Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Skarp formidler med stort kendskab til økonomi

Københavns Professionshøjskole

København, Storkøbenhavn

Indrykket
22-10-2020

Er du dygtig til tværorganisatorisk samarbejde, og kan du forstå samt formidle økonomiske analyser om økonomidata? Så har vi brug for dig i vores budgetenhed hos Økonomi på Københavns Professionshøjskole.

I takt med at budgetenheden udvikler sig til en mere rådgivende sparringspartner, der både kan understøtte strategiske beslutninger, skabe overblik og facilitere budgetlægning og budgetopfølgning, har vi behov for at styrke det tværorganisatoriske blik, så vi kan rådgive og sagsfremstille et beslutningsgrundlag til direktionen på Københavns Professionshøjskole (KP).

Om jobbet

Dine hovedopgaver vil være formidling af analyser med fagligt og økonomisk data, udarbejdelse af business cases, rapportering til ministerier og styrelser, svare på udvalgte spørgsmål fra folketinget og udarbejdelse af direktionsindstillinger.

Nogle af de sidste analyser har været rentabilitetsanalyser for alle vores spændende uddannelser, optimering af ressourceanvendelse på tværs af institutionen, forbrugsanalyser for at understøtte uddannelsernes råderum her til efterårets budgetopdatering og vi er i gang med at udarbejde analyser på tværs af sektoren for at få indsigt i den viden, som andre besidder.

Om dig

For at jobbet er det rette for dig, er det vigtigt, at du trives med analysearbejde, kvalitetssikring, indsamling, refleksion, formidling og implementering, samt at koordinere data på tværs af enheder.

Du har som minimum nogle års erfaring fra en styrelse, et departement, en større privat virksomhed eller en institution. Har du 'drive' og gåpåmod, hører vi dog også gerne fra dig, hvis du er nyuddannet.

Vi lægger vægt på, at du:

  • er dygtig til skriftlig formidling. Du kan levere et klart og velformuleret budskab til modtagere, som primært er chefer, direktion og bestyrelse. Du skal trives med en interaktiv skriveproces med venlig feedback fra egen chef, direktør og direktionen

  • har en længere videregående uddannelse, f.eks. cand.scient.pol., cand.merc., cand.polit. eller journalist med kendskab til økonomi

  • er ansvarsbevidst og følger dine opgaver til dørs. Det er en fordel, at du forstår at kommunikere med hele organisationen, som består af mange forskellige fagligheder

  • værdsætter samarbejde på tværs af fagligheder. Du kan sætte dig ind i andres tankegange og formidle tal og analysering på tværs af niveauer og fagligheder - fra direktionsmedlemmerne til ledere, forskere, undervisere og administrative medarbejdere

  • er initiativrig og opfølgende du opdager selv, hvis der er behov for nye analyser og sørger for, at der bliver indhentet de informationer, der er behov for.

 

Din arbejdsplads

Du vil blive ansat i økonomiafdelingen, der består af 35 medarbejdere, som sammen skaber et stærkt fundament for en sammenhængende styring og økonomistyring, effektivt indkøb og et retvisende regnskab og som fungerer som strategisk sparringspartner for både ledelsen og uddannelserne.

Du vil referere til budgetchefen, og du vil blive en del af en budgetenhed med 10 dedikerede kollegaer, som er en blanding af chefkonsulenter, specialkonsulenter og fuldmægtige, der både arbejder med egne ansvarsområder og indgår i teams på tværs af enheden.

Vi kommer fælles i mål med opgaver i afdelingen gennem et tæt samarbejde med kollegaer. Derudover har vi en bred kontaktflade på tværs af organisationen, da vi skal kunne samle trådene i institutionen og sætte dem ind i en organisatorisk og strategisk kontekst.

Normalt er vi ude i organisationen 20-40 pct. af tiden, dog arbejder vi alle hjemmefra pt. grundet COVID-19. Hjemmearbejde mange uger i træk kan være udfordrende, hvorfor vi bl.a. prioriterer løbende 1:1-samtaler, såvel som at samles flere gange om ugen online med kamera for at opretholde det kollegiale samarbejde.

Uanset om vi fortsat arbejder hjemmefra, når du starter, er det vigtigt for os at understøtte, at du får en god opstart. Afhængig af din faglige profil og dine styrker, tilrettelægger vi et introforløb med fokus på at introducere dig til KP, dine nye opgaver, et godt netværk og at understøtte en god dialog/forventningsafstemning med din leder.

Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen er til besættelse fra den 1. januar 2021.

Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og AC. Afhængig af dine kvalifikationer vil du blive indplaceret som enten fuldmægtig, specialkonsulent eller chefkonsulent.

Arbejdsstedet er Campus Carlsberg, Humletorvet 3, 1799 København V.

Vil du vide mere?

Hovedstadsregionen har brug for stærke professionelle, der er uddannet til at møde og besvare fremtidens udfordringer. Som en samlet professionshøjskole har vi med vores bredde og volumen en ambition om at blive toneangivende på uddannelsesområdet.

Læs mere om Københavns Professionshøjskole og vores strategiske retning Fælles om fremragende undervisning på www.kp.dk.

For yderligere oplysninger er du velkommen til at kontakte budgetchef Mads Eghøj Vanggaard på tlf. 5163 2464 eller mail: mava@kp.dk.

Interesseret?

Send din ansøgning, CV og eksamensbeviser via ansøgerknappen. Send din ansøgning hurtigst muligt og senest søndag den 8. november 2020.

Første samtaler vil blive afholdt d. 11.- 13. november og anden samtaler d. 18.-20. november 2020.

Københavns Professionshøjskole skeler hverken til køn, alder, etnicitet eller lignende, men alene til kompetence og talent.

1. marts 2018 blev professionshøjskolerne UCC og Metropol til Københavns Professionshøjskole. Vi er knap 2.000 medarbejdere og 20.000 studerende. Sammen med vores samarbejdspartnere vil vi sætte nye standarder for professionsuddannelse, forskning, udvikling og efter- og videreuddannelse inden for skole og pædagogik, sundhed og velfærd, ledelse og forvaltning.


Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Københavns Professionshøjskole

Adresse 1
Humletorvet 3
1799 København V
Danmark
Web
Adresse 2
Humletorvet 3
1799 København V
Danmark
Praktisk information
Oprettet
22-10-2020
Udløber
08-11-2020
Kviknummer
LJA-81299116
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Kommunikation og medier, Kontor og administration
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Københavns Professionshøjskole

Adresse
Humletorvet 3
1799
København V
Danmark
Praktisk information
Indrykket
22-10-2020
Ansøgningsfrist
08-11-2020
Kviknummer
LJA-81299116
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Kommunikation og medier, Kontor og administration
Beliggenhed