Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Sekretariatet i Frederiksberg Kommune søger skarp jurist med interesse for boliglejeret

Frederiksberg Kommune

Frederiksberg, Storkøbenhavn

Indrykket
22-07-2021

Har du lyst til at specialisere dig indenfor boliglejeret i et spændende og afvekslende job med virkelighedsnær jura på et udfordrende område? Trives du med høj faglighed, grundighed og ansvar? Og vil du være med til at sætte den juridiske standard i en stor og ambitiøs kommune? Så er du måske den nye jurist, som vi leder efter til sekretariatsbetjening af husleje- og beboerklagenævnet i Frederiksberg Kommune.  

 

Betjening af nævn og juridisk rådgivning

Dit arbejdssted bliver Frederiksberg Rådhus, hvor du bliver en del af den juridiske enhed i Sekretariatet på kommunaldirektørens område. Foruden sekretariatsbetjening af husleje- og beboerklagenævnet har enheden bl.a. ansvaret for juridisk servicering af det politiske niveau, udarbejdelse af politiske dagsordener til magistrat og kommunalbestyrelse, juridisk rådgivning af forvaltningen, kontakt til kommunens advokater ifm. retssager, håndtering af kommunens informationssikkerhed, GDPR og forsikringer, herunder erstatningssager, og sekretariatsbetjening af forskellige råd og nævn, herunder kommunens integrationsråd, bevillingsnævn og politisamarbejde i kreds- og lokalråd.

 

Du bliver en central juridisk medspiller i forhold til betjening af husleje- og beboerklagenævnet med selvstændigt ansvar for egne sager. Stillingen indebærer klassisk sagsbehandling, hvor du skal udarbejde juridisk korrekte indstillinger, ledsage nævnet ved nævnsbesigtigelser, deltage i nævnsmøder samt foretage den efterfølgende opfølgning og ekspedere nævnsafgørelserne efter møderne. Som en naturlig del af dit arbejde har du meget kontakt med lejeboligmarkedets aktører, der vil forvente en professionel og effektiv behandling med høj faglig kvalitet.

 

Du vil indgå i et udfordrende fagligt miljø med et stærkt kollegialt fællesskab, hvor samarbejde og sparring er en forudsætning for at kunne levere. Du får seks dedikerede kollegaer, der arbejder specialiseret med betjening af husleje- og beboerklagenævnet.

 

Ambitiøs jurist

Du er uddannet cand.jur. og har lyst til at specialisere dig indenfor boliglejeret. Du er velbevandret i forvaltningsrettens regler om sagsbehandling og har gode skriftlige formuleringsevner. Det er en fordel, hvis du har kendskab til leje- og almenlejeloven samt nævnsbetjening. Nyuddannede jurister med interesse for boliglejeret opfordres tillige til at søge stillingen.

 

Det er vigtigt, at du arbejder systematisk og resultatorienteret og tager ansvar for at komme i mål med dine opgaver. Du skal være god til at omskrive og formidle kompliceret lovstof og formulere dig kort, klart og præcist.

 

I Sekretariatet har vi altid ambitioner om at udvikle os og kontinuerligt løfte barren for kvaliteten af vores leverancer, for vi løser kritisk vigtige opgaver for kommunens politiske og administrative topledelse og for borgerne. Så du skal trives i et miljø, hvor vi har høje forventninger til hinanden, og du skal sætte en ære i at være en dynamo for faglig udvikling.

 

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning med kopi af eksamensbeviser samt CV senest den 11. august 2021 kl. 12.

 

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i to runder i uge 33; kandidater vil blive logik- og personlighedstestet.

 

Tiltrædelse vil være hurtigst muligt og senest 1. oktober 2021.

 

Løn, pension og øvrige ansættelsesvilkår vil være i henhold til AC-overenskomsten efter nærmere aftale.

 

Har du spørgsmål, så kontakt teamleder Ann Loft Højbjerre på tlf. 3821 4230 (efter den 2. august 2021) eller på mail: ankr12@frederiksberg.dk.

 

Frist:

11. august 2021, 12:00

 

Kontaktperson:

Teamleder Ann Loft Højbjerre (har dog ferie til og med den 30. juli)

Telefon 3821 4230

Mail: ankr12@frederiksberg.dk

 

Jobområde:

Administration

 

Afdeling/institution:

Tværgående stabe (KDO)

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Frederiksberg Kommune

Adresse 1
Smallegade 1
2000 Frederiksberg
Danmark
Adresse 2
Smallegade 1
2000 Frederiksberg
Danmark
Praktisk information
Oprettet
22-07-2021
Udløber
11-08-2021
Kviknummer
LJA-82424669
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Frederiksberg Kommune

Adresse
Smallegade 1
2000
Frederiksberg
Danmark
Praktisk information
Indrykket
22-07-2021
Ansøgningsfrist
11-08-2021
Kviknummer
LJA-82424669
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed