Gem annonce

Skatteankestyrelsen søger en faglig stærk koordinator af styrings- og analyseteamet

Skatteankestyrelsen

Storkøbenhavn

Indrykket
25-04-2019

Vi søger en faglig stærk koordinator inden for kapacitetsplanlægning og produktionsstyring, der kan sikre kvalitet, effektivitet, trivsel samt gode interne og eksterne samarbejdsrelationer. 

I Skatteankestyrelsen behandler vi klagesager af stor samfundsmæssig betydning, som alle har konsekvenser for den enkelte virksomhed og borger. Den juridiske sagsbehandling er et fælles omdrejningspunkt, som vi samarbejder om og understøtter. Vi har et mål om at blive landets bedste klagemyndighed, og det arbejder vi sammen om fra vores lokationer i København, Silkeborg, Odense og Aalborg.  

Komplekse opgaver og fokus på faglighed   
I styrings- og analyseteamet arbejder vi med at uddrage og sammenstille relevant beslutningsinformation og udarbejde analyser til ledelsen med fokus på kapacitetsplanlægning og opfølgning på vores produktion. Teamet leverer og genererer data, analyser og forslag til håndtering heraf i samarbejde med styrelsens fagkontorer og de andre enheder i staben og går i dialog med ledelsen om de gode løsninger, og hvordan vi bedst udmønter dem. Som team arbejder vi kontinuerligt mod en mere systematiseret og automatiseret produktionsstyring, som kobler produktionsdata med HR- og økonomidata. På den måde er teamet på flere parametre med til at understøtte, at Skatteankestyrelsen kan løse kerneopgaven til gavn for vores brugere. 

Det fagligt stærke team består af fire dygtige akademikere og en studentermedhjælper, og er et ud af fire teams i Økonomikontoret, der består af ca. 20 medarbejdere. Teamet står over for komplekse krav på fagområdet og også spændende opgaver i forbindelse med, at Skatteankestyrelsen fremadrettet fx skal etablere nye koncernfælles løsninger og modtage nye klagesager inden for ejendomsvurderingsområdet. 

Vi er meget ambitiøse, og vi har fokus på, at vi udvikler os ikke bare inden for eget team, men i hele styrelsen. Vi tager derfor ud på alle vores lokationer for at lave workshops, give oplæg, understøtte kapacitetsplanlægsmøder og undervise i vores systemer. Vi deltager også i mindre og større udviklingsprojekter på tværs af Skatteankestyrelsen og Skatteministeriets koncern.  

Faglig koordinator, der kan udvikle og samarbejde 
Vi søger en faglig koordinator, der kan gå forrest i den faglige videreudvikling af styrings- og analyseteamet. Opgaven er at koordinere og prioritere teamets opgaveløsning, arbejdsgange, ressourcer og samarbejde med interne og eksterne samarbejdspartnere samt understøtte teamet via sparring, dialog og konstruktiv feed back. Det ligger også i din opgaveportefølje at medvirke til, at teamet når sine mål og samtidig trives.  

Du vil få det faglige ansvar for teamets opgaveportefølje samtidig med, at du vil være udførende på nogle af opgaverne. Det kan fx dreje sig om: 

  • Sagsfremstilling og notater til direktionen og øvrige ledelsesfora i styrelsen 

  • Besvarelser af spørgsmål fra Departementet 

  • Beregningsgrundlag for større aktiviteter og projekter 

  • Opbygning af datamodeller og ledelsesinformation 

  • Styrelsens repræsentant på møder med Departementet og øvrige styrelser i skatteministeriets koncern. 

Du interesserer dig for, at hele Økonomikontoret leverer og fungerer. Det gør du via dit samarbejde på tværs af teams og enheder og ved at give input til kontorchefen for Økonomi, som du refererer til.  

 

 

 

Vores ønsker og forventninger til dig  
Vi forventer, at du har en relevant videregående uddannelse på kandidatniveau, og at du: 

  • Har erfaring med styring i en offentlig kontekst 

  • Har en skarp analytisk sans samt en struktureret metodisk tilgang og værktøjskasse 

  • Er en god kommunikator, der kan formidle komplekse opgaver letforståeligt både skriftligt og mundtligt 

  • Forstår at balancere mange og ofte forskellige behov, og er god til at skabe netværk både internt og eksternt 

  • Bidrager positivt til arbejdsmiljøet i teamet, i Økonomikontoret og i resten af styrelsen 

  • Eventuelt har relevant koordinatorerfaring  

Du skal gå op i at skabe høj faglighed og motivation i teamet, og det ligger naturligt til dig at være rollemodel både fagligt og menneskeligt. Du udviser respekt og anerkendelse i samarbejdet med kolleger samt øvrige interne og eksterne samarbejdspartnere. Du skal have gennemslagskraft og øje for muligheder på tværs af de forskellige enheder i styrelsen.  

Vi benytter i øjeblikket primært Excel og Business Objects og har inden for det seneste år afprøvet databehandlingsprogrammet Qlik samt en nyudviklet dimensioneringsmodel i Power Sim. Du skal derfor have lyst til at arbejde med disse programmer og være med til at udvikle vores brug af dem.   

Yderligere oplysninger   
Løn- og ansættelsesvilkår følger Statens overenskomster. Stillingen forventes besat på chefkonsulentniveau eventuelt med mulighed for tillæg.  

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner, og arbejdsstedet er Skatteankestyrelsen, Ved Vesterport 6, 1612 København V.   

Du kan få yderligere oplysninger ved telefonisk henvendelse til Helen P. Storm i HR på 33 76 25 25 eller på mail til kontorchef for Økonomi Sara Vibe Facklamm på SVF@sanst.dk. Du kan også læse om os på www.skatteankestyrelsen.dk.   

Ansøgningsprocedure   
Du søger stillingen via nedenstående link, hvor du uploader ansøgning, CV, uddannelsesbevis samt eventuelle øvrige relevante dokumenter. Ansøgningen skal være modtaget hos os senest den 21. maj 2019 kl. 9.00

Vi afholder samtaler den 4. juni 2019 med forventet tiltrædelse 1. august eller snarest derefter.   

Der kan eventuelt blive anvendt test i forbindelse med ansættelsesprocessen.  

Alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen. 

Skatteankestyrelsen er sekretariat for Landsskatteretten og skatte-, vurderings- og motorankenævn. Samtlige administrative klager i sager om skat, moms, told, afgifter, vurdering af fast ejendom og en række andre sagstyper på skatteområdet bliver forberedt i Skatteankestyrelsen.

 

Vi har medarbejdere fordelt på kontorer i Aalborg, Silkeborg, Odense og København.

Alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

 

 


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Del dette job

Kontakt
Skatteankestyrelsen
Ved Vesterport 6
1612 København K
Kontakt
2100 
Danmark
Arbejdssted
-----------
Afdeling
---------
Praktisk information
Oprettet
25-04-2019
Udløber
21-05-2019
Kviknummer
LJA-72805614
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Projektledelse
Ansøg nu
Job i virksomheden

Skatteankestyrelsen

Del dette job

Virksomhedsinformation

Skatteankestyrelsen

Adresse
Ved Vesterport 6
1612
København K
Danmark
Praktisk information
Oprettet
25-04-2019
Udløber
21-05-2019
Kviknummer
LJA-72805614
Jobtype
Fuldtid
Fag
Administration, Projektledelse
Beliggenhed
Gem annonce