Kunne du tænke dig et job, hvor du er med til at sætte dit præg på forvaltningen af statens slotte og haver, fra Fredensborg og Amalienborg, til store museumsslotte, som Kronborg og Frederiksborg?
Så er du måske vores nye udbudskonsulent i Slots- og Kulturstyrelsen. Slots- og Kulturstyrelsen arbejder på at bevare og udvikle kulturarven til glæde for nuværende og kommende generationer, og det gør vi i en kombination af stærke fagligheder og generalister. Du vil få en vigtig rolle med at sikre professionelle udbud og indkøb, så vi kan skabe mest mulig kultur for pengene.
Om jobbet
I Center for Kulturejendomme bliver du en del af Koncern Udbud og Indkøb, der er et team på 6, hvor der sammen med dig er 4 udbudskonsulenter. Koncern Udbud og Indkøb er en tværgående funktion, der rådgiver om udbud og indkøb for hele Slots- og Kulturstyrelsen, Kulturministeriet og kulturinstitutioner. Opgaverne varierer og omfatter såvel udarbejdelse af kontrakter og notater, direktions- og departementsbetjening, som rådgivning på større EU-udbud. Aktuelt arbejder Udbud og Indkøb med udbud af havedrift i Frederiksborg Slotshave og på Kronborg Slot.
Du får en bred opgaveportefølje, hvor du får ansvar for at:
-
Rådgive institutionerne på Kulturministeriets område om håndtering af kontrakter, regler for indkøb og indkøbsaftaler
-
Bistå i udbudsprojekter, vejlede i udbudsregler og understøtte velfungerende udbudsprocesser.
-
Udarbejde kontrakter og hjælpe med kontraktfortolkning
Du får en bred samarbejdsflade med kollegaer i styrelsen, departementet og de enkelte kulturinstitutioner. Her skal du omsætte jura til ikke-jurister og kunne rådgive med udgangspunkt i modtagernes behov.
Som medarbejder i Slots- og Kulturstyrelsen arbejder du i en politisk styret organisation, der skal bidrage til at gennemføre regeringens målsætninger på kulturområdet. Der er et område med forskellige interessenter og brugere, der har hver deres behov og ønsker. I jobbet har du blik for den kompleksitet, når du finder de juridiske og forvaltningsmæssige bedste løsninger.
Vi tilbyder
Du bliver en del af et fagligt engageret team, som har en uformel omgangstone, et godt arbejdsmiljø og en fælles passion for kulturen. Opgaverne er ofte mange og komplekse, men vi er altid klar til at hjælpe og støtte hinanden. Du får mulighed for at anvende og udvikle dine kompetencer inden for jura og udbud, hvor der også er mulighed for at lære de juridiske medarbejdere i hele styrelsen at kende, gennem faglige samarbejder og interne netværk. På tværs af styrelsen er der fælles faglige, kulturelle og sociale arrangementer samt tilbud igennem en aktiv Personaleforening.
Om dig
Vi forstiller os at du er uddannet jurist eller har en anden relevant akademisk uddannelse kombineret med en juridisk interesse (eller erfaring). Du kan være en erfaren medarbejder, men vi er også interesserede i at høre fra dig, der er helt nyuddannet.
Vi interesserer os for om:
-
Du vil trives med selvstændigt at rådgive om juridiske emner og udbud
-
Du har kendskab til kontrakter, udbudsregler og indkøbsprocesser
-
Du er udadvendt og god til at kommunikere både skriftligt og mundtligt
-
Du er god til at drive processer
Vi forventer at du kan arbejde selvstændigt, men at du samtidig ved, hvornår du skal søge sparring hos kollegaerne. Det falder dig naturligt at opsøge den viden, du ikke selv har.
Ansættelsesvilkår
Der er tale om en stilling på fuld tid med ansættelse som fuldmægtig eller specialkonsulent afhængig af erfaring og kvalifikationer. Ansættelse og aflønning sker i henhold til gældende overenskomst mellem Staten og Akademikerne eller anden relevant overenskomst.
Det er en betingelse for ansættelsen, at du kan sikkerhedsgodkendes, og at du kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen under ansættelsen.
Information og ansøgning
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte teamkoordinator Mette Stæhr Albertsen på mail mepe@slks.dk eller tlf. 51272440. Du kan læse mere om Slots- og Kulturstyrelsen på www.slks.dk.
Ansøgningen sendes via det elektroniske ansøgningsmodul på www.slks.dk/job senest den 31. marts 2025. Du bedes vedhæfte CV, eksamensbeviser og andre relevante bilag.
Vi forventer at afholde 1. samtaler d. 3. og 4. april og 2. samtaler d. 9. april.
Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.