Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Økonomikonsulent til Social og Sundhed

Rudersdal Kommune

Rudersdal, Storkøbenhavn

Indrykket
10-01-2022

Om jobbet

Som økonomikonsulent i Social og Sundhed får du en bred pallette af opgaver i relation til drift og udvikling af områdets økonomistyring.

 

Først og fremmest vil du få til opgave at fungere som konsulent for et eller flere af centrene i Social og Sundhed. Denne opgave består bl.a. i løbende controlling af centrenes budgetopfølgninger samt relevant konsulentbistand, fx til forbedring af centrenes økonomistyring, implementering af organisatoriske ændringer i økonomistyringen eller analyser af aktivitets- og udgiftsudviklingen. For at lykkes i stillingen er det derfor centralt, at du kan bistå centrene med råd, vejledning og overblik over deres økonomi og styringsmuligheder.

 

Herudover vil du skulle løse en række driftsmæssige opgaver i relation til budget og regnskab. De består bl.a. i at levere bidrag til områdets samlede prognose og regnskab, beregning af takster og timepriser, behandling af lov- og cirkulæreprogram og bidrag til kommunens budgetforslag.

 

I Social og Sundhed har vi fokus på datadrevet ledelse. Det betyder, at vi både er optaget af at udvikle relevant ledelsesinformation og på at understøtte områdets større udviklingsprojekter med data og analyse. Du vil derfor også skulle bidrage til udvikling af ledelsesinformation og relevante analyser.

 

Din profil

Vi forventer, at du:

  • Har en relevant videregående uddannelse, som fx cand.polit., cand.oecon., cand.scient.pol. eller cand.scient.adm.

  • Er nyuddannet eller har et par års erfaring som økonomikonsulent, gerne fra et ældreområde, sundhedsområde eller et af de andre store velfærdsområder vi kan tilpasse stillingen til din erfaring

  • Tænder på en kombination af drift og udvikling

  • Kan lide at have flere bolde i luften samtidig

  • Er analytisk skarp og mestrer at omsætte og formidle din viden om detaljen til forståelse for helheden

  • Er god til at jonglere med tal og en haj til excel

  • Interesserer dig for, hvordan økonomistyring og data kan være med til at styrke og udvikle kerneforretningen

  • Har gode samarbejdsevner og et godt humør

 

Derfor skal du vælge os

Social og Sundhed er en organisation i rivende udvikling, hvor udvikling af økonomistyringen er en vigtig del af dagsordenen. Vi er optaget af at udvikle og styrke vores styringsmodeller på en måde, så de understøtter de faglige ambitioner på området. Aktuelt har vi store udviklingsprojekter i gang ift. såvel hjemmeplejen og det nære sundhedsvæsen, som indebærer gentænkning af økonomistyringen, aktivitetsberegninger mv. Stillingen giver dig derfor god mulighed for at arbejde med de styringsmæssige tendenser og udfordringer, der kendetegner social- og sundhedsområdet i disse år.

 

Som økonomikonsulent bliver du en del af Stab i Social og Sundhed. I Staben er vi optaget af at sikre en dygtig og effektiv understøttelse af centrene i Social og Sundhed, og vi har fokus på løbende at udvikle vores opgaver gennem et nysgerrigt blik.

 

Du bliver en del af et stærkt fagligt miljø, hvor du sammen med to andre økonomikonsulenter og en data- og analysekonsulent udgør teamet Økonomi, Styring og Analyse. I Økonomi, Styring og Analyse sætter vi pris på samarbejde på tværs af ansvarsområder, vi tager sammen ejerskab for vores opgaver, og vi har en fri omgangstone.

 

Du vil få samarbejdsflader til store dele af organisationen, både til vores centre, kollegaer i staben og kommunens centrale økonomiafdeling.

 

Ansættelsesvilkår

Løn forhandles efter overenskomst. Arbejdsstedet er i Administrationscenter Birkerød, som ligger lige over for Birkerød Station. Vi er en fleksibel arbejdsplads med gode muligheder for hjemmearbejde.

 

Om os

I Social og Sundhed bevilger vi indsatser og driver tilbud inden for sundheds- og socialområdet. Det omfatter eksempelvis kommunens tilbud i forhold til hjemmepleje, socialpædagogisk støtte, genoptræning, hjælpemidler og forebyggelse.

 

I Staben er vi 30 medarbejdere, der understøtter centrene i Social og Sundhed med en række drifts- og udviklingsopgaver, herunder bl.a. økonomistyring, kvalitetsudvikling, sekretariatsbetjening, strategi, kommunikation og digitalisering.

 

Ansøgning, samtale og kontakt

Du søger jobbet ved at klikke på knappen "Søg stilling" nedenfor.

 

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkomment til at kontakte Stabschef Sanne Kure (72 68 33 23 / saku@rudersdal.dk).

 

Samtaler: Ansættelsessamtalerne finder sted den 25. og 27. januar (anden-samtaler).

 

Såfremt du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte

 

Sanne Kure

Stabschef, Social og Sundhed

saku@rudersdal.dk

Tlf.: 72 68 33 23

 

Ansøgningsfrist:

23. januar 2022

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Rudersdal Kommune

Adresse 1
Øverødvej 2
2840 Holte
Danmark
Adresse 2
Øverødvej 2
2840 Holte
Danmark
Praktisk information
Oprettet
10-01-2022
Udløber
23-01-2022
Kviknummer
LJA-83205383
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund, Sundhed
Ansøg nu
Job i virksomheden

Del dette job

Virksomhedsinformation

Rudersdal Kommune

Adresse
Øverødvej 2
2840
Holte
Danmark
Praktisk information
Indrykket
10-01-2022
Ansøgningsfrist
23-01-2022
Kviknummer
LJA-83205383
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund, Sundhed
Beliggenhed