Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Skatteministeriets departement søger fagligt stærke medarbejdere til udvikling af Skatteforvaltningen

Skatteministeriet

København, Storkøbenhavn

Indrykket
12-11-2020

I Skatteministeriets koncernstyringsafdeling arbejder vi for at styre, udvikle og optimere Skatteforvaltningen og sikre, at store forandringer bliver til virkelighed. Vi søger medarbejdere, der evner at løfte et stort fagligt ansvar, er gode til at tænke i løsninger, kan skrive solide beslutningsoplæg og kan understøtte den overordnede prioritering og koordinering på tværs af styrelserne. Har du lyst til at arbejde i et dynamisk, politisk miljø med en omskiftelig hverdag, så er det måske dig, vi har brug for.

I Skatteministeriet arbejder vi med store tal, store linjer og store ambitioner. Vi tager hver dag ansvar for den store indflydelse, vores arbejde har på danskernes liv. Som medarbejder i Skatteministeriet er du med til at skabe fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Her får du stort ansvar og faglige udfordringer med format.

Om jobbet i koncernstyring

I Skatteministeriets Koncernstyringsafdeling har vi fokus på at sikre den strategiske retning for ministeriets styrelser og understøtte deres forretningsmæssige udvikling. Vi søger nu medarbejdere i Forretning og Styring 1, der løser en bred palette af opgaver på Skattestyrelsens og Gældsstyrelsens område.  

I Forretning og Styring 1 arbejder vi med opgaver på områder som fx reform af skattekontrollen, administrationen af udbyttebeskatning, deleøkonomi, sort arbejde, social dumping, opkrævning af danskernes skatter og afgifter samt inddrivelse af gæld til det offentlige. Kontorets kerneopgaver indebærer bl.a. udarbejdelse af beslutningsoplæg til ledelsen i ministeriet, skatteministeren og regeringen, besvarelse af folketingsspørgsmål samt dialog og koordinering med vores styrelser, andre ministerier og Rigsrevisionen. Herudover har kontoret til opgave at sikre sammenhæng mellem de politiske ønsker på vores ansvarsområde og den praktiske implementering af bl.a. politiske aftaler, it-udviklingsprojekter og øvrige løbende opgaver knyttet til koncernstyring og tilsyn med styrelserne.

Dine opgaver skal ofte løses i tæt samarbejde med andre kontorer i departementet og på tværs af vores styrelser. I Skatteministeriet lægger vi stor vægt på helhedsperspektivet i opgaveløsningen, og du vil derfor også komme i kontakt med mange forskellige fagligheder som led i varetagelsen af dine opgaver. Det er en stor fordel, hvis du er vant til at løse komplekse problemstillinger, og du evner at være pragmatisk og løsningsorienteret i dit arbejde.

Om dig

Vi søger en eller flere fagligt stærke og arbejdsomme kollegaer, der kan løfte svære indholdsmæssige opgaver, og som er god til at samarbejde på tværs af faggrupper og organisationer. Vi forestiller os, at du bl.a.

  • har skarp analytisk sans og god talforståelse

  • har gode skriftlige og mundtlige formidlingsevner

  • er i stand til at overskue mange komplekse sager på en gang

  • kan opbygge gode samarbejdsrelationer

  • evner at tage ansvar for dine opgaver og følger dem til dørs

  • kan håndtere korte frister på et område med stor offentlig bevågenhed

  • har erfaring med eller interesse for analysearbejde og policyudvikling

  • kan styre og koordinere komplicerede processer

 

Vi lægger vægt på, at du har en relevant kandidatuddannelse som fx cand.scient.pol., cand.scient.adm., cand.merc., cand.polit. eller lignende. Både nyuddannede og ansøgere med nogle års erfaring kan komme i betragtning.

Om at arbejde i Skatteministeriet

Skatteministeriets arbejde har indflydelse på alle danskeres liv og på al offentlig finansiering. Og med stor indflydelse følger stort ansvar. Vores arbejde skal leve op til de højeste faglige standarder, og vi skal være både dybt fagligt specialiseret og have blik for hele samfundets behov.

I Skatteministeriet hjælper vi hinanden og samarbejder i hele koncernen om at løfte kvaliteten i alt, hvad vi gør. Høje ambitioner og fælles mål om integritet og transparens er kernen i vores arbejde. Vi har et stort fokus på ledelse og på udvikling af alle ansatte, professionelt såvel som menneskeligt. I ministeriet har vi en uformel og uhøjtidelig omgangstone, og vores daglige sparring, medarbejdere imellem, er en forudsætning for, at vi kan skabe gode løsninger, der fungerer i dag og er forberedt til i morgen.

Ansøgning og ansættelse

Ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle udtalelser bedes sendt via nedenstående link senest den 26. november 2020. Der kan indgå tests i ansættelsesprocessen, og samtaler afholdes løbende.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte Specialkonsulent i Forretning og Styring 1 Sarah Friis Maarupgaard på tlf. 72 38 27 35

Stillingen tiltrædes fra den 1. januar 2021 eller snarest muligt, og du vil blive ansat efter gældende overenskomst. Arbejdsstedet er Nicolai Eigtveds Gade 28, 1402 København K.

Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Læs mere om ansættelse i Skatteministeriet på www.skm.dk/job.


Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Skatteministeriet

Adresse 1
Nicolai Eigtveds Gade 28
1402 København K
Danmark
Praktisk information
Oprettet
12-11-2020
Udløber
26-11-2020
Kviknummer
LJA-81377793
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Kontor og administration, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Skatteministeriet

Adresse
Nicolai Eigtveds Gade 28
1402
København K
Danmark
Praktisk information
Indrykket
12-11-2020
Ansøgningsfrist
26-11-2020
Kviknummer
LJA-81377793
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Kontor og administration, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Beliggenhed