Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Specialkonsulent til Ledelsessekretariatet i Beredskabsstyrelsen

Beredskabsstyrelsen

Nordsjælland

Indrykket
14-02-2019

Kunne du tænke dig at arbejde for at redde liv, værdier og miljøet? Og har du mod på et selvstændigt og udfordrende job helt tæt på Beredskabsstyrelsens topledelse? Så har vi en ledig stilling som specialkonsulent i Beredskabsstyrelsens Ledelsessekretariat.

Om os

Beredskabsstyrelsen er en styrelse under Forsvarsministeriet og udgør det statslige redningsberedskab. Som en del af forsvarsforliget 2018-2023 er Beredskabsstyrelsen blevet styrket, og styrelsen er fortsat i proces med at blive endnu mere integreret i Forsvarsministeriets koncern.

Beredskabsstyrelsen varetager en række opgaver indenfor myndighedsområdet samt det operative- og uddannelsesmæssige område i relation til beredskabet i Danmark og internationalt.

Beredskabsstyrelsen har ca. 450 højt dedikerede medarbejdere og chefer, der er sammen om en hverdag med højt tempo og spændende udfordringer. Vi har en høj faglighed på vidt forskellige områder, og ser det som en styrke, at vi kan supplere hinanden og i fællesskab gøre en positiv forskel i samfundet. Vi har en kultur baseret på dialog og samarbejde, og hvor der er plads til forskellighed.

Ledelsessekretariatet udgør en stabsfunktion for direktionen og yder ledelses- og departementsbetjening, har det overordnede ansvar for implementeringen af styrelsens del af forsvarsforliget, er ansvarlig for virksomhedsstyringen, udarbejder lovforslag, koordinerer opgaver på tværs, betjener samarbejdsudvalgene og varetager derudover en række opgaver af særlig strategisk betydning. Herudover har Ledelsessekretariatet en koordinerende rolle i forhold til den tværgående kontakt med de øvrige styrelser i koncernen og har en central rolle i Beredskabsstyrelsens krisestyringsorganisation.

Arbejdet i Ledelsessekretariatet er meget omskifteligt, når det gælder opgaver, arbejdstid og tempo. Det stiller både store krav om fleksibilitet til den enkelte medarbejder og til kontoret som helhed - men fleksibiliteten går begge veje, så der er mulighed for balance mellem arbejdsliv og privatliv.

Vi tilbyder et selvstændigt og udfordrende job, hvor du kommer helt tæt på centrale processer, og du bliver en del af et hold, hvor alle har stærke faglige profiler og et fælles ønske om at præstere bedst muligt.

Det er en helt afgørende forudsætning for vores opgaveløsning, at der i høj grad er tale om en holdindsats, at vi har en god kemi og er drevet af ansvarsfølelse. Sammen skaber vi rammerne for direktionens daglige virke og medvirker til udvikling af Beredskabsstyrelsen.

Om stillingen

Dine konkrete arbejdsopgaver vil blive tilrettelagt i forhold til dine kompetencer og vil bl.a. kunne omfatte:

  • Betjening af Forsvarsministeriets departement, f.eks. koordinering af udarbejdelse af svar på udvalgsspørgsmål fra Folketinget, mv.
  • Ansvaret for koordinering af implementeringen af forsvarsforliget.
  • Deltagelse i fordelingen af opgaver i Ledelsessekretariatet og til andre kontorer.
  • Sparring med og vejledning af kolleger i Ledelsessekretariatet og øvrige kolleger og chefer.
  • Varetagelse opgaver i relation til Forsvarsministeriets øvrige styrelser, andre myndigheder samt kommunerne. 
  • Deltagelse i Beredskabsstyrelsens krisestyringsorganisation.

  • Øvrige opgaver, herunder lovfortolkning, udarbejdelse af regler mv.

 

Opgaverne stiller krav til både dine skriftlige formidlingsevner, din sans for detaljen, din forståelse for det at arbejde med politiske og strategiske processer samt dine evner til at opbygge relationer på tværs af faglige og opgavemæssige skel.

Du skal kunne trives med at arbejde med korte deadlines og vil skulle agere bredt på tværs af styrelsen, ligesom du skal være klar til at tage ansvar for stort som småt.

