Synes du, at økonomistyring og effektivisering af det offentliges opgaver er spændende og har du samtidig god talforståelse og flair for at arbejde tæt op mod en direktion? Så kom med på holdet i Ledelsessekretariatet (Økonomiforvaltningen i København).
Ledelsessekretariatet er en central stabsfunktion for Koncernservice og Koncern IT, der begge løser opgaver på tværs af Københavns Kommune. Koncernservice løser opgaver indenfor finans, løn- og personaleadministration, personalejura og HR, mens Koncern IT arbejder med digitalisering og IT-understøttelse af kommunens medarbejdere. Hos os får du et job med stor betydning for landets største arbejdsplads og dens udvikling, og du kommer både til at stifte bekendtskab med økonomi, IT, politik og interessenthåndtering.
I et job i Ledelsessekretariatet er derfor også en mulighed for at udvikle dine kompetencer og karriere. En af vores dygtige medarbejdere har netop fået mulighed for at avancere til en anden attraktiv stilling, og derfor søger vi lige nu efter en ny kollega.
Vi tilbyder
Et spændende, udfordrende og ansvarsfuldt job tæt på direktionerne for hhv. Koncernservice og Koncern IT. Der er tale om et varieret og analytisk opgavefelt, der giver en bred erfaring inden for en række aspekter af arbejdet i en stor, offentlig, politisk ledet organisation.
Du vil fungere som økonomikonsulent for en håndfuld kontorer, hvor du skal udfordre og sparre med cheferne om kontorernes økonomistyring og være med til at sikre korrekt, rettidig og relevant ledelsesinformation om økonomien til direktionen. Du skal bl.a. bidrage til at identificere og rapportere økonomiske risici og omprioriteringsmuligheder på såvel projekter som på drift.
Du vil i din hverdag i Ledelsessekretariatet være med til at udvikle den strategiske tilrettelæggelse af vores økonomistyring bl.a. i forhold til budgetlægning og budgetopfølgning samt at sikre gode og klare beslutningsprocesser og -oplæg via let forståelig kommunikation.
Du vil blive en del af et uformelt arbejdsmiljø med dygtige og engagerede kolleger, hvor du skal gennemføre og videreudvikle vores styring. Det vil ske i tæt samspil med dine kolleger i Ledelsessekretariatet, medarbejdere og chefer og vores kolleger i resten af Økonomiforvaltningen.
Vi forestiller os, at du er god til at arbejde med tal, har mod på at indgå i en organisation i rivende udvikling, og at du gennem samarbejde med dine gode kolleger udvikler og fintuner dine kompetencer inden for økonomi, analyse, procesledelse og skriftlig fremstilling.
Det bliver spændende.
Vi forventer, at du har
- en relevant økonomisk/samfundsvidenskabelig uddannelse på kandidatniveau, fx som cand.merc., cand.polit., cand.scient.pol. eller anden relevant uddannelse.
- nogle års erfaring fra en tilsvarende stilling eller er nyuddannet med stort drive.
- evne til at arbejde ansvarsbevidst, selvstændigt og løsningsorienteret, og at du kan medvirke til at drive og lede processer både internt i Ledelsessekretariatet og på tværs af hele organisationen.
- solide analytiske evner og sans for strategiske overvejelser samtidig med, at du ikke er bange for at komme ned i teknikken.
- styr på tallene sans for detaljen og evne til at videreformidle budskaberne er centralt for vores opgaveløsning.
- samarbejdsevner, er god til at kommunikere økonomiske problemstillinger til andre fagområder, trives med ansvar og deadlines samt har godt humør og positiv energi.
Er vi arbejdspladsen for dig?
Hos os får du et job med stor betydning for landets største arbejdsplads og dens udvikling. Vi befinder os i et krydsfelt mellem kommunens kerneforretning og administration samt IT. Koncernservice og Koncern IT er to levende arbejdspladser med en uformel omgangstone, kolleger med forskellige faglige kompetencer, sociale aktiviteter og fleksible arbejdsforhold.
Du vil indgå i et team på syv medarbejdere og et hold studentermedhjælpere, hvor opgaverne er varierede og til tider uforudsigelige. Vi har det til fælles, at vi har et højt fagligt ambitionsniveau samtidig med, at vi har det sjovt og godt med hinanden, når vi går på arbejde.
Teamet er en del af Ledelsessekretariatet for Koncernservice og Koncern IT. Ledelsessekretariatet består af tre teams med ca. 30 ansatte. Vi er et socialt kontor med en uformel omgangstone, og hvor vi lægger vægt på at være gode kolleger, der hjælper hinanden.
I Ledelsessekretariatet vil vi gerne være med til at fremme din karriere. Vi er en central stabsfunktion for to moderne offentlige virksomheder, der følger med udviklingen og det skal vores medarbejdere også. Derfor tilbyder vi dig en arbejdsplads, der prioriterer at udvikle og udfordre dine kompetencer på flere niveauer, så du kan udnytte dit potentiale.
I Ledelsessekretariatet arbejder vi med økonomi- og direktionsbetjening for begge organisationer.
Ansættelsesvilkår
Stillingen ønskes besat snarest muligt. Ansættelse fastsættes i henhold til gældende overenskomst og med mulighed for forhandling af individuelle tillæg.
Tiltrædelse snarest muligt.
Mere information
Du kan få supplerende oplysninger om stillingen ved at kontakte teamleder Steen Balslev på 2970 4793 eller kontorchef Ulrik Bundgaard på 2939 8405.
Sammen med din ansøgning beder vi dig vedlægge CV og eksamensbeviser inkl. karakterer.
Søg via linket senest tirsdag den 12. december 2023
Vi forventer at afholde samtaler i uge 50-51.