Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Skarp kommunikator med strategisk tæft til digitalisering af den offentlige sektor

Grønlands Selvstyre, Digitaliseringsstyrelsen

Nuuk

Indrykket
27-02-2019

Har du kendskab til de forskellige aspekter af vores samfund, ser du helheden og evner at sammentænke delene på tværs af det offentlige, så der opstår magi, er det dig, vi vil have!

 

I Digitaliseringsstyrelsen arbejder vi for et mere digitalt offentligt Grønland ved at frigøre ressourcer gennem effektivisering og forbedring af servicen til borgere og virksomheder. Nogle af vores mål er at gøre det offentlige lettere tilgængeligt og at lette arbejdsgangene i det offentlige. Kommunikation er essentiel.

 

Vores dynamiske 5 personers team har fokus på standardisering, brugervenlighed og forankring. Der er højt til loftet - plads til nye ideer, nye måder at gøre tingene på og der er ikke langt fra ide til udførelse. Vi har alle vores forskellige faglige kompetencer - og dermed ansvarsområder, hvilket stiller krav til kommunikationen til resten af teamet, og det fælles ansvar vi har.

 

Vi har travlt og vi søger derfor en kollega, som kan hjælpe os med vores spændende opgaver. Du har fagligheden og humoren i top, og kan kommunikere den på flere sprog. Du forstår hvor vigtig præcis kommunikation er, og du forstår at bruge de tilgængelige kommunikationskanaler.

Sidder du og tænker at det lige er dig, så er det nu du skal gribe muligheden for at hjælpe os med at gøre samfundet digitalt mere struktureret, standardiseret og gøre det lettere at være digital borger.

 

Dine spændende arbejdsopgaver vil blandt andet bestå af:

  • Indsamling af information, så vi kan sørge for, at de offentlige portaler er opdateret, herunder sullissivik.gl

  • Produktion af letforståeligt indhold til vores websites og kvalitetssikring af indhold

  • Kontakt og sparring med offentlige bidragsydere til de offentlige websites

  • Planlægning og tilrettelæggelse af strategiske og konkrete kommunikationsopgaver for styrelsens projekter

  • Markedsføring af de offentlige portaler blandt andet sullissivik.gl via diverse platforme

  • Forankringsarbejde og digitalisering af borgerservice

 

Dine faglige kompetencer:

  • Gerne uddannet indenfor kommunikation, medievidenskab eller lignende

  • Er god til at skrive og formidle på en klar og præcis måde

  • Du må meget gerne have erfaring med politisk styrede organisationer og projekter, men ikke krav

  • Du kan forholde dig til brugernes behov

  • Du har analytisk sans og er god til at skabe overblik

  • Det er en fordel hvis du tidligere har arbejdet med websites, men ikke et krav

  • Evner at formidle over vifte af kanaler

  • Taler og skriver gerne grønlandsk, dansk og engelsk

 

Den manglende brik i vores team er:

  • Glad, udadvendt med gode samarbejdsevner

  • Dynamisk og kreativ

  • Kan lide en travl hverdag

  • Arbejder selvstændigt såvel som i teamwork

  • Kan arbejde struktureret med kommunikationsplaner og informationsindsamling

  • Proaktiv

  • Indgående kendskab til vores samfund og kultur

 

Naalakkersuisuts mål er at fremme den digitale udvikling i samfundet gennem øget anvendelse af it og digitalisering. Der er udarbejdet en national digitaliseringsstrategi, der udstikker den digitale kurs de næste 4 år. Strategien er forankret i Digitaliseringsstyrelsen, og det betyder at Styrelsen arbejder med projekter, der skal fungere for det fællesoffentlige og for alle borgere.

 

Løn og ansættelsesforhold

Løn - og ansættelsesvilkår, herunder ret til til- og fratrædelsesrejse og bohaveflytning, i henhold til den på tiltrædelsestidspunktet gældende aftale/overenskomst mellem Grønlands Selvstyre og pågældende forhandlingsberettigede organisation.

 

Bolig

Der anvises ikke personalebolig til stillingen. Såfremt en ansøger allerede har personalebolig gennem ansættelse i Selvstyret, bibeholdes ret til anvist personalebolig. Personaleboligen er knyttet op på ansættelsesforholdet, og skal fraflyttes ved ansættelsesforholdets ophør.

 

Indsend ansøgning, CV, uddannelses- og kursusbeviser, samt andre relevante dokumenter ved at trykke Send ansøgning.

 

Vi modtager ikke ansøgninger via e-mail.

 

 

Om Naalakkersuisut

Søger du udfordringer og har lyst til at præge hverdagen gennem dit arbejdsliv og være med til at forme fremtiden, så er et job hos Grønlands Selvstyre noget for dig.

Vi forventer stor ansvarlighed og vægter faglige kvalifikationer, en sund analytisk tilgang til tingene samt omstillingsparathed højt hos medarbejderne. Herudover er din evne til at strukturere hverdagen og bevare overblikket vigtig.

 

Grønlands Selvstyre består af en Centraladministration, med mere end 650 ansatte fordelt på flere departementer, samt en lang række decentrale enheder. Tilsammen er vi mere end 2500 mennesker tilknyttet Grønlands Selvstyre. Centraladministrationens opgave er, at sikre Naalakkersuisut (regeringen) et solidt politisk beslutningsgrundlag, samt at føre de politiske beslutninger ud i livet.

 

Du kan læse mere om Grønlands Selvstyre på http://www.naalakkersuisut.gl/job


Del dette job

Kontakt

Grønlands Selvstyre, Digitaliseringsstyrelsen

Adresse 1
Imaneq 4
3900 Nuuk
Danmark
Praktisk information
Oprettet
27-02-2019
Udløber
19-03-2019
Kviknummer
LJA-71071474
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Kommunikation og medier
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Grønlands Selvstyre, Digitaliseringsstyrelsen

Adresse
Imaneq 4
3900
Nuuk
Grønland
Praktisk information
Indrykket
27-02-2019
Ansøgningsfrist
19-03-2019
Kviknummer
LJA-71071474
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Kommunikation og medier
Beliggenhed