Om dig

Du har en relevant videregående uddannelse, f.eks. som samfundsvidenskabelig kandidat.

Du har gennem nogle års erfaring fra et departement eller et ledelsessekretariat i en styrelse oparbejdet forståelse for samspillet mellem en faglig styrelse og et departement. Du kan skære en sag til, styre processen fra start til slut og gøre faglige argumenter juridisk holdbare og politisk salgbare.

Du har erfaring med og/eller lyst til at vejlede andre om opgaveløsningen og er bevidst om, at vi gennem samarbejde når til det bedste resultat.

Du er analytisk stærk og har gode skriftlige formidlingsevner. Du er ambitiøs og målrettet ikke kun på egne men også organisationens vegne.

Når det brænder på, har du et højt drive og en udpræget vilje til at levere.

Du er omhyggelig og har forståelse for vigtigheden af at have styr på detaljerne.

Ikke mindst, er du en holdspiller med veludviklede samarbejdsevner, situationsfornemmelse og helhedsforståelse.

Ansættelsesvilkår

Du bliver ansat og aflønnet som specialkonsulent efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikere i Staten. Der vil være mulighed for at forhandle tillæg afhængig af dine kvalifikationer i forbindelse med ansættelsen. Dertil kommer den arbejdsgiverfinansierede pensionsordning på 17,1 %.

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du skal være indstillet på at gennemføre en mindre færdighedstest i forbindelse med en evt. ansættelsessamtale.

KONTAKT OG ANSØGNING

Du kan få yderligere oplysninger om stillingen ved at kontakte chefen for Ledelsessekretariatet, Marianne Østerby Kristensen på telefon 2219 5154.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesforhold, kan du kontakte Forsvarsministeriets Personalestyrelse, HR-konsulent Conny Ventrup på telefon 7281 9134.

Ansøgningsfristen er 11. marts 2019. Samtaler forventes afholdt snarest derefter.

Ansættelse er 1. maj eller snarest mulig.

Vi vil bede dig søge stillingen via linket. Du anmodes om at vedhæfte relevante dokumenter, som kandidatbevis mv.

Forsvarsministeriets koncern er en mangfoldig arbejdsplads, og vi vil gerne afspejle det omkringliggende samfund. Vi opfordrer derfor alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen, fordi vi tror på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem dynamik og nytænkning.

OM BEREDSKABSSTYRELSEN

Beredskabsstyrelsen er en central del af Danmarks katastrofeberedskab. Vi arbejder for at udvikle samfundets evne til at forebygge og modstå større kriser og katastrofer.

Styrelsen rykker ud på operative indsatser i Danmark, hvor der er behov for meget mandskab og specialmateriel, og kan indsættes internationalt i katastrofesituationer.

Gennem information, rådgivning, uddannelse og øvelser udvikler styrelsen samfundets beredskab og krisestyringsevner i samarbejde med myndigheder, virksomheder og borgere.

Beredskabsstyrelsen har ca. 450 ansatte fordelt på hovedsædet i Birkerød, seks operative centre fordelt i hele landet, Beredskabsstyrelsen Teknisk Skole i Tinglev, kursuscenter i Snekkersten samt Kemisk Beredskab i København.

Beredskabsstyrelsen er en myndighed under Forsvarsministeriet.

Læs mere om Beredskabsstyrelsen som arbejdsplads på www.brs.dk

Læs mere om Forsvaret som arbejdsplads på www.Forsvaret.dk

Del dette job

Kontakt
Beredskabsstyrelsen
Datavej 16
3460 Birkerød
Praktisk information
Oprettet
14-02-2019
Udløber
11-03-2019
Kviknummer
LJA-70692616
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Konsulent og rådgivning, Politik og samfund, Strategi og udvikling
Ansøg nu
Lignende job

Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen

Grønlands Selvstyre, Skattestyrelsen

Del dette job

Virksomhedsinformation

Beredskabsstyrelsen

Adresse
Datavej 16
3460
Birkerød
Danmark
Praktisk information
Oprettet
14-02-2019
Udløber
11-03-2019
Kviknummer
LJA-70692616
Jobtype
Fuldtid
Fag
Konsulent og rådgivning, Politik og samfund, Strategi og udvikling
Beliggenhed