Vil du være med til at styre Finanstilsynets økonomi og dermed være med til at understøtte en sund og robust finansiel sektor? Har du lyst til at arbejde med en bred opgaveportefølje inden for statslig økonomi og styring og har du analytiskevner, er energisk og et smil på læben er du måske vores nye kollega?
Du vil blive del af et stærkt hold og vil komme til at spille en meget aktiv rolle i det gearskifte som økonomiteamet står overfor de kommende år. Du får opnår i jobbet indgående kendskab til statslig økonomistyring samt konkrete kompetencer i forhold til afgiftsfinansiering, som udgør Finanstilsynets økonomiske grundlag.
Økonomiteamet er organisatorisk strategisk placeret i Finanstilsynets sekretariat, hvor vi også tager os af opgaver inden for digitalisering og compliance, HR- og organisationsudvikling samt sikkerhed & facility management.
Du bliver en del af hold og får kolleger med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde, hvor fællesnævneren er, at vi alle understøtter organisationen i at nå vores tilsynsmæssige målsætninger, og har en sjov, udviklende og spændende hverdag sammen.
Beskrivelse af jobbet
Du kommer til at arbejde med hovedparten af teamets opgaver og vil på sigt få en mere selvstændig opgaveportefølje. Der er store udviklingsmuligheder i jobbet samt at præge det selvstændigt. Økonomiteamet arbejder løbende på at organisere arbejdet, så vi kan være stedfortrædere for hinanden på de vigtigste områder, hvilket også betyder, at dine opgaver vil være alsidige og du vil samarbejde med dine kolleger i teamet om dem kombineret med at du opnår stor viden om statslig økonomi og styring.
Økonomiteamet har en bred vifte af opgaver, som bl.a. er:
-
Bevillingsopgaver, grundbudget og udgiftsopfølgning for tilsynet
-
Beregning og opkrævning af afgifterne, der finansierer Finanstilsynets drift
-
Beslutningsoplæg, ledelsesinformation og økonomirapportering til direktion og bestyrelse
-
Koordinering af nye bevillingssager herunder indhente bidrag fra vores fagkontorer og koordinere med vores departement
-
Løbende besvarelser af forskellige bestillinger fra vores departement og Rigsrevisionen.
-
Understøttelse af de lokale budgetansvarlige i tilsynet
-
Lønbudgettering og normeringsstyring for det samlede tilsyn
-
Vedligeholdelse af vores regnskabsinstruks
-
Vedligeholdelse af vores set up for intern finansiel kontrol
Hvad ønsker vi os fra dig?
Vores ønskeprofil har lysten og trives i en levende dynamisk forretning og på et område, der konstant udvikler sig. Vi leder efter profil som er:
-
samarbejdsorienteret og serviceminded - Du har lyst til at samarbejde med både dine kollegaer i teamet og med dine interessenter i organisationen, som du møder med tillid, diplomatisk sans og åben kommunikation.
-
løsningsorienteret og pragmatisk - Du er løsningsorienteret og pragmatisk i opgaveløsningen, som gør dig i stand til at komme i mål med opgaven, selv når enderne kan være svære at få til at mødes.
-
struktureret og kvalitetsbevidst - Du har en struktureret tilgang til opgaverne, og du lægger vægt på at opnå en faglig korrekt løsning. Du er samtidig en dygtig til at planlægge, så du får fremdrift i opgaverne, der sikrer en høj kvalitet i opgaveløsningen. Du kan formidle komplicerede økonomiske sammenhænge på et let forståeligt sprog.
Du har relevant uddannelse f.eks. samfundsfaglig/økonomisk- eller revisionsmæssig baggrund eller har måske konkret erfaring med tilsvarende opgaver fra en lignende stilling. Du må også gerne være nyuddannet med erfaring fra et studenterjob.
Hvad kan vi tilbyde dig?
Du vil dagligt få din gang i vores domicil på Christianshavn, hvor sekretariatet bor i det smukke Philip de Langes Palæ i Strandgade 25a. Her er vi 40 der arbejder fra, mens resten af Finanstilsynets godt 400 medarbejdere arbejder fra Strandgade 29.
Du bliver en del af et hus, hvor fagligheden er i højsædet og på den større klinge vil du opleve, at du deltager i løsningen af en vigtig samfundsopgave ved, at du er med til at skabe berettiget tillid til den finansielle sektor.
Hvordan er dine ansættelsesvilkår?
Du vil blive ansat efter gældende overenskomst mellem AC og Finansministeriet og vil være underlagt de interne retningslinjer, som gælder alle ansatte i Finanstilsynet. I forbindelse med ansættelse skal der fremvises straffeattest.
Vi har et internt karriere- og kompetenceprogram, og når det kommer til arbejdsvilkår, er vi også en attraktiv arbejdsplads. Vi har flekstidsordning, kantineordning, massageordning, renseriordning, fri parkering og forskellige klubber, som du kan melde dig ind i hvis du interesserer dig for f.eks. løb, vin eller skak.
Sådan søger du
Send din ansøgning via vores elektroniske ansøgningssystem på finanstilsynet.dk senest onsdag den 20. september 2023.
Husk at uploade dit CV, eksamensbeviser og andre relevante bilag sammen med din ansøgning. Vi tager ikke ansøgninger i betragtning, der er blevet indsendt på anden vis.
Vi forventer at holde samtaler i uge 38 og 39. Der vil blive anvendt test i rekrutteringsprocessen.
I Erhvervsministeriet tror vi på, at et inkluderende, mangfoldigt arbejdsmiljø styrker opgaveløsningen. Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og lige muligheder for alle vores jobansøgere. Vi opfordrer alle til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, seksualitet, religion eller etnisk tilhørsforhold.
Spørgsmål?
Har du spørgsmål, er du velkommen til at skrive eller ringe til administrationschef Linda Schröder på telefon 33 55 83 27.
Oplysninger om løn- og ansættelsesvilkår kan du få ved henvendelse til HR-rekrutteringspartner Iben Schulin-Zeuthen på telefon 91 33 70 80. Der er tale om et genopslag.
Du kan læse mere om Finanstilsynet på www.finanstilsynet.dk - særligt under rubrikken Karriere. Du kan også finde os på LinkedIn ved at søge på Finanstilsynet Danmark.
Ansøgningsfrist
20-09-2023
Hjemmeside
www.finanstilsynet.dk
Kontakt
Iben Schulin-Zeuthen
HR-rekrutteringspartner
E-mail
91337080
Linda Schröder
Administrationschef
E-mail