskabet.
Vi tilbyder
Vi tilbyder en afvekslende hverdag med en bred kontaktflade på de statslige arbejdspladser. Vi har et godt, udviklende og uformelt arbejdsmiljø, hvor både faglighed, sammenhold og engagement er i top. Du vil også få stor indflydelse på, hvordan din arbejdsdag ser ud, og så har vi god kaffe, frugtordning og en attraktiv kantineordning. Vi har til huse tæt på Kgs. Nytorv, og metroen ved Marmorkirken er lige om hjørnet. Kan du godt lide at træne så har vi også et træningscenter.
Det er vigtigt for os, at du får en god start i styrelsen. De første par uger er der lagt et onboardingprogram, hvor du får rig mulighed for at lære dine nye kollegaer og huset at kende og komme godt i gang med dine arbejdsopgaver.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og eksamensbevis via linket Søg stillingen senest den 23. oktober. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Benn Gandløse Vestergaard på telefonnummer tlf.: 3527 1205 eller e-mail: begve@medst.dk.
1. samtaler forventes afholdt i uge 43 og 2. samtaler i uge 44 med tiltrædelse den 1. januar (eller snarest muligt herefter).
Afhængig af din baggrund bliver du ansat som konsulent eller fuldmægtig i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC).
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Landgreven 4, 1301 København K.
Medarbejder- og Kompetencestyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, seksuel orientering, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
Stillings-ID
161194
Ansøgningsfrist
23-10-2022
Tiltrædelsesdato
01-01-2023
Arbejdssted
Hovedstadsområdet
Arbejdssted
Landgreven 4, 1301 København K
Kontakt
Benn Gandløse Vestergaard
KC
E-mail
35271205
Hjemmeside
www.medst.dk