Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Senior projektleder til digitalisering af den offentlige sektor

Grønlands Selvstyre, Digitaliseringsstyrelsen

Nuuk

Indrykket
21-06-2022

Er du formålsdrevet og har du en passion for at levere digitale løsninger, der gør det nemmere at være borger i et geografisk stort land. Brænder du for at understøtte den digitale udvikling i et land og at være med til at give borgere lige adgang til det offentlige. Ser du tingene i en større kontekst, tænker du enkelte dele ind i en helhed og forstår du samspillet mellem mennesker, organisatoriske processer og digitale teknologier. Kan du planlægge, koordinere og arbejde på tværs af forskellige organisationer og fagområder. Forstår du de forskellige aspekter af vores samfund, og hvordan de spiller sammen, så er det dig vi søger.

 

Vi søger en senior projektleder til vores projektafdeling.

 

Du bliver en del af en projektafdeling med fire engagerede projektlederkolleger, der alle leder fælles offentlige projekter knyttet op på den nationale digitaliseringsstrategi. Vi arbejder gennemgående i alle projekter med standardisering, processer og forankring. Det gør vi i forskellige type af projekter som implementering af ISO 27001, Grunddataprogrammet og NemKonto. I afdelingen er der højt til loftet, plads til nye ideer og nye måder at gøre tingene på. Vi har fokus på høj kvalitet, samarbejde og på best practices.

                        

Den nationale fælles offentlige dimension kræver, at du har evnen til at se det store perspektiv, kan betragte et projekt i sin helhed og i den sammenhæng projektet indgår i eller bliver en del af.

 

Digitalisering er forandring, og det er derfor vigtigt, at du kan forandringslede og samarbejde med de mange forskellige interessenter, der er en del af dine projekter.  Forandrings- og projektledelsen stiller krav til dine kommunikationsevner, og derfor skal kommunikation falde dig naturligt. 

 

Vi forventer, at du er en garvet projektleder, der:

  • kan arbejde ud fra brede retningslinjer

  • kan håndtere bemyndigelse og betragtelige ansvarsområder, herunder metoder, budget og kvalitetsansvar

  • kan sikre resultater, overholdelse af deadlines og budget

  • analyserer, designer, planlægger og evaluerer arbejdet i forhold til tid, omkostninger og kvalitetsmål

  • definerer milepæle, projektmål og uddelegerer opgaver til forskellige niveauer

  • kan formidle komplicerede problemstillinger på en let og forståelig måde

  • arbejder strategisk og er god til at skabe overblik

  • kan forstå processer og proceslede

  • sikrer at aktiviteter og projekter kommer sikkert i mål

  • inddrager og sikrer samarbejde med relevante interne og eksterne interessenter

  • selv initierer aktiviteter i dine projekter

  • kommunikerer effektivt både formelt og uformelt med kolleger og interessenter

  • formår at omsætte ideer og behov til konkrete produkter og planer

  • kan planlægge og tilrettelægge strategiske og konkrete opgaver

  • balancerer og prioriterer aktiviteter, information, tid og ressourcer på en effektiv måde

  • kan forholde dig til brugernes behov

  • har klar forståelse af forholdet mellem eget ansvarsområde og resten af organisationen

 

Dine faglige kompetencer:

  • Relevant universitetsuddannelse

  • Minimum 6 års erfaring med projektledelse 

  • Har relevante projektledercertificeringer

  • Erfaring med procesledelse

  • Erfaring med forankringsarbejde og forandringsledelse

  • Erfaring med politisk styrede organisationer og projekter

  • Taler og skriver gerne grønlandsk, dansk og engelsk

 

Den manglende brik i vores team er:

  • Glad og udadvendt med gode samarbejdsevner

  • Dynamisk og kreativ

  • Kan lide en travl hverdag

  • Arbejder selvstændigt, såvel som i teamwork

  • Har gode samarbejdsevner på tværs af faggrænser og interesser

  • Er struktureret og har systematisk tilgang til problemstillinger

  • Tager ansvar for at følge opgaverne til dør

  • Du har mod på at indgå i dialog på flere niveauer i organisationen og skaber relationer på tværs af fagområder

  • Kender vores samfund og kultur

 

Bliver du grebet og tænker, at det lige er dig, så er det nu du skal gribe muligheden for at søge et job, hvor du er med til at gøre samfundet mere digitalt struktureret, standardiseret og med til at gøre det lettere at være digital borger.

