Gem annonce

Skarp jurist til central juridisk rådgivningsfunktion i Teknik- og Miljøforvaltningen, Københavns Kommune

Københavns Kommune

København, Storkøbenhavn

Indrykket
07-09-2020

Har du lyst til at være en del af en stabsfunktion, som yder juridisk rådgivning af høj kvalitet til Teknik- og Miljøforvaltningens fagudvalg, direktion og forvaltningens fire afdelinger? Er du cand.jur. eller cand.merc.jur., og besidder du et højt fagligt niveau inden for det offentligretlige og styrelsesretlige område? Har du mod på komplekse juridiske opgaver i en forvaltning, hvor din rådgivning gør en forskel for byen og dens borgere?

Så er det måske dig, vi leder efter som ny kollega i Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune.

Om jobbet

Din arbejdsplads bliver den juridiske enhed (Jura) i Teknik- og Miljøforvaltningen centrale stabsfunktion, som er placeret på Islands Brygge. Stab Jura fungerer i praksis som forvaltningens inhouse juridiske rådgivere og består i dag af ni engagerede kolleger, to studentermedhjælpere og en enhedschef, der alle arbejder med at servicere og rådgive forvaltningen inden for det offentligretlige, privatretlige og erstatningsretlige område.

Den ledige stilling er placeret i enhedens offentligretlige team.

Vi har et højt fagligt niveau og yder juridisk rådgivning med forståelse for den organisation, vi arbejder i. Vi har fokus på, at vores rådgivning er løsningsorienteret og understøtter forvaltningens opgaveløsning.

Vi rådgiver alle dele af forvaltningen om forvaltningsretlige spørgsmål inden for både den generelle og specielle forvaltningsret samt om aktindsigter og kommunalfuldmagtsvurderinger i forbindelse med både projekter og indstillingsarbejde. Derudover yder vi juridisk rådgivning indenfor den kommunale styrelseslov i forbindelse med afviklingen af møderne i Teknik- og Miljøudvalget.

Vores opgaver spænder således vidt, og vi kommer ind på alle stadier i opgaveløsningen. Vi er bl.a. både involvereret i spørgsmål i relation til byudviklingsprojekter, affalds- og genbrugsområdet, konkrete projekter som led i opfyldelsen af Københavns målsætning om at være verdens bedste cykel-by og spørgsmål om de styrelsesretlige rammer for Teknik- og Miljøudvalgets arbejde.

Om dig

Du er uddannet cand.jur. eller cand.merc.jur. med et højt fagligt niveau, og du har mod på de udfordringer og muligheder, en afvekslende og til tider uforudsigelig hverdag byder på.

Du har gerne erfaring fra enten advokatbranchen, centraladministrationen, en kommune eller lignende med rådgivning om komplekse juridiske problemstillinger. Vi lægger vægt på, at du har solide kompetencer indenfor den generelle forvaltningsret og den kommunale styrelsesret. Erfaring med kommunalret og styrelsesretten i en kommune med delt administrativ ledelse vil være en fordel. Det vigtigste er dog, at din erfaring og dine personlige kvalifikationer gør, at du er i stand til hurtigt at sætte dig ind i nye problemstillinger og i nogle tilfælde nye retsområder. Nyuddannede med relevant erfaring fra studiejob vil således også kunne komme i betragtning.

Desuden lægger vi vægt på, at du

  • trives i rådgiverrollen

  • er kvalitetsbevidst og grundig og kan bevare overblikket i komplekse processer i en, til tider, travl hverdag

  • er processtærk

  • er løsningsorienteret og kan formidle din faglighed og sætte den i kontekst både over for ledelse, politikere og fagfolk i forvaltningen samt over for eksterne samarbejdspartnere

  • kommunikerer præcist og forståeligt på skrift og i tale

  • er selvstændig og får tingene fra hånden

  • indgår positivt og konstruktivt i professionelle relationer og samarbejder

  • har udpræget holdånd

 

Om hvad vi kan tilbyde

Vi tilbyder et spændende job med faglige udfordringer og en høj grad af selvstændighed og indflydelse i en afvekslende hverdag med god mulighed for faglig og personlig udvikling. Vi har et fagligt stærkt og dynamisk arbejdsmiljø med indbyrdes sparring, højt til loftet og humor. Arbejdstiden er gennemsnitlig 37 timer pr. uge inkl. frokostpause. Da vi yder rådgivning til forvaltningens fagudvalg, Teknik- og Miljøudvalget, kan der forekomme arbejde om aftenen i relation til spørgsmål under udvalgsmøder.

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst som enten fuldmægtig eller konsulent afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.

Stillingen er med tiltrædelse den 1. december 2020 eller snarest muligt derefter.

Mere information

Har du spørgsmål vedr. stillingen, er du velkommen til at kontakte teamkoordinator Marie-Louise Paludan på 5351 6200 eller enhedschef Trine Høj Andersen på 4022 3445.

Søg via nedenstående link senest søndag den 27. september 2020

Sammen med ansøgningen beder vi dig uploade CV, udskrift af eksamenskarakterer og evt. andre relevante papirer. Vi forventer at gennemføre to samtalerunder. Første samtale forventes afholdt i uge 40, og anden samtale forventes afholdt i uge 41. Kandidater, der går videre til anden samtalerunde, skal løse en case i forbindelse med samtalen.

Om TMF Stab   

TMF Stab varetager forretningsstyringen af og yder forretningsrådgivning til Teknik- og Miljøforvaltningen inden for områderne jura, HR og organisationsudvikling, økonomi, digitalisering og kommunikation. TMF Stab har til formål at sikre en sammenhængende udvikling af Teknik- og Miljøforvaltningen og gennem en overordnet ramme at styre forvaltningen. Derudover har TMF Stab til formål at understøtte forvaltningens afdelinger, så de kan fokusere på forretningen.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen 

Forvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Teknik- og Miljøforvaltningens arbejde har således stor betydning for borgernes og virksomhedernes hverdag. Vi beskæftiger ca. 2.050 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 3 mia. kr. 

Du kan læse mere om Københavns Kommune og Teknik- og Miljøforvaltningen på www.kk.dk.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Københavns Kommune

Adresse 1
Njalsgade 13
2300 København V
Danmark
Web
Praktisk information
Oprettet
07-09-2020
Udløber
27-09-2020
Kviknummer
LJA-81035872
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura, HR og personale, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Københavns Kommune

Adresse
Njalsgade 13
2300
København V
Danmark
Praktisk information
Indrykket
07-09-2020
Ansøgningsfrist
27-09-2020
Kviknummer
LJA-81035872
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Jura, HR og personale, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed
Gem annonce