Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Sektionschef til Bevillingskontrolsektionen i Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Ballerup, Storkøbenhavn

Indrykket
30-09-2022

Lyder det interessant at prøve kræfter med den tværgående økonomistyring for jagerfly, skibe, IT og kampvogne? Kan du lide komplekse problemstillinger og har du en stærk økonomisk baggrund? Falder det dig naturligt at motivere og styrke trivslen for dine medarbejdere? Så er det dig, vi søger!

 

Om os

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) har til opgave at indkøbe, vedligeholde og udfase materiel og IT for alle forsvarets myndigheder - lige fra kampvogne, skibe, fly og it-systemer til støvler og lommeknive. FMI hører under Forsvarsministeriet og administrerer ca. en tredjedel af det samlede forsvarsbudget. I samarbejde med Værnsfælles Forsvarskommando skal FMI også sikre rettidig støtte og forsyninger til Forsvarets igangværende operationer i ind- og udland.

 

FMI er ansvarlig for at der til enhver tid sker en effektiv udnyttelse af ressourcerne og vi arbejder løbende med at øge kvaliteten i vores styring og rapportering. Vi sætter vores kunders behov i højsæde og stræber efter mest muligt forsvar for pengene.

 

Økonomidivisionen består af Budget- og Finansafdelingen, Økonomiafdelingen samt et koordinationselement. Divisionen består af ca. 50 medarbejdere, som er fordelt nogenlunde ligeligt mellem de to afdelinger. Hver afdeling består af to sektioner, og den ledige stilling er som chef for Bevillingskontrolsektionen som er en af de to sektioner i Budget- og Finansafdelingen.

 

Vi varetager i fællesskab et bredt opgavefelt. Vi arbejder med budgettering, budgetopfølgning, og controlling. Herudover har vi en række koordinerende opgaver der blandt andet omfatter økonomirapportering af Forsvarets materiel og vores egen organisation, Finanslov, Internationale økonomiske projekter, prokura og en række udviklingsopgaver. Økonomidivisionen er økonomisk partner i FMI, men er i øvrigt en del af Forsvarsministeriets departement.

 

Om stillingen

Som sektionschefchef for Bevillingskontrolsektionen får du ansvaret for 11 medarbejdere. Du vil referere til chefen for Budget- og Finansafdelingen.

 

Vi tilbyder en asættelse i et udfordrende job i en økonomidivision i konstant udvikling, hvor forandringer er en del af organisationskulturen. Vores division er præget af en åben og imødekommende kultur, hvor der lægges vægt på et godt arbejdsmiljø, og hvor omgangstonen er uformel. Vi er altid fokuseret på arbejdets kvalitet og sætter en ære i at overholde vores deadlines. Et arbejde med gode kolleger, hvor humor, ambitioner og professionalisme smelter sammen. Vi har stor fokus på trivsel, kompetenceudvikling, og at det skal være meningsfyldt at gå på arbejde.

 

Dine opgaver består af:

  • Ansvar for budgettering og økonomistyring på IT-området

  • Ansvar for koordination af den samlede ledelsesinformation

  • Ansvar for prokura og udvikling af denne

  • Opfølgning på internationalt niveau på en række udvalgte projekter

  • Bidrag til Finanslov

  • Udvikling af IT værktøjer til den daglige økonomistyring

  • Dialog med eksterne myndigheder

  • Faglig udvikling af området

  • Sikre en tæt kontakt og vedligeholdelse af gode relationer til forretningen

  • Udøve synlig, motiverende og anerkendende ledelse

  • Faglige sparring og udvikling af området

 

Om dig

Du har en akademisk uddannelse på kandidatniveau gerne med hovedvægt inden for økonomi. Stillingen kan også besættes af en major eller orlogskaptajn, eller en erfaren kaptajn eller kaptajnløjtnant på en uddannelsesaftale.

 

Du er god til at agere i en politisk styret organisation med offentlighedens bevågenhed, hvor et stigende forsvarsbudget stiller krav til en kontinuerlig optimering af vores processer og produkter. Det forventes, at du har stor erfaring med økonomistyring i det offentlige, gerne fra staten.

 

Vi forventer, at du er god til at planlægge og prioritere dine opgaver. Det gælder både fagligt og ledelsesmæssigt. Det betyder også, at du skal kunne håndtere forandringer som en medspiller, hvor du naturligt går forrest og hjælper og udvikler dine medarbejdere gennem forandringerne.

 

Du arbejder struktureret, overholder altid deadlines og har en selvfølgelig respekt for andres tid, kvalifikationer, holdninger og opgaver og så arbejder du kundeorienteret.

 

Ansættelsesvilkår

Du bliver ansat og aflønnet i henhold til gældende relevant overenskomst.

 

Som ansat hos os er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det betyder bl.a., at du skal kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde denne under hele ansættelsesforholdet.

 

Hvis du har en militær baggrund, har du som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

 

Endvidere er ansættelsen betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale missioner.

Såfremt du er udpeget til INTOPS, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

 

Vi er en mangfoldig arbejdsplads, der gerne vil afspejle det omkringliggende samfund. Vi opfordrer derfor alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk oprindelse til at søge stillingen.

 

Vil du vide mere

Har du fået lyst til at høre mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte Chef for Budget- og Finansafdelingen Britta Schultz Beeck på tlf. 40900448.

 

Hvis du ønsker at vide mere om løn- og ansættelsesforhold, er du velkommen til at kontakte HR konsulent Toke Rasmussen på tlf. 32 66 59 91.

 

Sådan søger du

Vi vil bede dig om at søge stillingen via nedenstående link.

 

Ansøgningsfristen er d. 28. oktober 2022. Vi forventer at holde samtaler i uge 45 og 46 med ansættelse snarest muligt.

 

Læs mere om Forsvarsministeriets Materiel og Indkøbsstyrelse på: www.forsvaret.dk/FMI

Læs mere om Forsvarsministeriet som arbejdsplads på www.fmn.dk

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Adresse 1
Lautrupbjerg 1
2750 Ballerup
Danmark
Adresse 2
Lautrupbjerg 1
2750 Ballerup
Danmark
Praktisk information
Oprettet
30-09-2022
Udløber
28-10-2022
Kviknummer
LJA-84080376
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Akademisk arbejde, Finans, økonomi og regnskab, IT, web og teknologi, Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning, Ledelse, Politik, kultur og samfund, Projektledelse og styring, Strategi og udvikling
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Adresse
Lautrupbjerg 1
2750
Ballerup
Danmark
Praktisk information
Indrykket
30-09-2022
Ansøgningsfrist
28-10-2022
Kviknummer
LJA-84080376
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Akademisk arbejde, Finans, økonomi og regnskab, IT, web og teknologi, Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning, Ledelse, Politik, kultur og samfund, Projektledelse og styring, Strategi og udvikling
Beliggenhed