Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

PMO konsulent

HK Danmark

København, Storkøbenhavn

Indrykket
01-10-2021

Vil du være med til at opbygge en ny PMO funktion, og kan du omsætte strategi til handlinger og beslutningsoplæg? Trives du i en udadvendt rolle, og formår du at skabe relationer og netværk på alle niveauer af organisationen? Så er det måske dig, vi søger!

 

HK er på vej med en ny ambitiøs strategi, og dette job giver dig en mulighed for at blive en vigtig del af vores rejse.

 

Vi leder efter en erfaren PMO konsulent til vores nye PMO funktion. Som PMO konsulent skal du være med til at udvikle og drive HKs forretnings- og IT porteføljestyring. Du skal bistå med at skabe kvalitet i beslutningsoplæg, der skaber tryghed og transparens i HKs udviklingsindsats.

 

Jobbet

Som PMO konsulent vil du i samarbejde med de øvrige kollegaer i PMO teamet være centrum for HKs forretningsudviklings- og IT-portefølje og være et vigtigt bindeled mellem udviklingsorganisationen og topledelsen.

 

Du får en vigtig rolle i at sikre, at porteføljebeslutninger træffes på baggrund af et retvisende og relevant materiale med fokus på bl.a. teknologiske muligheder, kapacitet, risiko og de økonomiske rammer.

 

Du får faglig reference til vores nye PMO Lead, og personalemæssigt vil du referere til Udviklingschef, Stella Bauer.

 

I dine primære arbejdsopgaver vil du være med til at:

  • Opbygge en stærk PMO funktion i samspil med PMO Lead og PMO projektkoordinator

  • Etablere en samlet porteføljestyring af HKs forretningsudviklings- og digitaliseringsprojekter

  • Frembringe og kvalitetssikre beslutningsgrundlag til strategiske porteføljeprioriteringsmøder

  • Udarbejde rapportering om porteføljens status og værdiskabelse

  • Følge op på fremdrift og sikre et løbende flow i portefølje og pipeline

  • Videreudvikle centrale discipliner om porteføljestyring og governance med fokus på fælles processer, metoder og værktøjer

  • Sikre opsamling og læring fra udviklingsprojekter og bistå HKs projektledernetværk.

 

Din profil

Vi leder efter en selvstændig og erfaren kollega, der har arbejdet med porteføljestyring i flere år. Vi forestiller os, at du i dag sidder i en stilling som PMO konsulent, porteføljekonsulent, Program Manager eller lignende.

 

Det er en fordel, hvis du er certificeret i og har erfaring med projekt- eller program styring, PMI, IPMA, PMP, MoP, MSP og/eller certificeret i agile metoder, som fx Scrum, Kanban, SAFe eller lignende.

 

Vi forventer, at du har mindst 5 års erfaring gerne fra en matrixorganisation og med dokumenteret track record i at levere resultater.

 

Det inkluderer erfaring med:

  • Udvikling og implementering af porteføljestyring

  • Etablering af porteføljeoverblik og rapportering

  • Økonomi- og kapacitetsstyring

  • Fremdriftsrapportering og risikostyring

  • Arbejdet med udviklingsmetoder gerne med agile elementer og har arbejdet med traditionelle og agile metoder til udvikling af nye produkter og systemer.

 

Derudover er det vigtigt, at du:

  • kan agere i forandring og bevare overblikket

  • er mere struktureret og systematisk end de fleste og kan bevæge dig både i detaljen og på de overordnede linjer

  • kan arbejde selvstændigt og samtidig indgå i dialog og sparring med ledelsen og dine kollegaer og samarbejde på tværs af fagligheder og afdelinger

  • formår at gøre det komplekse forståeligt, når du formidler både mundtligt og på skrift.

 

Hvad kan du forvente af os:

Vi tilbyder en spændende nyoprettet stilling, hvor du har stor mulighed for at påvirke stillingen i en organisation drevet af en stor idérigdom, gå-på-mod og lysten til at gøre en forskel for vores medlemmer og fagbevægelsen.

 

Du får en spændende og udfordrende stilling i en dynamisk og udviklingsorienteret organisation, hvor vi giver plads til din faglige og personlige udvikling. Vi tilbyder attraktive ansættelsesvilkår i form af gode løn- og arbejdsvilkår.

 

Du kan forvente en uforudsigelig hverdag, hvor to dage ikke er ens, men hvor vi lægger stor vægt på at tage hensyn til, at arbejdsliv og familieliv skal passe sammen.

 

Derudover tilbyder vi:

  • Attraktive løn- og ansættelsesvilkår i henhold til intern overenskomst

  • Mulighed for frokostordning

  • Gode uddannelsesmuligheder

  • Et arbejdsliv i balance med fleksible arbejdstider.

 

Tiltrædelse

Snarest muligt.

 

Ansættelsessted

HK Danmark, Weidekampsgade 8, 2300 København S.

 

Interesseret?

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Udviklingschef Stella Bauer på mobil 4020 0336 eller Forretningsudviklings- og Digitaliseringschef Maria Würtz på mobil 2146 4643.

 

Ansøgning

Søg stillingen ved at klikke på ANSØG nedenfor. Vedhæft venligst motiveret ansøgning, CV og relevante bilag.

 

Ansøgningsfrist: 24. oktober 2021.

 

Første samtale afholdes den 2. november, og anden samtale afholdes den 12. november.

 

HK opfordrer alle interesserede, uanset alder, køn, religion, seksuel orientering eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

HK Danmark

Adresse 1
Weidekampsgade 8
2300 København S
Danmark
Web
Praktisk information
Oprettet
01-10-2021
Udløber
24-10-2021
Kviknummer
LJA-82740685
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
IT, web og teknologi, Konsulent og rådgivning, Strategi og udvikling
Ansøg nu
Job i virksomheden

Del dette job

Virksomhedsinformation

HK Danmark

Adresse
Weidekampsgade 8
2300
København S
Danmark
Praktisk information
Indrykket
01-10-2021
Ansøgningsfrist
24-10-2021
Kviknummer
LJA-82740685
Jobtype
Fuldtid
Kategori
IT, web og teknologi, Konsulent og rådgivning, Strategi og udvikling
Beliggenhed