Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Sagsbehandlere til formalitets- og erhvervsbeskatningskontor i Skatteankestyrelsen Aalborg

Skatteankestyrelsen Aalborg

Aalborg, Nordjylland

Indrykket
01-03-2021

Tænder skatteretten en gnist i dig - og har du erfaring med eller interesse i sagsbehandling indenfor aktindsigt, skønsmæssig ansættelse af indkomsten eller beskatning af fast ejendom? Motiveres du af at arbejde i et stærkt fagligt miljø med selvstændigt ansvar? Så er du måske én af de nye medarbejdere, vi søger. 

 

Indflydelse på eget fagområde

Skatteankestyrelsens 13. kontor behandler vi klagesager inden for ovenstående fagområder, og vi søger netop nu sagsbehandlere til vores teams. Én af vores nye kollegaer får mulighed for at fordybe sig i spørgsmål vedrørende klager over førsteinstansens behandling af sager om aktindsigt. Sagerne har en kort sagsbehandlingsfrist, og derfor vil du hurtigt se mange problemstillinger inden for denne forvaltningsretlige disciplin. Du skal ikke selv udføre aktindsigten, men fx vurdere om Skattestyrelsen har givet aktindsigt i alle dokumenter og oplysninger, som klageren har ret til. Sagerne indeholder ofte komplicerede juridiske vurderinger.

 

Vi søger desuden sagsbehandlere til fagområderne skønsmæssig ansættelse af den skattepligtige indkomst og beskatning af fast ejendom. I sager vedrørende skønsmæssig ansættelse, skal du fx vurdere, om Skattestyrelsen har haft grundlag for at tilsidesætte en virksomheds regnskab på grund af fejl eller mangler, og om den skønsmæssige ansættelse af den skattepligtige indkomst herefter er foretaget på et korrekt grundlag. Sagerne vedrører typisk indkomstansættelsen for selvstændigt erhvervsdrivende eller selskaber og indeholder også ofte formelle spørgsmål fx omkring overholdelse af frister, forældelse og sagsbehandlingsmangler. På ejendomsområdet vedrører sagerne alle aspekter vedrørende beskatning af fast ejendom bortset fra vurdering heraf. Sagerne kan fx vedrøre opgørelse af avance efter ejendomsavancebeskatningsloven eller en klassisk juridisk vurdering af, om afholdte udgifter vedrører vedligeholdelse eller forbedring af ejendommen.

 

Uanset hvilket sagsområde, der er tale om, får du selvstændige opgaver, der matcher din udvikling og kompetencer, og du vil få ansvar for din egen sagsportefølje. Kerneopgaven er at sikre oplysning af sagerne, udarbejde udkast til afgørelser, afholde møder med klagere og repræsentanter samt deltage i retsmøder i Landsskatteretten på vegne af Skatteankestyrelsen som sekretariat.

 

Du får dermed en unik mulighed for at blive specialist inden for et særligt juridisk fagområde, og samtidig vil du kunne udvikle dine kompetencer indenfor den juridiske metode. Som ny medarbejder kan du forvente kolleger, der er ambitiøse, samarbejdsorienterede, og som deler ud af deres viden. Din hverdag vil være præget af et tæt fagligt samarbejde og sparring med kollegaer og personaleleder om sagerne. Vi har fokus på fremdrift og kvalitet i kerneopgaven, og dit arbejde har en afgørende betydning, da det er med til at sikre retssikkerhed og styrke tilliden til skattesystemet. 

 

I kontoret er vi 19 medarbejdere, som er organiseret i tre teams. Vi vægter det faglige miljø i en god blanding af socialt fællesskab, højt humør og en uformel omgangstone. Vi arbejder med stor fleksibilitet i tilrettelæggelsen af arbejdstid og -opgaver. Kontoret er placeret på Ved Vesterport i København, men for den rette kandidat tilbyder vi ansættelse på én af de øvrige af vores lokationer. Der vil i så fald skulle forventes rejsedage til København både i opstarten og løbende ved behov fx i forbindelse med interne kurser, fagmøder, sociale arrangementer og for at holde relationerne ved lige.

 

Engageret og selvstændig

Du er uddannet cand.jur., cand.merc.jur. eller skatterevisor eller har en diplom- eller masteruddannelse inden for skatte- eller momsretten. Du er gerne erfaren, men kan også være nyuddannet eller på vej mod din afsluttende eksamen. Din faglige erfaring eller interesse ligger indenfor et af sagsområderne, ligesom du har interesse for forvaltningsretten. Det vil være en stor fordel, hvis du tidligere har arbejdet med sagsbehandling.

 

Personligt er du engageret og kan arbejde selvstændigt med dine sager. Vi forventer desuden, at du

  • kan omsætte din juridiske faglighed til praksis

  • arbejder målstyret og driftsorienteret

  • sikrer den rette kvalitet til rette tid

  • deltager aktivt i faglig sparring og teamsamarbejde

  • kan kommunikere klart både i skrift og tale.

 

Vi er en arbejdsplads, som tager godt imod nye medarbejdere og lægger vægt på oplæring, ansvar og sparring. Vi tilrettelægger et grundigt onboardingforløb og som en del af din udvikling, tilbyder vi efteruddannelse indenfor relevante fagområder.

 

Om Skatteankestyrelsen

Skatteankestyrelsen er en uafhængig klagemyndighed, hvor vi behandler klager over Skatteforvaltningens afgørelser på skatte- og vurderingsområdet. Vi vægter en effektiv og ensartet klagebehandling af høj kvalitet, hvor faglighed, ansvarlighed, samarbejde og udsyn er nøgleord for vores opgaveløsning. Vi er godt 500 ansatte i styrelsen, og sammen sikrer vi retssikkerhed via en kompetent og uafhængig behandling af klager.

 

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning med CV, eksamensbevis og evt. relevante referencer via linket Søg stillingen senest den 26. marts 2021 kl. 12.00. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Mette Kirchheiner Boenæs på tlf. 33 76 09 37. Det er også muligt at tale med en sagsbehandler i kontoret. Kontakt Mette for oplysninger herom, hvis det har din interesse. Har du spørgsmål til processen, er du velkommen til at kontakte HR-partner Mette Faurholt Nielsen på tlf. 33 76 26 24.

 

Vi afvikler løbende samtaler, og der kan indgå tests i ansættelsesprocessen.

 

Tiltrædelse er snarest muligt, og ansættelse er efter gældende overenskomst. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner, og arbejdsstedet kan være på flere af vores lokationer. 

 

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

 

Læs mere om ansættelse i styrelsen på www.skatteankestyrelsen.dk/job-og-karriere/

 

Arbejdssted

Kan være på flere af vores lokationer.   

 

Ansøgningsfrist

26-03-2021

 

Tips til din ansøgning

https://skatteankestyrelsen.dk/job/ansaettelsesprocessen/

 

Hjemmeside

https://www.skatteankestyrelsen.dk/

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Skatteankestyrelsen Aalborg

Adresse 1
Vestre Havnepromenade 5, 1. sal
9000 Aalborg
Danmark
Adresse 2
NULL
Danmark
Praktisk information
Oprettet
01-03-2021
Udløber
26-03-2021
Kviknummer
LJA-81772464
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu
Lignende job

Region Sjælland - Universitetshospitalet Køge

Københavns Universitet

Del dette job

Virksomhedsinformation

Skatteankestyrelsen Aalborg

Adresse
Vestre Havnepromenade 5, 1. sal
9000
Aalborg
Danmark
Praktisk information
Indrykket
01-03-2021
Ansøgningsfrist
26-03-2021
Kviknummer
LJA-81772464
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed