Vil du udvikle økonomistyringen på ældre- og sundhedsområdet i en ambitiøs organisation, der vægter god balance mellem arbejde og fritid? Kan du omsætte fag- og økonomidata til effektfuld økonomistyring og forretningsunderstøttende ledelsesværktøjer? Så skal du søge stillingen hos os.
Vi søger en special- eller chefkonsulent, som kan indgå i Stabens analyse- og økonomiteam på seks medarbejdere. Opgaverne er varierede. Du skal sikre en god understøttelse af forretningen og er dermed også et vigtigt bindeled til kommunens tværgående økonomistyring. Derfor skal du både mestrer detaljen, kan bevare overblikket, besidde en stærk analysekapacitet og ikke mindst forstå vigtigheden af at lykkes i samarbejde med andre. Du kommer både tæt på dit forretningsområde, som dækker forebyggelse, sundhed og ældre og du får du en vigtig rolle i kommuenens tværgående budget- og regnskabsprocesser, hvor du er i tæt samarbejde med forvaltningens tværgående styringsenhed, Koncernøkonomi.
Om jobbet
Der er tale om et job med stort ansvar og gode udviklingsmuligheder. En central del af jobbet er at understøtte vores kerneområder forebyggelse, sundhed og ældre på den løbende økonomistyring. Du bliver økonomisk sparringspartner for ledere, chefer og nøglemedarbejdere og du er controller på budgetopfølgningerne. Dertil forventer vi, at du kan medvirke til at videreudvikle økonomistyringen og gennemføre analyser af aktivitets- og udgiftsudviklingen. Det sker i tæt dialog og effektivt samarbejde med kollegaer i Sundhed og Forebyggelse og med vores centrale økonomifunktion, Koncernøkonomi. Vi ved, at vi kun lykkes i fællesskab og har derfor også igangsat et analysearbejde på bl.a. økonomiområdet, som sigter mod, hvordan vi i endnu højere grad udvikler og understøtter organistationen på tværs, så det organisatoriske fundamentet for stærke faglige fællesskaber også er til stede.
Et blik ind på hvad dine opgaver fx kan være:
Udarbejde notater, indstillinger og slides til direktion og politisk niveau
-
Udvikle og følge op på budgetmateriale og budgetmodeller, herunder komplekse beregninger
-
Udarbejde prognose for køb af ydelser og takster til mellemkommunal afregning
-
Deltage i udvikling af ledelsesinformation på området
-
Fungere som sparringspartner for ledere, chefer og nøglemedarbejdere i hjemmeplejen, plejecentre, midlertidige pladser m.m., fx ifm. månedlige budgetopfølgningsmøder
-
Understøtte forretning og styring, herunder være bindeled mellem den tværgående styring og øvrige sektorbehov
-
Bidrage til udviklingsprojekter
Din profil
Vi forventer, at du med din faglighed er med til at sikre høj kvalitet i økonomistyringen og forudsætter, at du er analytisk skarp, talstærk og god til at formidle det. Du lader også din erfaring komme dine kollegaer til gavn i form af sparring og samarbejde om opgaveløsningen. Du arbejder selvstændigt, men formår samtidig at bygge tværgående relationer med kollegaer i hele kommunen. Du trives med mange varierende opgaver store som små - og er god til at se nye løsninger og muligheder for at forbedre arbejdsgange.
Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse fx cand.polit., cand.oecon, cand.scient.pol., cand.scient.adm. Du må gerne have erfaring med kommunal økonomistyring fra forebyggelses-, sundheds- og ældreområdet. Vi bruger OPUS som økonomisystem i kommunen og det vil være en fordel, hvis du har kendskab til OPUS eller lignende økonomisystemer.
Vi lægger også vægt på, at du:
-
Er imødekommende, hjælpsom og nysgerrig og gerne lærer fra dig
-
Har gode samarbejdsevner på tværs af forskellige fagligheder og er god til at inddrage relevante kollegaer i din opgaveløsning
-
Formår at se potentialer i andre, således alle i temaet udvikler sig løbende
-
Er struktureret og systematisk
-
Er god til at skabe overblik men også omhyggelig i forhold til detaljerne
-
Har et godt blik for processer og sammenhænge mellem den daglige økonomiske drift og strategiske styringsværktøjer
-
Har interesse for, hvordan økonomistyring og data kan være med til at styrke og udvikle kerneforretningen
Derfor skal du vælge os
Sundhed og Forebyggelse er en organisation i rivende udvikling, hvor udvikling af økonomistyring er en meget vigtig del af dagsordenen. Aktuelt har vi stort fokus på udvikling af gode styringsmodeller, der indebærer analyse af og viden om områdets aktivitet. Stillingen giver dig derfor god mulighed for at arbejde med de styringsmæssige tendenser og udfordringer, der kendetegner velfærdsområdet i disse år.
Din hverdag vil være afvekslende, og du vil have stor indflydelse på eget arbejde med mulighed for at præge opgaverne. Derudover vil der være gode muligheder for løbende kompetenceudvikling og for hjemmearbejde.
Din arbejdsplads vil som udgangspunkt være i Birkerød Administrationscenter, ca. 20 - 40 min. fra København og direkte genbo til s-togstationen linje A, men der vil også være dage hvor arbejdsfællesskabet kalder på, at du arbejder fra Rådhuset i Holte.
I Rudersdal Kommune tror vi på, at vi kun lykkes i fællesskab. Derfor er det vores mål, at alle kommunens medarbejdere og ledere i alle opgaver - og i fællesskab - arbejder for at skabe bæredygtige løsninger, der giver værdi for borgerne, virksomheden og det samfund, vi er en del af. Se vores film om Rudersdal Kommunes strategi og værdier Vi lykkes kun i fællesskab HER
Ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer ugentlig og du ansættes i staben i Sundhed og Forebyggelse.
Tiltrædelse senest pr. 1. april 2024.
Løn forhandles efter gældende overenskomst i henhold til dine kvalifikationer og erfaringer.
Om os
I Sundhed og Forebyggelse bevilger vi indsatser og driver tilbud inden for sundheds-, forebyggelses- og ældreområdet. Det omfatter eksempelvis kommunens tilbud i forhold til hjemmepleje, rehabilitering, genoptræning, hjælpemidler og forebyggelse. Staben består af ca. 25 medarbejdere, der understøtter centrene med en række drifts- og udviklingsopgaver, herunder bl.a. kvalitetsarbejde, udviklingsprojekter, kommunikation, økonomistyring, regnskab, kapacitetsplanlægning og digitalisering.
Ansøgning, samtale og kontakt
Du søger jobbet ved at klikke på knappen "Søg stilling" nedenfor.
Send din ansøgning senest tirsdag d. 20. februar 2024.
Samtaler:
1. runde samtaler afvikles torsdag d. 22. februar og en evt 2. runde er onsdag d. 28. februar.
Går du videre til en evt. 2. samtale skal du afsætte tid til at foretage en personlighedstest som fremsendes torsdag d. 22. februar og skal besvares senest søndag d. 25. februar. Tilbagemelding foregår telefonisk mandag d. 26. februar af ca. en times varighed.
Ved en evt. 2. samtale vil der til samtalen være forberedelse og fremlæggelse af en case.
Såfremt du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte
Tanja Thor Møller
Stabschef, Sundhed og Forebyggelse
Tamol@rudersdal.dk
Tlf.: 72 68 33 23
Vibe Musaeus
Funktionsleder, Koncernøkonomi
vimus@rudersdal.dk
Tlf.: 46 11 20 06
Ansøgningsfrist:
20. februar 2024