|   
Gem annonce

Souschef til Økonomikontoret

Socialstyrelsen

Odense, Fyn

Indrykket
12-02-2021

Vi tilbyder

En spændende stilling som leder af budgetteamet med funktion som souschef, hvor du kan sætte dit præg på den strategiske udvikling af Socialstyrelsens økonomistyring, herunder udarbejdelse af styringskoncepter og registreringsramme. Har du god erfaring med statslig økonomistyring, og er du dygtig til at drive effektive og systematiske processer, så hører vi gerne fra dig. 

Stillingsbeskrivelse

Økonomikontoret står lige nu over for en revision af styrelsens interne økonomistyringskoncept, hvilket vil være en væsentlig opgave for den ny leder. Kontoret er godt i gang med at udvikle datadrevet ledelsesinformation, som skal implementeres i driften. Et væsentligt element i souscheffunktionen vil dertil være at sikre gennemførelse af løbende driftsmæssige processer og samtidig være med til at realisere den løbende udvikling af driften. Du vil også få ansvaret for tværgående processer som budgetlægning, budgetrevisioner og årsafslutning. Du vil også få ansvaret for sager til direktionen og departementet, både hvad angår grundbevillingen og de mange reservationspuljer. Løbende udvikling af understøttende processer på tværs af styrelsen i samarbejde med de øvrige stabsfunktioner.

Stillingen omfatter bl.a. arbejdsopgaver som

  • Stedfortræder for kontorchefen

  • Personaleledelse af ca. 10 medarbejdere

  • Projektejer for en række af enhedens mange udviklingsprojekter

  • Koordinering af enhedens ressourcer og opgaver, så deadlines overholdes - også i spidsbelastningsperioder.

Din profil

Vi forventer, at du har en relevant samfundsvidenskabelig baggrund, som eksempelvis cand. oecon, cand. scient. pol, cand. polit., cand. merc. eller tilsvarende. Der vil blive lagt vægt på erfaring med statslig økonomistyring, ligesom det er vigtigt, at du både mestrer talmæssige sammenhænge såvel som organisatorisk forståelse. Det er en fordel, hvis du har ledererfaring, men det er ikke et krav.

I dit daglige arbejde er du resultatorienteret og initiativrig. Du løser dine opgaver med sans for både detaljer og overblik. I din ledelse lægger du vægt på at fremstå tillidsvækkende, udtrykke klare forventninger og give plads til medarbejdernes initiativ og udvikling.

Desuden lægger vi vægt på, at du

  • kan arbejde selvstændigt, effektivt og målrettet

  • kan identificere behov og bidrage til udviklingen af nye og effektive løsninger

  • kan udvikle og optimere effektive arbejdsgange

  • kan vidensdele samt samarbejde godt internt og eksternt

  • udviser engagement og motivation både fagligt og socialt

  • er omstillingsparat, ambitiøs og fleksibel

  • bidrager til egen læring og udvikling

  • formidler mundtligt og skriftligt klart og præcist med overbevisning og troværdighed

  • kan agere inden for rammerne af god embedsmandsskik.


Om økonomikontoret

Økonomikontoret består af en kontorchef, 3 fagchefer og ca. 25 medarbejdere og 4 studenter. Kontoret er opdelt i tre teams; Budget, Regnskab og Team Fælles BI. Budgetteamet varetager alle budget- og økonomistyringsmæssige opgaver i relation til fagcentrene, departementsbetjening, direktionsbetjening mv. Teamet er herudover ansvarlig for opfølgning på styrelsens resultatplan og alle finanslovsrelaterede leverancer. Regnskabsteamet varetager alle registreringsmæssige opgaver i relation til regnskabsaflæggelsen og månedsluk. Team Fælles BI har ansvaret for at indsamle og strukturere styringsrelevante data samt udvikle ledelsesinformation i Power BI. Der er i den daglige opgaveløsning et tæt samspil mellem de tre teams. Desuden har økonomikontoret et tæt samarbejde med Center for Tilskudsforvaltning og Civilsamfund.

Løn og ansættelsesvilkår

Stillingen er en fuldtidsstilling med forventet tiltrædelse den 1. maj 2021. Stillingens ansættelsesområde er Social- og Ældreministeriet med tilhørende institutioner.

Du ansættes som faglig leder med funktion som souschef. Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante organisation.

Hvis vi tilbyder dig denne stilling, vil du blive bedt om at sende en privat straffeattest til brug for vurdering af, om du kan ansættes i stillingen. Ansættelse er således betinget af både fremlæggelse af straffeattesten, og af tilfredsstillende oplysninger i attesten.

Arbejdssted er Socialstyrelsen i Odense, Edisonsvej 1, 5000 Odense C.

Ansøgningsfrist og afholdelse af samtaler

Du sender din ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamenspapirer) elektronisk via stillingsopslaget på vores hjemmeside www.socialstyrelsen.dk. Der er ansøgningsfrist den 8. marts 2021.

Vi forventer at afholde 1. samtalerunde den 11.-12. marts og 2. samtalerunde den 16. eller 17. marts 2021. Der vil indgå en case-opgave og et testforløb for kandidater, som går videre til anden samtalerunde.

Vil du vide mere?

Du kan få flere oplysninger om stillingen og Socialstyrelsen ved at kontakte vicedirektør Maria Berkowitz Wichmann på mabw@socialstyrelsen.dk eller på telefon 61 67 65 14.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Socialstyrelsen

Adresse
Edisonsvej 1
5000 Odense C
Danmark
Praktisk information
Oprettet
12-02-2021
Udløber
08-03-2021
Kviknummer
LJA-81712772
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Finans, økonomi og regnskab, Ledelse, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu
Job i virksomheden

Del dette job

Virksomhedsinformation

Socialstyrelsen

Adresse
Edisonsvej 1
5000
Odense C
Danmark
Praktisk information
Indrykket
12-02-2021
Ansøgningsfrist
08-03-2021
Kviknummer
LJA-81712772
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Finans, økonomi og regnskab, Ledelse, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed
Gem annonce
   |