Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Økonomikonsulent til Ledelsessekretariat i Økonomiforvaltningen

Københavns Kommune, Koncernservice

København, Storkøbenhavn

Indrykket
27-02-2024

Synes du, at økonomistyring og udvikling af opgaveløsningen er spændende, og har du samtidig god talforståelse og flair for at arbejde tæt op mod en direktion?

 

Så kom med på holdet i Ledelsessekretariatet (Økonomiforvaltningen i København).

 

Ledelsessekretariatet er en central stabsfunktion for Koncernservice og Koncern IT, der begge løser opgaver på tværs af Københavns Kommune. Koncernservice løser opgaver indenfor finans og indkøb, løn- og personaleadministration, forsikring og arbejdsskade, personalejura og HR, mens Koncern IT arbejder med digitalisering og it-understøttelse af kommunens medarbejdere.

 

Hos os får du et job med stor betydning for landets største arbejdsplads og dens udvikling, og du kommer både til at stifte bekendtskab med økonomi, it, politik og interessenthåndtering.

 

I et job i Ledelsessekretariatet er der derfor også mulighed for at udvikle dine kompetencer og karriere. Vi har netop overtaget ansvaret for Københavns Kommunes forsikrings- og arbejdsskadeordninger, hvilket betyder, at en masse spændende nye økonomistyringsopgaver er landet i kontoret.

 

Københavns Kommune er i høj grad selvforsikrede, og opgaverne indebærer derfor bl.a. både præmieberegninger og vedligehold af ABC-model til omkostningsfordeling. I opgaveporteføljen ligger også at udvikle og konsolidere området ift. beregninger og modeller. Hertil kommer økonomistyring af Københavns Kommunes arbejdsskadeordning, hvor opgaverne bl.a. tæller økonomiopfølgning på skadesbetaling og beregning af hensættelser på mange 100 mio. kr.

 

Stillingen genopslås, da vi gerne vil sikre, at vi finder den helt rigtige, udviklingsorienterede kollega til området.

 

Vi tilbyder 

Et spændende, udfordrende og ansvarsfuldt job tæt på direktionerne for hhv. Koncernservice og Koncern IT. Der er tale om et varieret og analytisk opgavefelt, der giver en bred erfaring inden for en række aspekter af arbejdet i en stor, offentlig, politisk ledet organisation. 

 

Du vil fungere som konsulent og økonomiekspert for fagkontoret for forsikring og arbejdsskade, hvor du skal udfordre og sparre med medarbejdere og chefer om ordningernes og kontorets økonomistyring og være med til at sikre korrekt, rettidig og relevant ledelsesinformation om økonomien til direktionen.

 

Du vil have en stor grad af frihed i opgaveløsningen, da du bl.a. skal bidrage til at udvikle økonomistyringen af de to områder, konsolidere og videreudvikle de økonomimodeller, der anvendes, samt identificere og rapportere økonomiske risici og omprioriteringsmuligheder.

 

Du vil i din hverdag i Ledelsessekretariatet være med til at udvikle den strategiske tilrettelæggelse af vores økonomistyring bl.a. i forhold til budgetlægning og budgetopfølgning, samt at sikre gode og klare beslutningsprocesser og -oplæg via let forståelig kommunikation.

 

Du vil blive en del af et uformelt arbejdsmiljø med dygtige og engagerede kolleger, hvor du skal gennemføre og videreudvikle vores styring. Det vil ske i tæt samspil med dine kollegaer i Ledelsessekretariatet, medarbejdere og chefer og vores kolleger i resten af Økonomiforvaltningen.

 

Vi forestiller os, at du er god til at arbejde med tal, har mod på at indgå i en organisation i rivende udvikling, og at du gennem samarbejde med dine gode kolleger udvikler og fintuner dine kompetencer inden for økonomi, analyse, procesledelse og skriftlig fremstilling. 

 

Vi forventer, at du har

  • En relevant økonomisk/samfundsvidenskabelig uddannelse på kandidatniveau.

  • Nogle års erfaring, hvor du har arbejdet med økonomistyring, og ideelt set har du erfaring med økonomimodeller eller alternativt en stor interesse herfor.

  • Evne til at arbejde ansvarsbevidst, selvstændigt og løsningsorienteret, og at du kan medvirke til at drive og lede processer - både internt i Ledelsessekretariatet og på tværs af hele organisationen.

  • Solide analytiske evner og sans for strategiske overvejelser samtidigt med, at du ikke er bange for at komme ned i teknikken. 

  • Styr på tallene - sans for detaljen og evne til at videreformidle budskaberne er centralt for vores opgaveløsning. 

  • Samarbejdsevner, samt evnen til at kommunikere økonomiske problemstillinger til andre fagområder.

  • Godt humør og positiv energi og trives med ansvar og deadlines.

 

Er vi arbejdspladsen for dig? 

Hos os får du et job med stor betydning for landets største arbejdsplads og dens udvikling. Vi befinder os i et krydsfelt mellem kommunens kerneforretning og administration samt IT. Koncernservice og Koncern IT er to levende arbejdspladser med en uformel omgangstone, kollegaer med forskellige faglige kompetencer, sociale aktiviteter og fleksible arbejdsforhold.

 

Du vil indgå i et team på 8 medarbejdere og et hold studenter, hvor opgaverne er varierede og til tider uforudsigelige. Vi har det til fælles, at vi har et højt fagligt ambitionsniveau samtidig med, at vi har det sjovt og godt med hinanden, når vi går på arbejde.

 

Teamet er en del af Ledelsessekretariatet for Koncernservice og Koncern IT. Ledelsessekretariatet består af tre teams med ca. 30 ansatte i alt. Vi er et socialt kontor med en uformel omgangstone, hvor vi lægger vægt på at være gode kolleger, der hjælper hinanden.

 

I Ledelsessekretariatet vil vi gerne være med til at fremme din karriere. Vi er en central stabsfunktion for to moderne offentlige virksomheder, der følger med udviklingen og det skal vores medarbejdere også. Derfor tilbyder vi dig en arbejdsplads, der prioriterer at udvikle og udfordre dine kompetencer på flere niveauer, så du kan udnytte dit potentiale.

 

Ansættelsesvilkår 

Stillingen ønskes besat snarest muligt.

 

Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst og med mulighed for forhandling af individuelle tillæg.

 

Mere information

Du kan få supplerende oplysninger om stillingen ved at kontakte teamleder Therese Arent Overgaard på 2156 2228.

 

Sammen med din ansøgning beder vi dig vedlægge CV og eksamensbeviser inkl. karakterer. 

 

Søg via linket senest torsdag den 14. marts 2024

 

Vi forventer at afholde samtaler i uge 12.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Københavns Kommune, Koncernservice

Adresse 1
Borups Allé 177
2400 København NV
Danmark
Web
Adresse 2
Borups Allé 177
2400 København NV
Danmark
Praktisk information
Oprettet
27-02-2024
Udløber
14-03-2024
Kviknummer
LJA-85353726
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Finans, økonomi og regnskab, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Københavns Kommune, Koncernservice

Adresse
Borups Allé 177
2400
København NV
Danmark
Praktisk information
Indrykket
27-02-2024
Ansøgningsfrist
14-03-2024
Kviknummer
LJA-85353726
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Finans, økonomi og regnskab, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Beliggenhed