Gem annonce

Souschef og jurist til Gentofte Kommunes juridiske afdeling

Gentofte Kommune

Nordsjælland

Indrykket
05-03-2019

Er du en dygtig jurist med lyst til nye spændende udfordringer i en innovativ og samskabende politisk ledet organisation? Så fortsæt din karriere hos JURA i Gentofte Kommune. Vi søger 2 jurister til henholdsvis det privatretlige- og det offentligretlige område.

Den ene stilling vil blive besat som en souschefstilling - så har du interesse for og eventuelt erfaring med ledelse, kan du blive stedfortræder for den juridiske chef og få ansvaret for at prioritere og fordele opgaverne i afdelingen.

Om os

JURA får flere og flere opgaver og er en afdeling i vækst. Pt. er vi 12 jurister de fleste med advokatbaggrund. Vores opgaver er udfordrende og alsidige, og vi går højt op i løbende at udvikle vores faglige kompetencer, selv om vi har en travl hverdag. Derfor har vi også høje forventninger til, at vores nye kolleger vil være med til at udvikle det faglige fællesskab i afdelingen og bidrage til et godt arbejdsmiljø og samarbejde på tværs.

JURA fungerer på mange måder som kommunens interne advokatkontor og har en meget bred og varieret opgaveportefølje lige fra klassiske juridiske opgaver til koordinering af større tværgående projekter. Afdelingen er ansvarlig for en række konkrete sager med stor politisk bevågenhed. Vi er tæt på borgmester og kommunaldirektør og bistår både kommunens politiske niveau, direktion og mange andre interne samarbejdspartnere.

Stillingen med privatretligt fokus

I stillingen med privatretligt fokus vil du blandt andet skulle rådgive opgaveområderne om lejeretlige og kontraktretlige spørgsmål.

Du vil indgå i et team af jurister og andre faggrupper, der arbejder med at tilvejebringe ejendomme til løsning af kommunens mange forskellige opgaver, herunder boliger til unge, familier og ældre.

Vi lægger vægt, på at du har erfaring med det privatretlige område og gerne advokatbaggrund. Det er en fordel, hvis du har erfaring med rådgivning, udarbejdelse og fortolkning af kontrakter samt sager om fast ejendom, herunder lejeret, køb/salg og lign.

Stillingen med offentligretligt fokus

I stillingen med offentligretligt fokus vil du skulle rådgive opgaveområderne om generelle forvaltningsretlige spørgsmål.

Du vil endvidere skulle rådgive om spørgsmål vedrørende databeskyttelse i samarbejde med Gentofte Kommunes databeskyttelsesrådgiver og IT-afdelingen.

Du vil også skulle rådgive om speciallovgivningen på børn- og ungeområdet og fungere som juridisk sekretær for Børn- og Ungeudvalget.

Vi lægger vægt på, at du har erfaring med reglerne om databeskyttelse, og det er en fordel, hvis du har erfaring med generelle forvaltningsretlige spørgsmål, samt speciallovgivningen på børn- og ungeområdet.

Din profil 

Det er vigtigt, at du:

  • er teoretisk velfunderet
  • er god til at kommunikere mundtligt og skriftligt
  • brænder for at rådgive
  • tænker i helhedsorienterede løsninger
  • er god til at samarbejde på tværs af en organisation
  • kan strukturere og foretage en løbende prioritering af dine arbejdsopgaver i en travl hverdag
  • bidrager til gode kollegiale relationer.

 

Vi tilbyder

En fleksibel, familievenlig arbejdsplads. Den, der ansættes i juriststillingen, vil have en arbejdstid på 37 timer ugentlig inklusiv frokost og flextid. Souschefstillingen er på 37 timer ugentlig og uden højeste tjenestetid.

En attraktiv løn, der fastsættes på baggrund af dine kvalifikationer og efter principperne om lokal løndannelse samt i henhold til gældende overenskomst indgået mellem KL og DJØF.

Yderligere oplysninger

Nærmere oplysninger kan fås ved henvendelse til juridisk chef Mette Mie Nielsen, tlf. 39980015, mail: met@gentofte.dk, juridisk chefkonsulent Anders Laursen, tlf. 39983616, mail: andl@gentofte.dk  (vedrørende stillingen med privatretligt fokus) eller juridisk chefkonsulent Britt Vonger Berg, tlf.39980291, mail: bvo@gentofte.dk (vedrørende stillingen med offentligretligt fokus).

Ansøgning

Ansøgningsfrist: tirsdag den 2. april 2019.

Samtaler vi blive gennemført løbende med henblik på ansættelse den 1. juni 2019.

Alt du behøver er via ansøgningsformularen at vedhæfte et kortfattet CV og eksamenspapirer (bachelor og kandidat) med hovedvægt på din uddannelsesbaggrund og erfaring sammen med et par linjer om, hvorfor stillingen kunne være noget for dig.

 Spørgsmål

Har du spørgsmål vedrørende stillingen så kontakt venligst

Anders Laursen, Juridisk konsulent

andl@gentofte.dk

Telefon: 39983616

Ansøgning:

Send din ansøgning elektronisk ved at klikke på knappen "Gå til ansøgningsformular".

Ansøgningsfrist:

2. april 2019 kl.: 23:59

Gentofte Kommune vil være Danmarks mest attraktive kommunale arbejdsplads. Kunne du tænke dig et meningsfuldt job, på en arbejdsplads med et højt serviceniveau, hvor fagligheden er i top og hvor der samtidig er plads til et arbejdsliv og familieliv i balance? Så er Gentofte Kommune svaret. I Gentofte Kommune tror vi på, at dygtige og tilfredse medarbejdere og ledere er den bedste garanti for, at borgerne får den bedst mulige service.

Læs mere på www.gentofte.dk

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Del dette job

Kontakt
Gentofte Kommune
Bernstorffsvej 161
2920 Charlottenlund
Praktisk information
Oprettet
05-03-2019
Udløber
02-04-2019
Kviknummer
LJA-71282368
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura, Ledelse, Politik og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Gentofte Kommune

Adresse
Bernstorffsvej 161
2920
Charlottenlund
Danmark
Praktisk information
Oprettet
05-03-2019
Udløber
02-04-2019
Kviknummer
LJA-71282368
Jobtype
Fuldtid
Fag
Jura, Ledelse, Politik og samfund
Beliggenhed
Gem annonce