Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

PMO Lead

HK Danmark

København, Storkøbenhavn

Indrykket
24-09-2021

Har du lyst til at opbygge en ny PMO funktion, og kan du omsætte strategi til handlinger? Trives du i en udadvendt rolle, og formår du at skabe relationer og netværk på alle niveauer af organisationen? Så er det måske dig, vi søger!

 

HK er på vej med en ny ambitiøs strategi, og dette job giver dig en mulighed for at blive en vigtig del af vores rejse.

 

Vi leder efter en erfaren PMO Lead til vores nye PMO funktion. Som PMO Lead skal du udvikle og lede HKs forretnings- og IT porteføljestyring og sikre den nødvendige transparens, så vi finder den rette balance i vores udviklingsportefølje og maksimerer værdien af udviklingsindsatsen.

 

Jobbet

Som PMO Lead vil du i samarbejde med de øvrige kollegaer i teamet være centrum for HKs forretningsudviklings- og IT-portefølje og være det daglige bindeled mellem udviklingsorganisationen og topledelsen.

 

Du får en vigtig rolle i at sikre, at porteføljebeslutninger træffes på baggrund af et retvisende og relevant materiale med fokus på bl.a. teknologiske muligheder, kapacitet, risiko og de økonomiske rammer.

 

Stillingen er med direkte reference til HKs Forretningsudviklings- og Digitaliseringschef, og du vil som PMO Lead være opgaveleder for en PMO konsulent og en PMO projektkoordinator.

 

Dine primære arbejdsopgaver vil være at:

  • Opbygge en stærk PMO funktion i samspil med PMO konsulent og PMO projektkoordinator

  • Facilitere frembringelsen af beslutningsgrundlag til strategiske porteføljeprioriteringsmøder

  • Planlægge og udarbejde rapportering om porteføljens status og værdiskabelse

  • Følge op på strategieksekvering og fremdrift og sikre et løbende flow i portefølje og pipeline

  • Optimere og løbende videreudvikle centrale discipliner om porteføljestyring og governance med fokus på fælles processer, metoder og værktøjer

  • Coache og træne i projektledelse, projektdeltagelse og træning af styregrupper

  • Understøtte ledelsen i Forretningsudvikling og Digitalisering.

 

Din profil

Vi leder efter en selvstændig og erfaren kollega, der har arbejdet med porteføljestyring i flere år. Vi forestiller os, at du i dag sidder i en stilling som porteføljemanager, PMO Lead, Program Manager eller lignende.

 

Det er en fordel, hvis du er certificeret projekt- eller program manager, PMI, IPMA, PRINCE2, MSP og/eller certificeret i agile metoder, som fx Scrum, Kanban, SAFe eller lignende.

 

Vi forventer, at du har mindst 5 års erfaring gerne fra en matrixorganisation og med dokumenteret track record i at levere resultater.

 

Det inkluderer erfaring med:

  • Udvikling og implementering af porteføljestyring

  • Etablering af porteføljeoverblik og rapportering

  • Facilitering af møder i porteføljeboard på strategisk niveau

  • Økonomi- og kapacitetsstyring

  • Fremdriftsrapportering og risikostyring

  • Opbygning af udviklingsmetoder gerne med agile elementer og har arbejdet med traditionelle og agile metoder til udvikling af nye produkter og systemer.

 

Derudover er det vigtigt, at du:

  • kan agere i forandring og bevare overblikket

  • er struktureret og systematisk og kan bevæge dig både i detaljen og på de overordnede linjer

  • har erfaring med at lede dig selv og samtidig indgå i dialog og sparring med ledelsen og dine kollegaer og samarbejde på tværs af fagligheder og afdelinger

  • formår at gøre det komplekse forståeligt, når du formidler både mundtligt og på skrift.

 

Hvad kan du forvente af os

Vi tilbyder en spændende nyoprettet stilling, hvor du har stor mulighed for at påvirke stillingen i en organisation drevet af en stor idérigdom, gå-på-mod og lysten til at gøre en forskel for vores medlemmer og fagbevægelsen.

 

Du får en spændende og udfordrende stilling i en dynamisk og udviklingsorienteret organisation, hvor vi giver plads til din faglige og personlige udvikling. Vi tilbyder attraktive ansættelsesvilkår i form af gode løn- og arbejdsvilkår.

 

Du kan forvente en uforudsigelig hverdag, hvor to dage ikke er ens, men hvor vi lægger stor vægt på at tage hensyn til, at arbejdsliv og familieliv skal passe sammen.

 

Derudover tilbyder vi:

  • Attraktive løn- og ansættelsesvilkår i henhold til intern overenskomst

  • Mulighed for frokostordning

  • Gode uddannelsesmuligheder

  • Et arbejdsliv i balance med fleksible arbejdstider.

 

Tiltrædelse

Snarest muligt.

 

Ansættelsessted

HK Danmark, Weidekampsgade 8, 2300 København S.

 

Interesseret?

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Forretningsudviklings- og Digitaliseringschef, Maria Würtz på mobil 2146 4643.

 

Ansøgning

Søg stillingen ved at klikke på ANSØG nedenfor. Vedhæft venligst motiveret ansøgning, CV og relevante bilag.

 

Ansøgningsfrist: søndag den 10. oktober 2021 kl. 12.

 

Første samtale afholdes den 12.-13. oktober, og anden samtale afholdes den 25. oktober 2021. Mellem første og anden samtale vil der indgå et testforløb.

 

HK opfordrer alle interesserede, uanset alder, køn, religion, seksuel orientering eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

HK Danmark

Adresse 1
Weidekampsgade 8
2300 København S
Danmark
Web
Praktisk information
Oprettet
24-09-2021
Udløber
10-10-2021
Kviknummer
LJA-82707865
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Finans, økonomi og regnskab, Strategi og udvikling
Ansøg nu
Job i virksomheden

HK Danmark

Del dette job

Virksomhedsinformation

HK Danmark

Adresse
Weidekampsgade 8
2300
København S
Danmark
Praktisk information
Indrykket
24-09-2021
Ansøgningsfrist
10-10-2021
Kviknummer
LJA-82707865
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Finans, økonomi og regnskab, Strategi og udvikling
Beliggenhed