Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Økonomikonsulent til Budgetenheden på Herlev og Gentofte Hospital

Region Hovedstaden

Storkøbenhavn

Indrykket
19-05-2023

Har du lyst til at blive en del af holdet, der styrer Herlev og Gentofte hospitals samlede budget på knap 5 mia. kr. og vil du gerne kombinere den overordnede økonomistyring af hospitalet med mere konkrete økonomiopgaver på afdelingsniveau?  Så er du måske vores nye kollega i Budgetenheden i Økonomi, Data og Planlægning. Vi søger en økonomikonsulent med erfaring i budget- og økonomistyring fra et nuværende eller tidligere job. Du er også velkommen til at søge stillingen, hvis du er nyuddannet eller har anden relevant erfaring, fx fra en større privat virksomhed.

 

Vi søger en engageret konsulent til at styrke vores arbejde med budget- og bevillingsstyringen og som samtidig skal varetage konkrete økonomistyringsopgaver for vores Afdeling for Service og Logistik. Afdelingen for Service og Logistik har ansvaret for Herlev og Gentofte hospitals samlede serviceydelser indenfor rengøring, logistik, patient- og personaleforplejning og er hospitalets bemandingsmæssigt største afdeling med et årligt budget på knapt 400 mio. kr.

 

I Budgetenheden vil du få 13 dygtige og erfarne kollegaer, som brænder for at levere solid økonomisk rådgivning og sparring til hospitalets afdelinger og direktion. I punktform arbejder vi i særlig grad med:

  • Budgetlægning og budgetopfølgning.

  • Økonomistyring på afdelingsniveau.

  • Strategisk rådgivning og sparring til afdelingsledelserne

  • Udarbejdelse af beslutningsoplæg til direktionen om økonomiske emner.

  • Udarbejdelse af økonomisk ledelsesinformation til styring af driften.

 

Udover Budgetenheden består afdelingen af en Dataenhed og en Planlægningsenhed. Vi er i alt godt 30 ansatte. Afdelingen er præget af en uformel samarbejdsform og godt humør.

 

Stillingens indhold

Der er to hovedelementer i jobbet. Den ene del omfatter hospitalets samlede bevillingsstyring, herunder særligt indberetning af budgetændringer i vores økonomisystem og kontakt til vores samarbejdspartnere centralt i Regionen. Denne del af opgaverne løses i tæt samarbejde med erfarne medarbejdere, som vil blive dine nære kollegaer og omfatter blandt andet:

  • Bevillingsstyring og bevillingskontrol

  • Økonomiopfølgning/rapportering i forbindelse med regnskab

  • Indrapportering vedrørende 4 årlige økonomirapporter til Regionen

  • Oprettelse af sager i økonomisystemet SAP

  • Tillægsbevillinger

 

Den anden del af jobbet omfatter styringsopgaver i forhold til og opfølgning på Service og Logistiks forbrug og budgetter. Økonomiopfølgningen sker i en tæt dialog  med afdelingsledelsen og enhedscheferne i afdelingen. Kendskab til SAP og Excel vil være en fordel. Alternativt skal du have mod på at lære systemerne godt at kende.

 

Du kommer til at referere til enhedschefen i Budgetenheden og vil i din dagligdag primært sidde sammen med dine kollegaer i Budgetenheden, men du skal forvente at sidde fysisk hos Service og Logistik en til to dage om ugen efter behov. Vi bor dør om dør.

 

Vores forventninger til dig 

Vi regner med, at du har en relevant uddannelse eller at du kan dokumentere relevant erfaring fra lignende jobs. Erfaring fra sundhedsvæsenet vil være en fordel, men er ikke afgørende. Du skal gerne have en god talmæssig forståelse og være omhyggelig i dit arbejde.

 

Vi søger en kollega som er interesseret i offentlig økonomistyring, serviceminded, har en generel positiv tilgang til opgaverne, bidrager med godt kollegaskab og godt humør. Derfor skal du:

  • Kunne arbejde selvstændigt og resultatorienteret

  • Have stærke samarbejdsevner

  • Besidde en veludviklet analytisk sans

  • Have lyst til at arbejde med styringsmæssige data

  • Medvirke til fagligt at udvikle enhedens opgaveløsninger

 

Vi tilbyder

Stillingen er en fuldtidsstilling med en arbejdsuge på 37 timer. Vi har flekstid og mulighed for lejlighedsvist at arbejde hjemmefra. Løn- og ansættelsesforhold følger gældende overenskomst. Dit primære arbejdssted bliver på Gentofte Hospital. Nogen mødeaktivitet på Herlev Hospital må dog forventes. På begge matrikler er der en god personalekantine med en varm ret og salater. I enheden har vi en uformel omgangsform og fokus på trivsel.

 

Hvis du vil høre mere

Du er velkommen til at søge yderligere oplysninger hos enhedschef Mogens Mosegaard Nielsen på 38672192 eller mogens.mosegaard.nielsen@regionh.dk. Du kan også kontakte Kirsten Marker på 38672185 eller kirsten.marker@regionh.dk

 

Vi skal have din ansøgning senest d. 12. juni kl. 24.00. Der er ansættelsessamtaler i uge 24 og i uge 25 og vi forventer, at ansættelsen starter 1. august eller hurtigst muligt derefter.

 

Fakta

Jobtype

Økonom

 

Arbejdssted

Herlev og Gentofte Hospital

 

Arbejdstid

Fuldtid

 

Jobnummer

249622

 

Ansøgningsfrist

12-06-2023

 

Kontakt os

Mogens Mosegaard Nielsen

Enhedschef

Phone 38672192

 

Kirsten Marker

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Region Hovedstaden

Adresse 1
Kildegårdsvej 28
2900 Hellerup
Danmark
Adresse 2
Kildegårdsvej 28
2900 Hellerup
Danmark
Praktisk information
Oprettet
19-05-2023
Udløber
12-06-2023
Kviknummer
LJA-84791983
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Region Hovedstaden

Adresse
Kildegårdsvej 28
2900
Hellerup
Danmark
Praktisk information
Indrykket
19-05-2023
Ansøgningsfrist
12-06-2023
Kviknummer
LJA-84791983
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Beliggenhed