Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Persondataspecialist til Danmarks største styrelse, Skattestyrelsen

Skattestyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
10-09-2019

Brænder du for GDPR? Kan du holde overblikket i en kompleks verden, og er du en skarp jurist? Så er du måske det fyrtårn på GDPR-området, som vi leder efter.

Opgaven

I ledelsessekretariatet i Jura har vi ansvaret for Skattestyrelsens GDPR-arbejde. Som specialist på GDPR-opgaven skal du videreudvikle arbejdet med GDPR i Skattestyrelsen og være ansvarlig for afklaring af principielle problemstillinger på området. Du vil desuden indgå i det daglige arbejde med at afklare og besvare konkrete GDPR-spørgsmål sammen med de andre dygtige medarbejdere i teamet. Du vil også blive en del af det tætte samarbejde med Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, som har det overordnede ansvar for opgaven på tværs af Skatteforvaltningen.

Dit kontor - Juridisk Sekretariat

Juridisk Sekretariat er ledelsessekretariat i fagdirektørområdet Jura i Skattestyrelsen. Vi yder ledelsesstøtte til fagdirektøren for Jura og har bl.a. en række tværgående juridiske opgaver, herunder GDPR-opgaven. Vi er p.t. ni medarbejdere og en kontorchef.

Vi har en uformel omgangstone og højt humør, også når det ofte går stærkt.

Om dig

Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse med en solid juridisk profil, fx cand.jur., cand.merc.jur eller tilsvarende og har erfaring fra den offentlige forvaltning. Du har desuden erfaring med GDPR og dine kompetencer på dette område er skarpe og solide. Derudover er du en dygtig formidler og kan skrive kort, præcist og forståeligt også om vanskelige emner.

Som person er du en udpræget holdspiller, der trives med at have en stor berøringsflade og få ting til at lykkes i samarbejde med andre - samtidig med at du er i stand til og trives med at grave dig ned i og afklare vanskelige juridiske problemstillinger. Du er udviklingsorienteret, initiativrig og kan arbejde selvstændigt.

Løn og ansættelsesvilkår

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Tiltrædelse pr. 1. december 2019, hvor vi glæder os til at byde dig velkommen i Copenhagen Towers i Ørestaden på Amager, som vi flytter til i løbet af september.

Kontakt

Vil du høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Anne-Mette Fuglebjerg på 72389061. Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via nedenstående link senest søndag d. 29. september. Vi holder samtaler i uge 40 eller 41. Der kan indgå personlighedsanalyse og en logisk test i forbindelse med rekrutteringsprocessen.

Om Skattestyrelsen

Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden  

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde. 

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. 

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Vi sikrer fundamentet for finansiering af det danske samfund 

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os.

Med et job hos os får du derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel.

Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har fokus på god ledelse på alle niveauer bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske.

Skatteforvaltningen består af syv styrelser med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet. Samlet har Skatteforvaltningen ca. 8.000 ansatte i hele Danmark. På www.skatteforvaltningen.dk kan du læse mere om de enkelte styrelsers kerneopgaver, og på www.fra1til7.dk kan du læse mere om planerne for organiseringen af Skatteforvaltningen frem mod 2021.


Del dette job

Kontakt

Skattestyrelsen

Adresse 1
Hannemanns Allé 25
2300 København S
Danmark
Adresse 2
Sluseholmen 8B
2450 København SV
Danmark
Praktisk information
Oprettet
10-09-2019
Udløber
29-09-2019
Kviknummer
LJA-75508428
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura, HR og personale
Ansøg nu
Job i virksomheden

Del dette job

Virksomhedsinformation

Skattestyrelsen

Adresse
Sluseholmen 8B
2450
København SV
Danmark
Praktisk information
Indrykket
10-09-2019
Ansøgningsfrist
29-09-2019
Kviknummer
LJA-75508428
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Jura, HR og personale
Beliggenhed