Gem annonce

Special- eller chefkonsulent til HR-kontoret i Kirkeministeriet

Kirkeministeriet

København, Storkøbenhavn

Indrykket
10-11-2022

Har du lyst til at arbejde tæt på de politiske beslutningsprocesser og være med til at sikre det faglige fundament for demokratiet? Trives du med stort ansvar og en høj grad af indflydelse på opgavevaretagelsen, og synes du, at det kunne være spændende at beskæftige dig med en af Danmarks største arbejdspladser?

 

HR-kontoret

HR-kontoret er en del af Kirkeministeriet, og har en bred portefølje af HR-opgaver rettet mod ca. 1.700 arbejdsgivere og ca. 10.000 ansatte i en lang række jobfunktioner. Vi varetager blandt andet en række arbejdsgiverfunktioner på personaleområdet, herunder varetagelsen af rollen som ansættelsesmyndighed for biskopper, provster og præster i folkekirken, og understøtter driften af folkekirkens tre kirkemusikskoler og Folkekirkens Uddannelses- og Videnscenter.

 

HR-kontoret er kendetegnet ved at have en meget bred HR-opgaveportefølje med driftsopgaver, rådgivningsopgaver, udviklingsopgaver, sagsbehandling, myndighedsbetjening, ministerbetjening mv. HR-kontoret lægger vægt på dialog og samarbejde med de forskellige aktører på folkekirkens område, herunder medarbejder- og arbejdsgiverorganisationer, ansatte, frivillige samt øvrige interessenter på folkekirkens område.

 

HR-kontoret lægger vægt på dialog og samarbejde med de forskellige aktører på folkekirkens område, herunder medarbejder- og arbejdsgiverorganisationer, ansatte, frivillige samt øvrige interessenter på folkekirkens område.

 

Vi er 17 ansatte i HR-kontoret og er organiseret i en teamstruktur med tre fagspecifikke teams HR-jura & forhandling, Arbejdsmiljø, organisation og uddannelse samt HR-administration. Vi tilstræber at arbejde projektorienteret, hvor det er relevant i forhold til opgaven.

 

Arbejdsopgaver

Arbejdsområdet er bredt, og rummer derfor gode muligheder for afveksling i et fagligt samarbejde. Dine primære arbejdsopgaver vil være:

  • at fortolke og rådgive om regler, aftaler og juridisk praksis,

  • at forberede og gennemføre forhandlinger,

  • at træffe afgørelse i forskellige typer konkrete sager,

  • at yde ministerbetjening i bred forstand,

  • at udarbejde forskellige typer notater og retsregler,

  • at udføre konkret sagsbehandling med borger- og ministerhenvendelser,

  • at indgå i et løbende arbejde med udvikling og optimering af sagsgange,

  • at indgå i forskellige udviklingsopgaver ad hoc,

  • at deltage i relevante netværk og arbejdsgrupper.

 

Du skal således være indstillet på at arbejde med selvstændig skriftlig sagsbehandling, og på at forberede og deltage i møder og forhandlinger med interesseorganisationer, faglige organisationer og Medarbejder- og Kompetencestyrelsen under Skatteministeriet. Større udviklingsopgaver gennemføres som projekter, hvor vi lægger vægt på samarbejde med og inddragelse af relevante interessenter.

 

Du vil få mulighed for løbende at beskæftige dig med nye og udfordrende opgaver på egen hånd såvel som i samarbejde med kollegaer og du vil have gode muligheder for at påvirke opgaverne, og derigennem opnå både faglig og personlig udvikling.

 

Kompetencer

Vi forventer, at du har en juridisk kandidatuddannelse eller tilsvarende, og har erfaring med juridisk metode. Vi ser gerne, at du har nogle års erfaring fra en politisk ledet organisation.

 

Derudover forventer vi, at du:

  • har gode faglige kompetencer og solid viden om personalejura og HR,

  • kan formidle sikkert skriftligt og mundtligt,

  • kan sætte dig ind i sager, der kræver såvel juridisk som politisk forståelse og evne til at omsætte juridiske overvejelser til politiske beslutningsoplæg,

  • kan tænke strategisk og omsætte beslutninger til konkrete handlinger og resultater,

  • har kendskab til tjenestemandsområdet,

  • har let ved at beherske it-værktøjer, og har digital forståelse,

  • har en åben og lyttende tilgang.

 

Vi lægger endvidere vægt på, at du;

  • kan navigere i en politisk styret organisation med mange interessenter,

  • har gennemslagskraft og evnen til at drive processer både internt og eksternt,

  • har erfaring som projektleder,

  • kan arbejde struktureret og med overblik,

  • har et stort engagement og er motiveret,

  • kan arbejde selvstændigt og i team.

 

Kirkeministeriet

Kirkeministeriet er bindeleddet mellem stat og kirke. Ministeriet samarbejder med folkekirken om at udvikle en nutidig kirke og værner om religionsfriheden i Danmark. Som ansat i Kirkeministeriet bliver du del af en organisation med ca. 100 medarbejdere præget af engagement og høj faglighed, hvor sparring og samarbejde er i højsædet. Vi lægger vægt på at være en attraktiv og innovativ arbejdsplads med et uformelt arbejdsmiljø. Du kommer til at arbejde i hjertet af København og indgå i et fagligt fællesskab i HR-kontoret med 17 medarbejdere. Vi sætter pris på humor og en positiv livsindstilling, og vi værner om faglig kvalitet og effektivitet.

 

Løn- og ansættelsesvilkår

Du bliver ansat som special- eller chefkonsulent i en fuldtidsstilling med en ugentlig arbejdstid på 37 timer. Ansættelse og aflønning sker i henhold til overenskomsten mellem Skatteministeriet og en række akademikerorganisationer for akademikere i staten (AC-overenskomsten). Der er mulighed for at forhandle et eventuelt kvalifikationstillæg i forbindelse med ansættelsen. Du kommer til at referere til HR-chef Lene Graakjær Lund for HR-kontoret i Kirkeministeriet.

 

Vi ser gerne, at du kan begynde snarest muligt og senest den 1. februar 2023.

 

Mere information

Du kan læse mere om Kirkeministeriet på www.km.dk. Du er også velkommen til at kontakte HR-chef Lene Graakjær Lund på 2444 2725 eller specialkonsulent Camilla Frahm-Christensen på 3392 3944, hvis du har spørgsmål.

 

Ansøgning

Din ansøgning skal indeholde:

  1. Motiveret ansøgning

  2. CV

  3. Dokumentation for uddannelse

 

Ansøgningsfristen er 4. december 2022

 

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 49 og 50.

 

Ministeriet ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og opfordrer derfor alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Kirkeministeriet

Adresse 1
Frederiksholms Kanal 21
1015 København K
Danmark
Web
Praktisk information
Oprettet
10-11-2022
Udløber
04-12-2022
Kviknummer
LJA-84234242
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Akademisk arbejde, Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning, Ledelse, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Ansøg nu
Job i virksomheden

Del dette job

Virksomhedsinformation

Kirkeministeriet

Adresse
Frederiksholms Kanal 21
1015
København K
Danmark
Praktisk information
Indrykket
10-11-2022
Ansøgningsfrist
04-12-2022
Kviknummer
LJA-84234242
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Akademisk arbejde, Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning, Ledelse, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Beliggenhed
Gem annonce