Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Special-/chefkonsulent til Økonomi i Københavns Ejendomme og Indkøb

Københavns Ejendomme og Indkøb

København, Storkøbenhavn

Indrykket
16-05-2019

Vil du bidrage med at udvikle økonomistyring og ledelsesbetjening i en politisk organisation i udvikling? Kan du selvstændigt drive tværgående processer, og bidrage med overblik og grundlag for styring? Og har du lyst til at indgå i et velfungerende team af controllere, som er under hastig udvikling? Så er du måske vores nye special-/chefkonsulent i Københavns Ejendomme og Indkøb.

 

Københavns Ejendomme og Indkøb (KEID) er er en tværgående koncernenhed i Københavns Kommune forankret i Økonomiforvaltningen. Vi har ansvar for ejendoms-, indkøbs- og forsikringsområdet på tværs af kommunen.

 

Hvordan er jobbet?

Vores nye kollega er et dygtigt og ambitiøst menneske, som selvstændigt og i tæt samarbejde med kollegaer skal kunne løfte følgende opgaver:

 

  • udarbejdelse af budgetopfølgning til direktionen

  • koordinere regnskab- og budgetopfølgningsprocessen for Københavns Ejendomme og Indkøb

  • indgå i budgetprocessen både internt og ved de årlige forhandlinger ved overførsels- og budgetsagen

  • controlling af bevillingen til køb af grunde og ejendomme samt kommunens forsikringsordning

  • bidrage til udviklingen af den økonomiske styring af midlerne til vedligeholdelse af kommunens bygninger i ejendomsporteføljestyringssystemet KASA

  • gennemførelse af analyser og udviklingsopgaver inden for økonomi, og deltagelse i tværfaglige projekter i KEID

  • bidrage til effektivisering af driften af kommunens ejendomme ved at identificere og arbejde med standardprocesser, som kan optimeres eller digitaliseres

 

 

Hvem er du?

Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse som fx cand.polit, cand.scient.pol, cand.merc. eller lignende, og har nogle års relevant erfaring.

 

Vi forventer, at du

 

  • har godt kendskab til økonomistyring i en offentlig forvaltning, og har lyst til at udvikle det

  • har kendskab til økonomistyringssystemer eller endnu bedre Københavns Kommunens økonomisystem, Kvantum (SAP)

  • kan lide at fagligt udfordre din leder og kollegaer

  • kan omsætte din faglighed til let forståelige tekster til direktions- og politisk niveau

  • kan drive egne opgaver, og proaktivt håndterer udfordringer i opgaveløsningen

  • har systemforståelse

  • kan selvstændigt drive tværgående processer i enheden

  • evner at skabe relationer både internt i KEID og til samarbejdspartnere i Økonomiforvaltningen og resten af kommunen

 

 

Vi forventer derudover, at du brænder for at udfolde dine talenter og stiller krav til os om, at de videreudvikles. Kendskab til Københavns Kommune er en fordel, men ikke et krav.

 

Hvordan er vi?

I Økonomi bliver du en del af et stærkt fagligt miljø sammen med ca. 20 kollegaer med en uformel tone. Vi har for nylig organiseret os i faglige cirkler med henblik på at forbedre det tværgående samarbejde om styringen af KEIDs økonomi, og ønsker i høj grad, at du sætter dit præg på samarbejdet. Vi tror på ansvarliggørelse gennem uddelegering, så du får stort handlerum til at udvikle og udføre dine opgaver. Til gengæld sikrer vi ledelsesmæssig opbakning og feedback på opgaveløsningen. Vi tager ansvar for, at du kan indfri dine faglige ambitioner.

 

Løn- og ansættelsesvilkår

Lønnen fastsættes efter gældende overenskomst samt principperne i Ny løn. Arbejdstiden er gennemsnitlig på 37 timer om ugen, inklusive frokost. Stillingen er til besættelse snarest muligt.

 

Har du spørgsmål?

Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte chef for Økonomi, Kasper Thimgaard 2624 7671 eller koordinator Eva Kjørtsholtsen 2496 8330.

 

Søg stillingen via nedenstående link senest onsdag den 12. juni 2019.

 

Samtaler foregår i uge 25, og der kan indgå tests.

 

Københavns Ejendomme og Indkøb vi skaber rum

Københavns Ejendomme og Indkøb er Københavns Kommunes ejendomsenhed og indkøbsorganisation. Vi ejer og administrerer mere end 2,6 mio. m2. Vi har ansvar for lejeaftaler, ejendomshandler, bygningsdrift, energioptimering, ejendomsservice og vedligeholdelse m.m. af blandt andet skoler, daginstitutioner, botilbud, plejehjem, kultur- og idrætsfaciliteter, administrationsejendomme osv. Vi er også kommunens primære indkøbsorganisation. Vi har ansvar for at gennemføre udbud af varer og tjenesteydelser på tværs af kommunen. Vi skal sikre, at det er enkelt at købe de rigtige varer til den rigtige pris for de, der køber ind til kommunalt brug. Vi tager udgangspunkt i forvaltningernes behov og samarbejder med vores kunder om at skabe de bedste løsninger. Vi beskæftiger ca. 840 medarbejdere og administrerer et årligt budget på ca. 1,5 mia. kr. Du kan læse mere om os på www.kobenhavnsejendomme.kk.dk.

Del dette job

Kontakt

Københavns Ejendomme og Indkøb

Adresse 1
Borups Allé 177
2400 København NV
Danmark
Praktisk information
Oprettet
16-05-2019
Udløber
12-06-2019
Kviknummer
LJA-73433908
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Konsulent og rådgivning, Økonomi og regnskab
Ansøg nu
Job i virksomheden
Lignende job

Universitetet i Oslo

Universitetet i Oslo

Del dette job

Virksomhedsinformation

Københavns Ejendomme og Indkøb

Adresse
Borups Allé 177
2400
København NV
Danmark
Praktisk information
Indrykket
16-05-2019
Ansøgningsfrist
12-06-2019
Kviknummer
LJA-73433908
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Konsulent og rådgivning, Økonomi og regnskab
Beliggenhed