Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Stærk økonomiprofil til at understøtte økonomistyring og ledelsesbetjening

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Frederiksberg, Storkøbenhavn

Indrykket
19-07-2021

Har du stor erfaring med økonomistyring og kan du understøtte og drive styringsprocesser i samspil med mange interessenter? Vil du arbejde tæt på ledelsen i en stor it-organisation, hvor du både skal supportere området og ledelsen med diverse økonomiopgaver og udvikle samarbejdet om økonomistyring på tværs i en kompleks organisation? Så er du måske vores nye kollega i Drift- og Videreudvikling, der har ansvar for at sikre driften af Skatteforvaltningens mange it-systemer.

Du får ansvar for at sikre, at en række centrale styringsprocesser fungerer og udvikles i en kompleks it-driftsorganisation. Du skaber overblik over processer og understøtter derigennem ca. 20 kontorer i fagdirektørområdet ved budgetlægning, økonomiopfølgning og en række andre økonomi- og styringsopgaver. Desuden sikrer du, at ledelsen i fagdirektørområdet og styrelsens centrale økonomifunktioner modtager relevant rapportering og data til tiden. Og så har du blik for, hvad der fra et forretningsmæssigt perspektiv er nødvendigt for at skabe gennemsigtighed og overblik i forhold til økonomi.  

Du bliver ansat i kontoret DVU Samarbejde og Tværgående Styring, som er en koordinerende enhed i fagområdet Drift og Videreudvikling. Vi har et tæt samarbejde med styrelsens centrale styringskontorer. Vi har brug for en kollega med stor erfaring med økonomistyring i det offentlige gerne med erfaring fra it-området. Derudover er det afgørende, at du kan sikre gode processer, præcis kommunikation og konstruktivt samarbejde på tværs af organisatoriske enheder og ledelseslag.

Faglige udfordringer med gode udviklingsmuligheder

Du arbejder tæt på ledelsen og har en meget bred kontaktflade i organisationen. Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er en kompleks og dynamisk organisation, så du får gode muligheder for at sætte dit præg på udviklingen af økonomistyringen i fagområdet, herunder udvikling og implementering af processer og løsninger, som styrker styringsmæssige sagsgange, ledelsesrapportering og overblik. Vi arbejder med en meget bred og kompleks portefølje af it-systemer, og dine opgaver understøtter den nødvendige porteføljestyring. Via et samarbejde med organisationens centrale styringskontorer får du også mulighed for at påvirke, hvordan vi bedst forener økonomiske styringsbehov med it-faglige hensyn.

Vi forventer, at du har omfattende viden om økonomistyring i det offentlige, en skarp organisationsforståelse og en veludviklet evne til at omsætte styringsmål og bestillinger til konkrete og håndterbare processer. Du indgår til dagligt i et tæt makkerskab med to kolleger i teamet, som har dedikeret fokus på økonomi og styring. Der vil være gode muligheder for at få indflydelse på udviklingen af stillingens ansvarsområde og egne opgaver.

Du kommer bl.a. til at arbejde med at:

  • Understøtte centrale styringsprocesser ifm. bl.a. drifts- og lønbudgetter i forbindelse med den årlige grundbudgetproces og de løbende månedlige og kvartalsvise opfølgninger på fagområdets forbrug

  • Udvikle økonomirapportering, herunder optimering af brugen af værktøjer og datagrundlag samt implementering i organisationen

  • Anvende din økonomiske viden til at kvalitetssikre, sparre med og understøtte ledelsen i fagdirektørområdet og derigennem udvikle løsninger, der skaber smidige arbejdsgange på tværs af organisationens ledelseslag

  • Formulere ledelsesoplæg og -rapportering baseret på viden fra mange, lokale kilder

  • Udvikle tæt samarbejde med fagområdets ca. 20 kontorer og styrelsens centrale styringsenheder

  • En bred vifte af opgaver, som understøtter ledelsens forventninger til overblik over ressourcer og prioriteringsmuligheder.

 

Vi er en relativt ny organisation med plads til ambitioner. Du får ansvar og indflydelse hurtigt og har alle muligheder for at skabe et interessant og meningsfuldt arbejdsliv.

Ambitiøs kollega, der kan skabe relationer og procesoverblik

Som person er du udadvendt, en dygtig kommunikator og brænder for at bygge broer. Du behandler og formidler organisatoriske og økonomiske problemstillinger sikkert og modtagerorienteret og har erfaring med budgetarbejde i offentlige organisationer. Du udfordrer problemstillinger og følger løsninger helt til dørs.

Du har gennemført relevant økonomisk eller samfundsvidenskabelig uddannelse og:

  • Har en solid indsigt i og flere års professionel erfaring med økonomistyring i offentlige organisationer gerne suppleret med viden fra it-branchen

  • Er erfaren bruger af Excel

  • Har evne til at begå dig professionelt på alle niveauer i en stor, politisk organisation

  • Mestrer at samarbejde på tværs af fagligheder og fagområder

  • Opsøger viden fra mange datakilder og formidler resultater klart og modtagerrettet til en bred vifte af interessenter

  • Er fagligt ambitiøs og tager selvstændigt ansvar for at løse komplekse opgaver.

 

Ansøgning og kontakt

Ansøgning med CV og eksamenspapirer samt relevant dokumentation bedes sendt via nedenstående link senest den 8. august 2021.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte underdirektør Helene OSullivan på telefon 72 37 04 84 (uge 29 og 30) eller underdirektør Thomas Bengtsen på telefon 72 37 59 68 (uge 31).

Du skal være opmærksom på, at vi gennemfører test som led i ansættelsesproceduren, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. 

Dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg. 

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. 


Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Adresse 1
Osvald Helmuths Vej 4
2000 Frederiksberg
Danmark
Praktisk information
Oprettet
19-07-2021
Udløber
08-08-2021
Kviknummer
LJA-82409599
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu
Job i virksomheden

Del dette job

Virksomhedsinformation

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Adresse
Osvald Helmuths Vej 4
2000
Frederiksberg
Danmark
Praktisk information
Indrykket
19-07-2021
Ansøgningsfrist
08-08-2021
Kviknummer
LJA-82409599
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed