Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Økonomistyringsprofil til Direktionssekretariatet i Sundhedsdatastyrelsen

Sundhedsdatastyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
15-11-2021

Er du skarp til budgetter og kompleks økonomistyring? Lyder en dagligdag i feltet mellem sundheds-IT og sundhedsdata som en spændende udfordring? Så søg vores nye stilling i Sundhedsdatastyrelsens økonomiteam.

 

Om direktionssekretariat

Sundhedsdatastyrelsen er en styrelse under Sundhedsministeriets koncern med ca. 300 medarbejdere, der arbejder for bedre sundhed gennem brug af data og stærk digital sammenhæng i sundhedsvæsenet. Som medarbejder i Sundhedsdatastyrelsen er du således med til at skabe fundamentet for et stærkt dansk sundhedsvæsen.

 

Direktionssekretariatet består af ca. 25 medarbejdere, som varetager en række tværgående opgaver i Sundhedsdatastyrelsen, herunder økonomi, kommunikation, jura, informationssikkerhed, compliance, organisationsudvikling, styring, procesarbejde og strategiudvikling samt direktionsbetjening.

 

Vi søger en person til at være en del af vores økonomiteam i Direktionssekretariatet i en styrelse i rivende økonomisk udvikling.

 

Din hverdag hos os

Du bliver en del af økonomiteamet bestående af en teamleder og fire økonomer.  Du refererer til teamlederen, som er faglig og daglig leder af teamet. Teamet skal i fællesskab sikre god økonomistyring i Sundhedsdatastyrelsen og understøtte hverdagen for vores faglige afdelinger, som vi assisterer i forhold til økonomien.  

 

Du vil være centralt placeret i styrelsen og have tæt kontakt med direktionen, styrelsens faglige afdelinger samt Sundhedsministeriets departement, ligesom du også vil få opgaver og projekter af tværgående karakter. Du kan derfor se frem til en varieret og spændende arbejdsdag, som kombinerer løbende driftsopgaver, økonomiudviklingsopgaver og inddragelse i opgaver, som er projekt- og procesorienterede. Flere af opgaverne bærer præg af, at styrelsen der arbejder med både IT og data. Du får derfor mulighed for at arbejde med flere vidt forskellige opgaveområder, og der bliver rig mulighed for at du kan sætte dit eget præg og være med til at opbygge en god økonomistyring på tværs af styrelsen.

 

Styrelsen er fortsat i en opbygningsfase med mange spændende udviklingsprojekter på økonomiområdet, herunder mere sammenhængende økonomistyring, udvikling og implementering af gode og robuste budgetværktøjer, økonomistyringsprocesser, transparens i prissætning i forhold til styrelsens leverancer, store programmer på sundhedsområdet og IT-projekter.

 

Det er vigtigt, at du har evner og lyst til at kunne fungere som økonomisk sparringspartner for de faglige afdelinger og direktionen. Du skal derfor levere kompetent og retvisende økonomistyring i tæt dialog med styrelsens medarbejdere og chefer, der brænder for deres faglige opgaver.

 

Du får således bl.a. til opgave, at:

  • bidrage til løbende budget- og udgiftsopfølgninger i styrelsen samt finanslovsarbejde

  • udarbejde budgetter og gennemføre budgetopfølgning for faglige enheder/sektioner og afdelinger

  • udarbejde ledelsesinformation og ledelsesbetjene direktionen

  • udvikle økonomistyringsprocesser med fokus på forenkling og standardisering i styrelsen

  • udarbejde økonomiske analyser og kalkuler

  • assistere med økonomisk styring af IT-projekter, herunder løbende opfølgningsmøder og sparring med projektledere

  • varetage intern budgettering af projekter og regnskabsopfølgning i økonomisystemerne og Excel.

 

Dine kvalifikationer

Vi søger en fagligt stærk budgetprofil. Du skal have en relevant akademisk uddannelse med økonomisk fokus, eksempelvis cand.polit., cand.oecon., cand.scient.pol eller cand.scient.adm. og gerne erfaring med økonomisystemer.

 

Den rette medarbejder besidder derudover følgende kvalifikationer:

  • lyst til at arbejde med økonomistyring, hvor IT og data er toneangivende

  • talknuser med stærke analytiske evner

  • økonomisk og strategisk flair

  • god til at levere til deadlines

  • gode formuleringsevner i skrift og tale samt evne til at anskueliggøre komplekse problemstillinger

  • gode samarbejdsevner, herunder lyst til at arbejde i teams og bidrage til det sociale fællesskab

  • sans for detaljer og evne til at skabe overblik

 

Vi lægger desuden vægt på, at du har et godt humør og kan lide at samarbejde med kolleger og eksterne samarbejdspartnere med forskellige baggrunde og fagområder.

 

Vi tilbyder

Vi har et uformelt og dynamisk arbejdsmiljø med engagerede og dygtige kollegaer. Vi har høje ambitioner for brugen af data og digitale løsninger i sundhedsvæsenet, og vi arbejder løbende på at skabe gode og brugbare resultater, der også er holdbare på længere sigt. Vi har stort fokus på ledelse og udvikling af alle ansatte, så vores kompetencer kan komme i spil til gavn for det danske sundhedsvæsen. Du kommer således til at arbejde i en kompleks og spændende styrelse inden for data og IT, der vokser og er under udvikling.

 

Om ansættelsen

Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.

 

Vi ønsker, at du kan tiltræde pr. 1. februar 2022.

 

Vil du vide mere?

Du kan få mere at vide om stillingen ved at kontakte teamleder Peter Rohde på tlf. 2163 1155 eller afdelingschef Steen Heilmann på tlf. 3268 9137.

 

Er du interesseret?

Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 48 og 49.

 

Sundhedsdatastyrelsen har røgfri arbejdstid og et røgfrit campus.

 

Vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen uanset alder, køn, religion, handicap, etnisk baggrund.

 

Bedre sundhed gennem brug af data og stærk digital sammenhæng i sundhedsvæsenet

Sundhedsdatastyrelsen arbejder for at skabe sammenhængende sundhedsdata og digitale løsninger til gavn for patienter og klinikere samt til forskningsmæssige og administrative formål i sundhedsvæsenet.

 

Vi er ca. 300 medarbejdere og har et uformelt og dynamisk arbejdsmiljø med engagerede og dygtige kollegaer. Vi har høje ambitioner for brugen af data og digitale løsninger i sundhedsvæsenet og stort fokus på ledelse og udvikling af alle ansatte, så vores kompetencer kan komme i spil til gavn for det danske sundhedsvæsen.


Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Sundhedsdatastyrelsen

Adresse 1
Ørestads Boulevard 5
2300 København S
Danmark
Praktisk information
Oprettet
15-11-2021
Udløber
29-11-2021
Kviknummer
LJA-82957925
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Finans, økonomi og regnskab, Kontor og administration, Politik, kultur og samfund, Sundhed
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Sundhedsdatastyrelsen

Adresse
Ørestads Boulevard 5
2300
København S
Danmark
Praktisk information
Indrykket
15-11-2021
Ansøgningsfrist
29-11-2021
Kviknummer
LJA-82957925
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Finans, økonomi og regnskab, Kontor og administration, Politik, kultur og samfund, Sundhed
Beliggenhed