Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Projektleder med lyst til procesejerskab til styring af administrative organisationsændringer på Københavns Universitet

Københavns Universitet

København, Storkøbenhavn

Indrykket
25-11-2021

Har du erfaring med at understøtte komplekse organisatoriske forandringer, og kan duskabe overblik over omfattende processer på tværs af administrative enheder og forskellige it-systemer? Er du vant til med udgangspunkt i brugernes behov at facilitere og finde løsninger, der, sikrer, at projekter når i mål til tiden?

 

Så er du måske vores nye kollega og den procesejer for organisationsændringer, vi søger til en nyoprettet stilling i Københavns Universitets centrale HR-afdelings sektion for Løn, Analyse og Digitalisering.

 

Københavns Universitet er en spændende og kompleks organisation, der har mange organisatoriske enheder med forskellige opgaver, ansvarsområder og karakteristika. Universitet understøttes digitalt via en række forskellige fagsystemer, der er helt afgørende for KUs drift. Det betyder, at ændringer i organisationen medfører større administrative omstillinger, og vi har derfor brug for en kollega, der kan drive og udvikle den samlede administrative omstillingsproces ifm. organisationsændringer en procesejer for organisationsændringer.

 

Du bliver en del af en sektion på 29 medarbejdere, der refererer til sektionschefen. Vores opgaver favner bredt, fra lønsagsbehandling over dataanalyse til IT-systemejerskab, og vi har opgaver af både administrativ og udviklende karakter. Fælles for dem er, at vi altid har opgaverne og fagligheden i centrum i et arbejdsmiljø, hvor et godt og anerkendende kollegaskab er afgørende for os.

 

Opgaverne

Du skal som procesejer være med til at sikre gennemskuelige og sammenhængende administrative processer, som støtter op om den organisatoriske udvikling på universitetet. Du skal stå i spidsen for en tværgående projektgruppe i Fællesadministrationen (FA), med projektdeltagere fra især økonomi, løn, IT og bygninger. Projektgruppens opgave vil være at træde sammen ved organisationsændringer og sikre planlægning og koordinering på tværs af FA og de organisatoriske enheder, der er involveret i den konkrete organisationsændring.

 

Du skal være med til sørge for, at de administrative systemer både op til og efter en organisationsændring understøtter, at blandt andet økonomi og løn konteres korrekt, at medarbejdere har adgang til de rigtige lokaler og IT-drev, at ledere kan tilgå deres medarbejdere i relevante systemer, og at diverse online-informationer er opdaterede.

 

Dine overordnede opgaver vil således være at:

  • etablere overblik over alle de administrative, tekniske og inddragende processer, der er nødvendige for at sikre ordentlige tilpasninger i forbindelse med organisationsændringer

  • udarbejde generiske procesbeskrivelser for organisationsændringer inklusive de centrale IT-tekniske aspekter

  • udvikle overordnede værktøjer og begreber, der kan bidrage til gode og gennemskuelige organisationsændringsprocesser, eksempelvis et systemunderstøttet organisationshierarki

  • udvikle og vedligeholde en bæredygtig organisering for tværgående organisationsændringer på KU og bidrage til at udbrede kendskabet til dit arbejde gennem de relevante fora

 

Mere konkret vil opgaverne i relation en organisationsændring blandt andet bestå i at:

  • sikre relevant og tilstrækkelig dialog og koordinering med den leder, der har ansvaret for organisationsændringen

  • udarbejde en realistisk og detaljeret projektplan i samarbejde med FA-projektgruppen

  • varetage den nødvendige projektledelse af FA-projektgruppen og koordinering på tværs af FA, herunder lede projektmøder i projektgruppen samt deltage i koordineringsmøder med andre dele af organisationen

  • evaluere gennemførslen og opsamle erfaringer der gør, at processen næste gang kan gennemføres mere effektivt

 

Vores forventninger til dig

Du har lysten og evnerne til at arbejde procesorienteret og strategisk med organisationsændringer. Du er vedholdende, god til at håndtere relationer på alle niveauer i organisationen, og i stand til at etablere og fremme samarbejde på tværs af fagligheder - også mellem drift og udvikling.

 

Du kan:

  • tale med om systemintegrationer og vigtigheden af master-databegreber og ad den vej sætte dig ind i, hvordan og hvornår data flyder mellem systemer

  • arbejde struktureret, selvstændigt og professionelt som projektleder med planlægning og opfølgning

  • håndtere stor kompleksitet og have mange aktiviteter i gang sideløbende

  • samarbejde konstruktivt med alle i organisationen uanset forudsætninger for at forstå tekniske og fagspecifikke termer

  • facilitere møder og workshops

  • koordinere og kvalitetssikre leverancer til styregruppe og andre fora

  • formidle korrekt, overskueligt og målrettet i notatform, PowerPoints og mundtlige oplæg.

 

Du har en relevant videregående uddannelse, formentlig på kandidatniveau, og vi ser gerne, at du har erfaring fra en lignende stilling i en stor offentlig organisation, men det er ikke en forudsætning.

 

Løn og ansættelsesvilkår 

Stillingen besættes efter gældende overenskomst mellem AC og Finansministeriet som konsulent eller overenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer - Det Statslige Område (OAO-fællesoverenskomst) samt organisationsaftale for Kontorfunktionærer, Laboranter og It-medarbejdere (HK-Stat) løngruppe 3 sats 2 eller Finansministeriet og LC/CO10-fælleloverenskomsten samt organisationsaftale for IT-medarbejdere Prosa i Statens tjeneste løngruppe 3. Der er mulighed for at forhandle tillæg efter kvalifikationer.

 

Stillingen er forankret i sektionen for Løn, Analyse og Digitalisering i Fælles HR med reference til sektionschefen. Da stillingen er nyoprettet, vil der være gode muligheder for at være med til at forme såvel arbejdsopgaver som det konkrete stillingsindhold.

 

Arbejdsstedet er Nørregade 10, 1017 København K.

 

Vi ser gerne, at du kan begynde den 1. februar 2022 eller snarest muligt.

 

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Lærke Porsgaard på tlf. 9356 5522.

 

Ansøgningsfrist den 6 december 2021.

 

Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 49/50.

 

Vi ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

 

Send din ansøgning elektronisk, vedlagt CV og evt. relevant dokumentation via jobsiden http://jobportal.ku.dk/administrative-og-forskningsunderstoettende-stillinger/ (klik på "Søg stillingen" nederst i opslaget).

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Københavns Universitet

Adresse 1
Nørregade 10
1017 København K
Danmark
Adresse 2
Nørregade 10
1017 København K
Danmark
Praktisk information
Oprettet
25-11-2021
Udløber
06-12-2021
Kviknummer
LJA-83005538
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
IT, web og teknologi, Kontor og administration, Politik, kultur og samfund, Projektledelse og styring
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Københavns Universitet

Adresse
Nørregade 10
1017
København K
Danmark
Praktisk information
Indrykket
25-11-2021
Ansøgningsfrist
06-12-2021
Kviknummer
LJA-83005538
Jobtype
Fuldtid
Kategori
IT, web og teknologi, Kontor og administration, Politik, kultur og samfund, Projektledelse og styring
Beliggenhed