Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Projektleder til digitalisering af det offentlige indkøb

Økonomistyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
02-11-2020

En stor del af det offentlige indkøb skal e-handles fra 2022. Det er en stor opgave for både offentlige institutioner og virksomheder, og Statens Indkøb i Økonomistyrelsen søger derfor en projektleder til arbejdet. Projektgruppen har ansvaret for at drive arbejdet fra udformningen af forpligtelsen til at e-handle over implementeringen til understøttelse af den politiske proces.

 

Om stillingen

I de kommende år skal vi udvikle og implementere e-handel i den offentlige sektor. Målet er markant at reducere omkostningerne ved indkøb og samtidig at udnytte potentialet for at 'nudge' indkøbet mod de bedste indkøbsaftaler samt grønne valg i indkøbet.

 

Det er en stor opgave, og projektet sker derfor i tæt samarbejde på tværs af Økonomistyrelsen og med eksterne samarbejdspartnere. Din rolle som projektleder vil derfor være både at koordinere og drive projektet internt i Økonomistyrelsen og med de eksterne samarbejdspartnere i form af Erhvervsstyrelsen, KL, Danske Regioner og SKI.

 

Du bliver som projektleder en del af et nyt team i Statens Indkøb, som har ansvaret for e-handel og policy-opgaverne på indkøbsområdet. Du vil få projektledelsesansvaret for hovedsageligt følgende opgaver:

  • Den endelige udformning af de fremtidlige regler for e-handel i den offentlige sektor, herunder dialog med bl.a. kommuner, regioner og statslige aktører på indkøbsområdet

  • Udarbejdelse af en gevinstrealiseringsplan

  • Implementeringsindsatsen i staten fra udrulning og tilpasning af det statslige indkøbssystem til understøttelse af selve indkøbsprocessen i de statslige institutioner

  • Samarbejde med KL og Danske Regioner om tværoffentlige implementeringsindsatser

  • Understøttelse af den politiske proces i forbindelse med udbredelsen af e-handel.

 

Om dig

Vi ser gerne, at du:

  • har en relevant samfundsvidenskabelig uddannelse

  • har flere års erfaring med projektledelse i en politisk kontekst det kan fx være som konsulent, i et departement eller i en styrelse

  • er god til at opbygge relationer til interessenter og samarbejdspartnere

  • er struktureret og god til at skabe overblik også når der er mange bolde i luften

  • har viden om og interesse for den politiske proces såvel som for implementeringen af nye systemer og arbejdsgange.

 

Det er en fordel, hvis du har kendskab til e-handel eller indkøbsområdet, men det er ikke afgørende.

 

Om Statens Indkøb

Statens Indkøb er en central aktør i det offentlige indkøb. Vi har bl.a. ansvaret for regeringens indkøbspolitiske prioriteter, for at udbyde tværstatslige rammeaftaler som led i Statens Indkøbsprogram, ligesom vi i samarbejde med Konkurrence og Forbrugerstyrelsen driver Rådgivningsenheden - Statens indkøb, som rådgiver statslige institutioner om udbud og kontrakter.

 

Kontoret vil fremover bestå af ca. 30 medarbejdere fordelt på tre teams. De to øvrige teams arbejder med henholdsvis juridisk rådgivning og udbud, kontraktstyring og projekter. Til dagligt arbejder ledere og medarbejdere tæt sammen på tværs af kontoret.

 

Hverdagen i Statens Indkøb er præget af en positiv tilgang til nye udfordringer og en ligefrem og åben kommunikation. Vi lægger stor vægt på arbejdsglæde, og at vi har det sjovt i hverdagen, hvor der ofte er sociale arrangementer.

 

Ansættelsesvilkår

Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig eller konsulent på baggrund af dine kvalifikationer.

 

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Digitaliseringsstyrelsen, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.

 

Vil du vide mere?

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Anders Frølich på telefon 61 96 85 11 eller email anfro@oes.dk.

 

Det praktiske

Hvis stillingen har din interesse, så tryk på "Ansøg via link" og send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag senest mandag den 30. november 2020.

 

Vi forventer at holde første runde samtaler i uge 49 og 50..

 

Alle interesserede uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap opfordres til at søge stillingen.

 

Det bemærkes, at stillingen tidligere har været slået op.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Økonomistyrelsen

Adresse 1
Landgreven 4
1301 København K
Danmark
Adresse 2
Landgreven 4
1301 København K
Danmark
Praktisk information
Oprettet
02-11-2020
Udløber
30-11-2020
Kviknummer
LJA-81336775
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Politik, kultur og samfund, Projektledelse og styring, Strategi og udvikling
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Økonomistyrelsen

Adresse
Landgreven 4
1301
København K
Danmark
Praktisk information
Indrykket
02-11-2020
Ansøgningsfrist
30-11-2020
Kviknummer
LJA-81336775
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Politik, kultur og samfund, Projektledelse og styring, Strategi og udvikling
Beliggenhed