Kan du spotte effektviseringsmuligheder i økonomi- og regnskabsprocesser - og omsætte dem til virkelighed? Tager du ansvar og har høje forventninger til din indsats? Er du glad for en blanding af drifts- og udviklingsopgaver? Så har vi stillingen til dig.
Profil
Vi er et lille økonomiteam med mange forskelligartede opgaver. Vi løfter i flok og leder efter en kollega, der varetager både drifts- og udviklingsopgaver i relation til regnskab og økonomi.
Foruden vores løbende driftsopgaver har vi fokus på at optimere arbejdsgange og effektivisere ved at gøre bedre brug af vores systemer i økonomiopgaverne.
Du har et godt blik for, hvordan systemer, data og arbejdsgange indrettes mest effektivt. Dette spiller du ind med, når vi i en nær fremtid opgraderer vores Navision økonomisystem til Business Central og i det hele taget arbejder på at øge automatiseringen i fakturahåndteringen.
Vi værdsætter høj driftssikkerhed og kvalitet i økonomi- og regnskabsydelser til både forbund og a-kasse og yder en høj økonomiservice til medlemmer, lokale kredse og forbundssekretariatet.
Din opgaveportefølje vil spænde bredt, fra budgetlægning og udarbejdelse af prognose til opgaver inden for regnskabsdriften.
Vi leder efter en profil, der bidrager til alle dele af opgaveløsningen og naturligt tager tovholderrollen i teamet ved systemudvikling og optimering af processer.
Dine primære opgaver:
-
Tovholder på systemimplementering, procesoptimering og digitalisering af arbejdsprocesser på økonomiområdet
-
Bidrage til den løbende regnskabsdrift, fx debitoradministration, bogføring, fakturahåndtering og lignende
-
Systemansvarlig for kernesystemer på økonomiområdet, bl.a. zExpense
-
Budget og prognose på forbundets poster - med særlig fokus på IT området i samarbejde med digitaliseringsteamet
-
Bidrage til servicering af medlemmer, tillidsvalgte, kredse og andre enheder i forbundssekretariatet i økonomirelaterede opgaver og spørgsmål
Dine faglige kompetencer
Vi forventer, at du:
-
Har indgående praktisk erfaring med regnskabs- og bogholderiarbejde
-
Kan se procesoptimeringsmuligheder i regnskabs- og økonomiprocesserne og omsætte dem til konkrete løsningsforslag, herunder forstår at inddrage interessenter i udviklingsprocesserne
-
Har erfaring med budgetlægning, prognose og afrapportering til ledelsen på komplekse udgiftsområder
-
Har stærke mundtlige og skriftlige kommunikative kompetencer
-
Har en struktureret tilgang til arbejdsopgaverne og formår at holde styr på forskellige opgaver og deadlines
Dine personlige kompetencer
Vi forventer, at du:
-
Er analytisk og struktureret i din opgaveløsning
-
Er vedholdende og sætter retningen i organisationen, når der skal implementeres nye arbejdsgange og løsninger
-
Er samarbejdsorienteret og får energi af at arbejde i et team med kollegaer, som du har en fælles opgave med
-
Har forståelse for sammenhænge i organisationer og dermed enhedens rolle i forhold til servicering af både medlemmer og kollegaer i kredse og forbundssekretariatet
Hvem er vi?
Du bliver ansat i Socialpædagogernes forbundssekretariat i København, hvor vi arbejder lidt over 100 kollegaer. Det samme antal kollegaer er ansat på vores ti lokale kontorer, som vi arbejder tæt sammen med til gavn for medlemmerne. Stillingen er placeret i enheden Økonomi og Digitalisering. Vi er 17 kollegaer i enheden med forskellige fagligheder inden for økonomi, digitalisering og HR. Vi vægter samarbejde, høj faglighed og fællesskabet højt.
Socialpædagogernes vision
Socialpædagogerne ønsker et solidarisk samfund, hvor alle mennesker har mulighed for at leve et godt liv og være en del af samfundet. Den socialpædagogiske faglighed skal være synlig og anerkendt for sine resultater. Socialpædagogikken skal indgå i mange dele af samfundet, fordi den gør en forskel for den enkelte borger og betaler sig for samfundet. Socialpædagoger skal have et indholdsrigt arbejdsliv, med ordentlige løn- og ansættelsesforhold, og opleve høj trivsel på arbejdspladsen. Ingen skal være nødt til at forlade faget.
Vilkår
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. Vi har til huse i en charmerende bygning i hjertet af København. Arbejdstiden er røgfri, og vi har en god kantineordning med fokus på sund kost.
Yderligere information
For yderligere information er du velkommen til at kontakte enhedsleder Stine Humble, telefon 2095 7988.
Ansøgning
Send din ansøgning vedlagt CV senest tirsdag den 8. januar 2024. Vi forventer at holde samtaler i uge 3 og 4 med forventet tiltrædelse 1. marts 2024.