Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Proces- og forretningsudviklere til personbeskatning

Skattestyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
09-10-2019

Brænder du for skatteområdet, og har du mod på at bygge bro mellem regler, it og drift? Vil du være med til at gøre en forskel for 5 mio. skatteydere og arbejde med en af skatteforvaltningens største kerneopgaver forskuds- og årsopgørelsen? Vil du være med til at sikre korrekt afregning af skatter for over 500 mia. kr.? Så er du måske en af vores nye kollegaer til Skattestyrelsen i København.

 

Ansvarlig for processerne for forskuds- og årsopgørelsen 

Du bliver en del af kontoret Forskuds- og årsopgørelsesprocesser, der består af 25 engagerede medarbejdere. Vi har som procesejere det overordnede ansvar for forskuds- og årsopgørelsen. Vi sikrer, at lovgivningen bliver implementeret korrekt, hvilket kræver konstant koordinering og kvalitetssikring. Vi prioriterer det gode samarbejde på tværs i hele skatteforvaltningen og tilbyder gode muligheder for både faglig og personlig udvikling.

 

Opgaver i krydsfeltet mellem politik, it, økonomi og jura

Som én af vores nye proces- og forretningsudviklere skal du have lyst til at kaste dig ud i opgaver, hvor du får indsigt i mange fagligheder. Du motiveres af være med til at løse spændende og komplekse problemstillinger. Du har en pionerånd og synes, at det sjovt at udvikle og implementere nye processer og arbejde på tværs af flere fagligheder inden for jura, it, driftsstyring og økonomi.

 

Vi arbejder med personbeskatning, som spænder bredt, lige fra korrekt beskatning af løn og pensioner, beskatning af aktieindkomst, boligbeskatning og til beskatning af personligt drevne virksomheder. Afhængig af din faglige baggrund og erfaring tilknyttes du enten vores team Borgere, Erhverv, Ejendom eller Data og beregninger.

 

Dine primære opgaver vil være:

  • Give bidrag til lovforberedende arbejde, så lovgivningen så vidt muligt kan administreres digitalt.

  • Implementere it-forbedringer samt lov- og revisionsbaserede aktiviteter.

  • Beskrive forretningens krav til it-systemer og fungere som bindeled mellem forretningen og it.

  • Skabe optimale forretningsprocesser, som sikrer høj datakvalitet, effektivitet og kundetilfredshed.

  • Kortlægge processer og udarbejde procesdokumentation, som løbende vedligeholdes.

  • Deltage i test, der sikrer en fortsat korrekt beskatning efter nye systemintegrationer. 

  • Deltage i interne og tværgående forretningsudviklingsprojekter.

  • Departementsbetjening.

 

Dine faglige og personlige kompetencer

Vi forestiller os, at du har en bred forretningsforståelse og god erfaring med at indtænke digitalisering i opgaveløsninger fra det statslige eller kommunale område. Derudover forestiller vi os, at du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund som fx skatterevisor, professionsbachelor/master i skat, cand.jur., cand.merc.jur., cand.merc.aud. eller tilsvarende. Du kan også have opnået tilsvarende faglighed, kvalifikationer og kompetencer gennem dit erhvervsarbejde.

 

I en travl hverdag er du personen, der evner at bevare overblikket og roen, når det går stærkt. Derfor bliver du ikke skræmt af at have mange bolde i luften. Du er en god samarbejdspartner, der er struktureret og god til at planlægge dine opgaver. Du er stæk analytisk og skaber hurtigt overblik over komplicerede opgaver og sammenhænge. Endvidere er du god til at kommunikere mundtligt og skriftligt. Frem for alt er du engageret, fleksibel og selvstændig men også en ægte holdspiller, der får tingene til at glide med godt humør.

 

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning inkl. CV og dokumentation for uddannelse i form af eksamensbevis via linket Søg stillingen senest den 22. oktober 2019, kl. 12.00. Der indkaldes til samtaler løbende, og 1. samtaler afholdes den 24. oktober 2019.

 

For ansøgere, som går videre til 2. samtalerunde den 29. oktober 2019, skal der ansættes tid til testforløb, som består af en personanalyse, en logisk test og eventuelt en faglig case.

 

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Lotte Dige Toft på telefon 72 37 35 60.

 

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

 

Din fysiske arbejdsplads bliver indtil videre Copenhagen Towers, Hannemanns Allé 25, 2300 København S. ved Ørestad station.

 

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

 

Om Skattestyrelsen

Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden

 

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

 

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

 

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

 

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Del dette job

Kontakt

Skattestyrelsen

Adresse 1
Copenhagen Towers
Adresse 1
Hannemanns Allé 25
2300 København S
Danmark
Adresse 2
Copenhagen Towers 1
2300 København S
Danmark
Praktisk information
Oprettet
09-10-2019
Udløber
22-10-2019
Kviknummer
LJA-76338421
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
IT, web og teknologi, Strategi og udvikling
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Skattestyrelsen

Adresse
Copenhagen Towers 1
2300
København S
Danmark
Praktisk information
Indrykket
09-10-2019
Ansøgningsfrist
22-10-2019
Kviknummer
LJA-76338421
Jobtype
Fuldtid
Kategori
IT, web og teknologi, Strategi og udvikling
Beliggenhed