Region Hovedstaden, Sekretariatet

Region Hovedstaden, Sekretariatet,

Hillerød
23-02-2018

Region Hovedstaden søger specialkonsulent til Sekretariatet

Kontakt

Region Hovedstaden, Sekretariatet

Regionsgården
Hillerød
Praktisk information
Oprettet:
23-02-2018
Udløber:
15-03-2018
Kviknummer:
LJA-56688828
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Konsulent og rådgivning
Beliggenhed
Beregn rute-/rejseplan
Fra:
Til:
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Region Hovedstaden har sit politiske og administrative hovedsæde i Hillerød, hvor Sekretariatet derfor også er placeret. Sekretariatet søger en specialkonsulent til at indgå i den daglige betjening af regionens øverste politiske og administrative ledelse.

 

Om os

I Region Hovedstaden handler det om liv. Om at redde liv og forbedre liv. Vores vision er, at Region Hovedstaden er en grøn og innovativ metropol med høj vækst og livskvalitet for borgerne og et sammenhængende sundhedsvæsen i international topklasse. Vi realiserer vores vision via en række politiske målsætninger og ved at skabe fokus og forenkling.

 

I Region Hovedstadens koncerncentre træder du ind i en verden af muligheder, indflydelse og mangfoldighed. Vi har høje forventninger, og vi har plads til dine ambitioner. 

 

I den samlede administration bliver du en del af noget større. Vi har en meningsfuld kerneopgave med stor betydning for det samfund, vi er en del af, og hvor opmærksomheden på vores arbejde derfor også er stor. 

 

Vi har et stærkt fagligt miljø, hvor vi fokuserer på at gøre hinanden bedre. Vi danner rammen om det gode arbejdsliv for 40.000 medarbejdere, der sammen driver hospitaler, virksomheder m.m. i regionen og sikrer patienterne god behandling, leverer grønne løsninger til gavn for mennesker og miljø, styrker forskningen, skaber uddannelse og arbejdspladser og gør regionen til et bedre sted at leve og arbejde i.

 

Sekretariatet består af ca. 23 medarbejdere og ledere.

 

Om stillingen

Opgavernes karakter og indhold kan skifte, men stillingen har et særligt fokus på det regionale udviklingsområde, dvs. erhvervsudvikling og vækst, infrastruktur, forskning, uddannelse, miljø, internationale samarbejder i regi af bl.a. Greater Copenhagen osv. 

 

De primære opgaver vil være:

 

  • forberedelse og kvalificering af sager til administrativ og politisk behandling
  • forberedelse og kvalificering af møde- og baggrundsmateriale samt strategiske oplæg til administrativt og politisk niveau
  • håndtering af henvendelser til administrativt og politisk niveau
  • deltagelse i og opfølgning på møder på administrativt og politisk niveau
  • at yde rådgivning og sikre løbende fokus og handling ift. regionens strategiske indsatsområder
  • ansvar for oplæg og taler til bl.a. regionsrådsformanden

 

 

Som dagligt sekretariat for regionsrådsformanden og koncerndirektionen er Sekretariatet et vigtigt bindeled mellem formand og koncerndirektion på den ene side og Region Hovedstadens øvrige administration i koncerncentrene, alle hospitaler og virksomheder samt vores mange eksterne samarbejdspartnere på den anden side.

Vi lægger vægt på, at Sekretariatet både internt og eksternt er den foretrukne samarbejdspartner, og derfor arbejder vi løbende med at udvikle vores rådgivning, samarbejdsform, processer osv. 

 

Om dig

Det er afgørende for os, at du er dygtig til at samarbejde, at du ønsker at blive spillet god af andre og også selv spiller andre gode. Du har helt grundlæggende en helhedsorienteret tilgang til opgaverne, og du har evnerne til at tilføre sager og problemstillinger merværdi, uden nødvendigvis at overtage hele processen selv. Du har respekt for andres faglighed, uden at give slip på din egen. 

