Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Skarp og struktureret generalist til Erhvervsopkrævning i Skattestyrelsen

Skattestyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
26-04-2021

Er du god til at formidle komplekse problemstillinger klart og præcist? Har du evnen til at tænke på tværs, finde løsninger og holde flere bolde i luften? Trives du i en politisk organisation med mange forskellige opgaver? Så er du måske vores nye generalist i kontoret Erhvervsopkrævning i Skattestyrelsen.

 

Om stillingen

I Erhvervsopkrævning er vi ansvarlige for, at opkrævningen af mere end 900 mia. kr. i erhvervsrettede skatter og afgifter fra de danske virksomheder hvert år, er korrekt. Kontoret spiller således en helt central rolle i forhold til Skattestyrelsens overordnede mission og i forhold til finansieringen af velfærdssamfundet. Vi løfter med andre ord en stor og vigtig opgave på et område, der er kendetegnet ved høj kompleksitet og politisk bevågenhed, og har igennem det seneste år spillet en aktiv rolle i udvikling og implementering af Regeringens hjælpepakker som følge af COVID-19.

 

I Erhvervsopkrævning har vi brug for en dygtig generalist til vores koordinationsteam, der løser, understøtter og koordinerer de tværgående opgaver i kontoret. En væsentlig del af opgaverne i koordinationsteamet består af at udarbejde beslutningsoplæg til ledelsen, koordinere og besvare bestillinger og lovhøringer fra departementet samt klassisk direktions- og ministerbetjening. Hertil komme udarbejdelse og kvalificering af mødematerialer og løbende ad hoc-opgaver.

 

I Erhvervsopkrævning løser vi sjældent en opgave alene og har store snitflader til den resterende del af Skattestyrelsen samt de øvrige styrelser i Skatteforvaltningen. Du vil derfor få en bred kontaktflade og du skal kunne samarbejde med mange interessenter med forskellig uddannelsesmæssig baggrund.

 

Du vil få en vigtig rolle i følgende:

  • Direktions- og ministerbetjening, herunder spørgsmål fra departementet, Folketinget og regeringsudvalg

  • Procesunderstøttelse og facilitering

  • Udarbejdelse af sager og præsentationer til direktion og departement

  • Betjening af styregrupper mv.

  • Analyseopgaver og projekter

  • Ledelsesunderstøttelse

 

Du kan forvente en travl hverdag med mange spændende udfordringer. Selvom vi har travlt, så hjælper vi hinanden og løfter i flok. Vi har en uformel omgangstone og gør en dyd ud af, at det skal være rart at gå på arbejde.

 

Om dig

Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse, fx inden for statskundskab, økonomi, forvaltning eller lignende med et godt resultat. Erfaring med ledelsesbetjening fra en politisk styret organisation er en fordel, men ikke et krav. Vi lægger vægt på, at du har et stort personligt drive og tager ansvar for, at dine opgaver kommer helt i mål.

 

For at lykkes i stillingen er det afgørende, at du kan levere gode beslutningsoplæg og effektiv processtyring. Det er samtidig vigtigt, at du er udadvendt og i stand til at indgå i relationer og netværk.

 

Vi lægger derudover særlig vægt på, at du har:

  • En skarp pen, der kan oversætte kompleksitet

  • En høj grad af selvstændighed og ansvarsfølelse

  • Stærk analytisk kapacitet, der kan anvendes i praksis

  • Et stærkt overblik og evne til at prioritere

 

Løn og ansættelsesvilkår

Send din ansøgning inkl. CV og dokumentation for uddannelse i form af bachelor- og kandidatbevis via linket "Søg stillingen" senest mandag den 24. maj. Samtaler afholdes løbende.

 

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Birthe Nygaard på telefonnummer 29 99 40 33 eller Chefkonsulent Peter Thomasen 72 38 93 87

 

Vi forventer at bruge en personlighedsanalyse og en logisk test i forbindelse med rekrutteringsprocessen, og derudover vil en opgavecase også kunne inddrages. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

 

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

 

Din ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Rammerne for dit arbejde vil være i de nyistandsatte og moderne lokaler i Copenhagen Towers, Hannemanns Allé 25, 2300 København S, hvor Skattestyrelsens hovedcenter netop er flyttet til.

 

Tiltrædelse snarest muligt.

 

Om Skattestyrelsen

Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden

 

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre finansieringen af det, vi er fælles om.

 

Uanset, hvilken jobfunktion du skal varetage i Skattestyrelsen, kommer du til at arbejde med at sikre finansieringen af velfærdssamfundet og meget af det, der skaber sammenhængskraft i Danmark; skoler, hospitaler, veje og meget mere. Vores organisation er fyldt med specialister, der arbejder sammen på tværs af mange forskellige fagligheder og geografisk placering, så du bliver en del af et mangfoldigt fællesskab, hvor vi løser komplekse og krævende opgaver. Som ny vil du opleve, at læringskurven er stejl, og at du opbygger kompetencer, der vil følge dig i din videre karriere. 

 

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk   

 

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

 

Stillings-ID

142026

 

Ansøgningsfrist

24-05-2021

 

Arbejdssted

Hannemanns Allé 25, 2300 København S

 

Kontaktperson

Peter Hagen Thomasen

Chefkonsulent

72389387

 

Birthe Nygaard Madsen

Kontorchef

29994033

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Skattestyrelsen

Adresse 1
Hannemanns Allé 25
2300 København S
Danmark
Adresse 2
Hannemanns Allé 25
2300 København S
Danmark
Praktisk information
Oprettet
26-04-2021
Udløber
24-05-2021
Kviknummer
LJA-82013296
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Akademisk arbejde, Analyse og information, Politik, kultur og samfund, Projektledelse og styring
Ansøg nu
Job i virksomheden
Lignende job

Domstolsstyrelsen

Universitets- Og Hogskoleradet

Del dette job

Virksomhedsinformation

Skattestyrelsen

Adresse
Hannemanns Allé 25
2300
København S
Danmark
Praktisk information
Indrykket
26-04-2021
Ansøgningsfrist
24-05-2021
Kviknummer
LJA-82013296
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Akademisk arbejde, Analyse og information, Politik, kultur og samfund, Projektledelse og styring
Beliggenhed