 

Om Digitaliseringsstyrelsen

Digitaliseringsstyrelsen sætter retningen for en sikker digital fremtid og for det grønlandske samfund ved at gå forrest i udviklingen af sikre, standardiserede digitale løsninger.

I Digitaliseringsstyrelsen arbejder vi både med digitalisering af Grønland og IT-drift af Grønlands Selvstyre. Styrelsens ansvarsområder er omfangsrige, og det samme er interessen og forventningerne til styrelsens rettidige leverancer. Vi er stolte af at varetage det overordnede ansvar for digitalisering af Grønland, og det er en opgave vi går til med stor ydmyghed. Det stiller krav til både vores faglighed og personlige kompetencer og giver os en travl og alsidig hverdag. Derfor arbejder vi målrettet med høj medarbejdertrivsel gennem gode samarbejdsevner med respekt for forskellighed både fagligt og personligt - og fokus på et højt niveau af integritet i opgaveløsningen.

 

 

Du kan læse mere om styrelsen og den nationale digitaliseringsstrategi på www.digitalimik.gl

 

Løn og ansættelsesforhold

Løn - og ansættelsesvilkår, herunder ret til til- og fratrædelsesrejse og bohaveflytning, i henhold til den på tiltrædelsestidspunktet gældende aftale/overenskomst mellem Grønlands Selvstyre og pågældende forhandlingsberettigede organisation.

 

Bolig

Der kan til stillingen anvises umøbleret personalebolig efter de til enhver tid gældende regler. Der kan ikke anvises bolig til personer, der i forvejen har en personalebolig eller en anden bolig ejet af kommunen eller Grønlands Selvstyre. Husleje og depositum betales efter de til enhver tid gældende regler for den anviste bolig. Personaleboligen er knyttet op på ansættelsesforholdet, og skal fraflyttes ved ansættelsesforholdets ophør.

 

Husleje og boligstandard kan variere afhængigt af boligens alder, ejerforhold mv. Der kan være ventetid på anvisning af permanent personalebolig, hvorfor der kan ske indkvartering vakant, herunder også i mindre bofællesskaber eller hotellejligheder, for hvilket der sker beskatning. Det er ikke muligt at holde større husdyr eksempelvis hund eller kat i personale- eller vakantboligen.

 

Indsend ansøgning, CV, uddannelses- og kursusbeviser, samt andre relevante dokumenter ved at trykke Send ansøgning.

Vi modtager ikke ansøgninger via e-mail.

 

Ansøgningsfrist:

20. juli 2022

 

Kontaktperson:

Avijâja A. Mouradi

345962

 

Ansættelsestype:

Fuldtid

 

Ansættelsesform:

Overenskomstvilkår

 

Arbejdsområde:

IT

 

Geografisk område:

Kommuneqarfik Sermersooq

 

Departement:

Digitaliseringsstyrelsen / Digitalimik Sullissinermut Aqutsisoqarfik

Imaneq 4

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Grønlands Selvstyre, Digitaliseringsstyrelsen

Adresse 1
Imaneq 4
3900 Nuuk
Danmark
Praktisk information
Oprettet
21-06-2022
Udløber
20-07-2022
Kviknummer
LJA-83744373
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Analyse og information, IT, web og teknologi, Politik, kultur og samfund, Projektledelse og styring, Strategi og udvikling
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Grønlands Selvstyre, Digitaliseringsstyrelsen

Adresse
Imaneq 4
3900
Nuuk
Grønland
Praktisk information
Indrykket
21-06-2022
Ansøgningsfrist
20-07-2022
Kviknummer
LJA-83744373
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Analyse og information, IT, web og teknologi, Politik, kultur og samfund, Projektledelse og styring, Strategi og udvikling
Beliggenhed