 

Vi forventer, at du:

 

  • har en relevant akademisk uddannelse
  • har en solid politisk forståelse og flere års erfaring med ledelsesbetjening i en politisk styret organisationen, gerne i centraladministrationen
  • har politisk tæft og erfaring med at forstå, omsætte og arbejde med politisk interessevaretagelse og politiske dagsordner, og at du har blik for regionens muligheder også på en national bane
  • har evnerne til at tænke og handle på tværs og se mulighederne for at sætte en dagsorden
  • har rigtig gode samarbejdsevner og en høj ansvarsfølelse kombineret med både tålmodighed og gennemslagskraft
  • har et helhedssyn både i din tilgang til sekretariatsarbejdet og i din daglige opgaveløsning og videndeling med kolleger og ledere
  • trives i et arbejdsfelt, hvor forandring er et grundvilkår, og hvor arbejdsopgaver, organisering osv. kan ændre sig
  • trives med en høj grad af selvledelse og kan forvalte et uformelt ledelsesansvar
  • har en høj arbejdskapacitet, kan bevare overblikket og levere resultater også under tidspres
  • fungerer godt i en organisation, der i stigende grad er værdi-båret og arbejder ud fra tillid, åbenhed, helhedssyn og professionalisme

 

 

Du skal med andre ord befinde dig godt i en stor organisation, hvor der er mange og hurtigt skiftende dagsordner, og hvor der også kan være brug for en ekstra indsats fra dig.

 

Det er en fordel, men ikke et krav, hvis du har kendskab til erhvervsudvikling og vækst, infrastruktur, forskning, uddannelse, miljø, internationale samarbejder eller lignende.

 

Vi tilbyder

En travl og spændende hverdag helt tæt på den politiske og administrative ledelse af landets største region i en meget udadvendt stilling med daglig kontakt til mange samarbejdspartnere både internt og eksternt hvor opgaver med stor samfundsmæssig betydning, løses med helhedssyn i et tæt og tillidsfuldt samarbejde med dygtige kolleger.

 

Der er stor mulighed for indflydelse og udvikling, fordi der er brug for dine input i den løbende udvikling af de administrative og politiske processer og samarbejdsformer.

 

Vi har en uformel omgangstone i et travlt og til tider hektisk miljø, hvor engagement, ansvar og arbejdsglæde er en vigtig del af hverdagen.

 

Yderligere oplysninger

Du er velkommen til at kontakte os, hvis du ønsker at høre nærmere:

  • sektionschef i Sekretariatet Vera Qvistgaard på tlf. 2961 2037
  • sektionschef i Sekretariatet Helle Hartmann-Madsen på tlf. 2945 4666
  • chefkonsulent i Sekretariatet Stine Mieth-Waldorff på tlf. 2721 8607.

 

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår er efter gældende overenskomst med mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer. 

 

Arbejdstiden er 37 timer om ugen som gennemsnit, men antallet af timer kan variere fra uge til uge. 

 

Arbejdsstedet er Regionsgården i Hillerød.

 

Ansøgningsfrist

Send din ansøgning, CV og eksamensbevis online via link i stillingsannoncen. 

 

Ansøgningsfrist er d. 15. marts 2018 kl. 15.00. 

 

Vi forventer at holde 1. og 2. ansættelsessamtaler i uge 12 (forventeligt d. 19., 20., og 23. marts).

 

Stillingen ønskes besat pr. 1. maj 2018.

 

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

Skriv gerne at du har set jobbet hos Djøfs Jobunivers...

Populære job

Afdelingschef til Yngre Læger

Yngre Læger
Frist: 
11-07-2018

Centerleder til ældreområdet

Tårnby kommune
Frist: 
22-06-2018

Udviklingsorienteret medarbejder med flair for moms- og afgiftsområderne samt regnskab.

Region Hovedstaden - Center for Økonomi
Frist: 
05-08-2018

AC-fuldmægtig/ specialkonsulent

Region Midtjylland
Frist: 
24-06-2018
Lignende job
Aasted
Farum, Nordsjælland
Frist:
30-06-2018