Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Skarp studerende til Banedanmark

Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 43

København, Storkøbenhavn

Indrykket
19-01-2023
Har du lyst til at arbejde og få praktisk erfaring? Kan du lide juridiske og økonomiske udfordringer?

Som juridisk studentermedhjælper i Banedanmarks IT-afdeling vil du få lov at prøve kræfter med opgaver indenfor indkøb, IT-kontrakter, compliance, forvaltning og økonomi. Du vil være med til at løse vigtige opgaver, der får IT og dermed Banedanmark til at fungere.

Du vil blive ansat i IT-stab under ledelse af områdechef Morten Søndervang Sohrt. Her får du instruktion, opgaver, støtte og sparring fra områdets Contract Managers (som også er erhvervsjurister eller jurister) samt vores Controller.

Vi forestiller os, at du vil være med til at implementere IT-governance og sikre, at relevant lovgivning overholdes. Du skal være med i arbejdet med at styrke vores processer og opnå bedre compliance ved bl.a. at etablere styring og følge op på de aftaler, der er indgået med vores IT-leverandører. Det betyder, at dine opgaver er alsidige, og du kommer til at have en stor kontaktflade med både dine kollegaer i IT-afdelingen, såvel som kollegaer i de øvrige forretningsenheder og eksternt.

Dine arbejdsopgaver kan bl.a. komme til at bestå af:

  • Indlæsning og retning af data for kontrakter i SAP S/4 HANA og Power BI
  • Deltagelse og bidrag til udvikling af kontraktstyring og leverandøropfølgning
  • Bidrag til udvikling af processer, vejledninger og skabeloner til kontraktindgåelse
  • Tilrettelæggelse af udbuds- og indkøbsmateriale
  • Faktura- og budgethåndtering
  • Oprettelse af leverandører, kontraktnumre og indkøbsordrer
  • Indhentning af informationer til bestillinger, revisioner, instrukser mv.
  • Udarbejdelse af notater, beslutninger, svarbreve og øvrige officielle dokumenter
  • Planlægning, deltagelse og referat ved vigtige møder og forhandlinger
  • Løbende ad.hoc. opgaver til sikring af overholdelse af processer og journalisering
Dine opgaver kan løbende udvikle sig, så du får mere ansvar i takt med, at du vokser med opgaverne. Dine opgaver vil også til dels blive tilrettet dine fag, interesser og hvor langt, du er på studiet.

Hvad skal jeg opfylde for at kunne ansøge?

  • Du er initiativrig og formår at være positiv og åben i din kommunikation med mange forskellige typer af mennesker.
  • Du er indskrevet på en videregående uddannelse som Stud.cand.jur., Stud.merc.jur., Stud.jur., Stud.HA,jur. eller tilsvarende.
  • Du har bestået forvaltningsret og meget gerne interesse for udbudsret og IT-ret.
  • Du er god til at tænke pragmatisk og forretningsorienteret samtidig med, at du er bevidst om balancen i forhold til offentlige processer og myndighedsansvar, eller har mod på at lære om disse.
  • Du kan hurtigt identificere juridiske, økonomiske og kontraktuelle problemstillinger. Herefter er du god til at tænke i løsninger til opdagede problemstillinger, og præsentere dem på en god og saglig måde
  • Du er vant til at arbejde i Office og har flair for at sætte dig ind i nye systemer
  • Du kan overskue komplicerede regnskaber og budgetter
  • Du er skarp og nøjagtig i din formulering både på skrift og i tale, samtidig med at du formår at lytte til argumenter fra flere sider
Løn

Som timelønnet vil ansættelsen være omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/Stat, Danmark samt protokollat for kontorfunktionærer ansat ved Banedanmark. Stillingen følger lønnen for HK-studerende, der er 130,35 kr. i timen. Hvis du er ACer og har interesse i at blive deltidsansat på et fast timetal, kan dette også blive en mulighed. Det kræver, at du har gennemført bacheloruddannelsen og du ansættes efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og AC. Lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer.

Vi forestiller os, at du kan arbejde mellem 8 og 20 timer om ugen alt efter hvad der passer ind i dine studieplaner, og hvilken overenskomst du lander på. Det er vigtigt at timerne kan afholdes indenfor normal arbejdstid. Vi vægter dog fleksibilitet med plads til dit studie, og vi tager naturligvis højde for dine eksamensperioder.

Ansættelsen ophører naturligt efter endt studietid, men det er klart, at hvis samarbejdet har fungeret, vil der blive set meget positivt på en eventuel ansøgning fra dig som ny uddannet til faste stillinger hos Banedanmark.

Ansøgning og kontakt

Vil du vide mere, så kontakt Contract Manager Ina-Michelle Frost Heramb Chabli på +45 2016 3733. Søg elektronisk og send din ansøgning og CV, dine foreløbige samt adgangsgivende karakterer, samt dokumentation på, at du er indskrevet på en videregående uddannelse. Vi vurderer ansøgningerne og indkalder løbende til samtale.

For at søge stillingen klikker du på linket Søg jobbet her nedenfor og følger instruktionerne. Banedanmark opfordrer alle kvalificerede til at søge, uanset etnisk baggrund, nationalitet, tilhørsforhold, køn, seksuel orientering, handicap, religion eller alder.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 43

Adresse 1
Carsten Nieburhs Gade 43
1577 København V
Danmark
Tlf
51442441
Adresse 2
1577 København V
Danmark
Kontaktperson
Tlf: 
20163733
Praktisk information
Oprettet
19-01-2023
Udløber
19-02-2023
Kviknummer
LJA-84442148
Jobtype
Studenterjob
Arbejdsområde
Kontor og administration
Ansøg nu
Job i virksomheden

Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 43

Del dette job

Virksomhedsinformation

Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 43

Adresse
Carsten Nieburhs Gade 43
1577
København V
Danmark
Tlf: 51442441
Praktisk information
Indrykket
19-01-2023
Ansøgningsfrist
19-02-2023
Kviknummer
LJA-84442148
Jobtype
Studenterjob
Kategori
Kontor og administration
Beliggenhed