Interesserer du dig for økonomistyring og konsekvensberegninger på beskæftigelsesområdet? Og har du lyst til ledelse, og til at være med til at skabe rammerne for høj faglighed og højt humør? Så søger vi en souschef til Kontor for økonomi i Beskæftigelsesministeriets departement.
Et stort og tværgående økonomikontor
Vi er et stort og tværgående økonomikontor med ca. 30 medarbejdere, tre studenter og to kontorchefer. Vi arbejder med klassiske økonomiopgaver i relation til finansloven, herunder både på vores driftsområde og på de store lovbundne ordninger på vores ressort (dagpenge, kontanthjælp, folkepension osv). På det lovbundne område fylder arbejdet med at udarbejde skøn for ordningerne meget, da vi holder styr på bevillinger for over 200 mia. kr. Herudover laver kontoret også konsekvensberegninger på tværs af alle ministeriets områder, og udarbejder bl.a. skøn over effekter på arbejdsudbud og de offentlige finanser.
Vi lægger vægt på, at vi er ét samlet kontor, og at vi løser opgaver i fællesskab og med højt humør og i tæt samspil med de øvrige kontorer i departementet, vores styrelser og Finansministeriet.
En holdspiller der kan skabe personlig og faglig udvikling
Som souschef i kontoret vil du få det faglige og personalemæssige ansvar for en afgrænset del af kontorets opgaver. Det konkrete ansvarsområde vil afhænge af dine kompetencer, men dine opgaver vil bl.a. være:
-
Prioritering, styring og koordinering på egne områder også i samarbejde med husets øvrige chefer på tværgående opgaver
-
Drive og udvikle egne områder
-
Give faglig sparring og træffe beslutninger på egne områder
-
Have personaleansvar, herunder holde medarbejderudviklingssamtaler og skabe gode rammer for faglig og personlig udvikling.
Du vil have ansvar for et selvstændigt område, men du skal have lyst til at indgå i et tæt samarbejde med kontorets to kontorchefer om den samlede udvikling af kontoret.
Bliv vores nye kollega
Vi forestiller os, at du:
-
er cand.scient.pol., cand.oecon/polit eller lignende
-
har solid erfaring fra Slotsholmen og indsigt i de tværgående beslutningsprocesser
-
har en solid økonomfaglighed og gerne kendskab til beskæftigelsesområdet
-
er en holdspiller, der har lyst til at bidrage til fællesskabet og kan skabe gode relationer
-
have lyst og evner til at skabe resultater gennem andre.
Det er ikke et krav, at du skal have konkret ledelseserfaring, men du skal have talent og lyst til at bedrive ledelse og udvikle dig selv inden for ledelse.
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter hurtigst muligt eller senest 1. juni 2023.
Du bliver ansat som chefkonsulent med personaleledelse efter overenskomsten for akademikere i staten.
Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode.
Dit daglige arbejdssted er Beskæftigelsesministeriets Departement, Holmens Kanal 20, 1060 København K.
Spørgsmål og ansøgning
Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte kontorchef Anne Pontoppidan Sørensen på tlf. 29 38 13 02.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte specialkonsulent Maiken Bastholm i Beskæftigelsesministeriets HR på tlf.nr.: 21 47 07 42.
Vi ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede ansøgere uanset personlig baggrund til at søge stillingen.
Send din ansøgning, cv og eksamenspapirer elektronisk senest mandag d. 10. april 2023.
Vi planlægger at holde samtaler i uge 15 og 16. Der indgår test i ansættelsesforløbet.
Vi ser frem til at læse din ansøgning.
Ansøgningsfrist
10-04-2023
Stillingstype
Souschef
Arbejdssted
Beskæftigelsesministeriets departement, København
Hjemmeside
www.bm.dk