Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Økonomikonsulent med projektkompetencer til udvikling af økonomistyring i Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune

Københavns Kommune, Teknik- og Miljøforvaltningen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
07-01-2022

Genopslag

 

Er du en dygtig økonomikonsulent, der har erfaring med projektledelse, eller en dreven projektleder med styr på økonomikompetencerne og vil du være med til at definere og udvikle økonomistyringen i en stor organisation? Så kan vi tilbyde et spændende job i en stor organisation, der har fokus på at udvikle og implementere værktøjer og processer, der bidrager til at styrke økonomistyringen.

 

Teknik- og Miljøforvaltningen er i fuld gang med at styrke forvaltningens administration og økonomistyring. Direktionen har igangsat en ambitiøs og helhedsorienteret indsats for at sikre robuste og betryggende økonomiprocesser med en klar målsætning om at få en mere helhedsorienteret forretningsstyring, hvor aktivitetsbaseret styring bliver et redskab til at skabe gode og klare beslutningsgrundlag over de kommende år.

 

Dette fokus er forankret i Styrket Økonomistyring, som er et tværgående økonomiprogram, som har til formål at udvikle og implementere de værktøjer og processer, der skal sikre en stærk økonomistyring i forvaltningen.

 

Om stillingen

Du vil komme til at arbejde med et kommende projektspor, der understøtter et strategisk fokus på at sikre god økonomirapportering baseret på, at forvaltningen i højere grad bruger data og datakilder til at koble økonomidata med andre forretningsmæssige data som fx aktivitetstal, HR-data eller tidsregistrering. Din opgave vil være at udvikle budgetopfølgningen og relevante rapporteringsværktøjer med fokus på at kunne understøtte både forretningen og direktionen med en bedre og mere ensartet ledelsesinformation på økonomiområdet.

 

Samtidig vil du komme i spil i de øvrige indsatser i forskellige projekt- og udviklingsindsatser, og du skal have lyst til at påvirke indholdet og funktionen af økonomiprocesserne.

 

Der vil være gode muligheder for at bringe dine kompetencer og interesser i spil og være med til at forme egne opgaver og ansvarsområder. Således vil du få mulighed for at arbejde med forskellige områder inden for økonomistyring, regnskab, data og analyse og herigennem kunne udvikle din faglige profil.

 

Vi søger derfor en dygtig og engageret profil, som vil være med til at spille en central rolle, når udviklingsaktiviteter skal drives og implementeres i organisationen, hvilket omfatter:

  • udvikling af rapportering og ledelsesinformation, som understøtter opfølgning og dialog om, hvilken retning forvaltningen bevæger sig i

  • udvikling og implementering af nye processer, arbejdsgange og værktøjer, der skal understøtte en styrket økonomistyring i forvaltningen

  • drive og deltage i projekter i tæt samarbejde med kollegaer fra eget og andre teams i forvaltningen

  • udvikling og implementering af aktivitetsbaseret styring på tværs af organisationen

 

Din profil

Vi forventer, at du har en samfundsfaglig eller økonomisk uddannelse eller har erhvervet tilsvarende kompetencer på anden vis. I udvælgelsen af kandidater fokuserer vi på kompetencer som, at du

 

  • har erfaring med projekter og gerne projektledelse

  • har kompetencer inden for økonomistyring og økonomiprocesser

  • har teknisk indsigt i forhold til Excel, Power-Bi eller økonomisystemer

  • motiveres af udvikling og kan fastholde overblikket samt have fokus på detaljerne

  • kan arbejde selvstændigt og systematisk

  • skaber løsninger med fokus på implementering og forretningsudvikling

  • er god til at balancere forretningens behov med nødvendigheden af ensartede og tværgående løsninger i forvaltningen

  • er god til at sætte dig ind i systemer samt data og få dem til at understøtte processer effektivt

  • har en analytisk og vedholdende tilgang til problemløsninger

 

Vi tilbyder

Du får en spændende og udfordrende stilling i en organisation med flad ledelsesstruktur, hvor vi lægger vægt på engagement, selvstændighed, åbenhed og arbejdsglæde. Du bliver en del af et uformelt fællesskab med dedikerede og dygtige kollegaer.

 

Vi lægger vægt på, at du som medarbejder udvikler dine kompetencer, hvorfor du vil få rig mulighed for at afprøve og udvikle din faglige profil inden for flere forskellige opgaveområder.

 

Om os

Du bliver en del af Teknik- og Miljøforvaltningens centrale stab, som understøtter hele forvaltningen inden for økonomi, HR-udvikling, jura, kommunikation og digitalisering. I vores opgaveløsning har vi fokus på samarbejde og helhedssyn og skal understøtte, at forvaltningens afdelinger bedst muligt kan fokusere på de faglige kerneopgaver, der sikrer en solid drift og udvikling af byen.

 

Du vil få base i forvaltningens centrale økonomienhed Regnskab og Økonomistyring, som har en nøglerolle i forhold til at udvikle forvaltningens økonomistyring i tæt samarbejde med direktionen, afdelingerne og de øvrige stabsfunktioner. Enheden har et højt fagligt miljø og består af 17 engagerede medarbejdere, der brænder for at udvikle og optimere økonomistyringen i forvaltningen.

 

Hos os får du et job med gode faglige og personlige udviklingsmuligheder. Vi sætter stor pris på det sociale liv, og at vi har det sjovt sammen, mens vi arbejder. Du får en spændende hverdag i en moderne organisation i landets største kommune. Vi har et højt ambitionsniveau og en uformel tone.

 

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.

 

Stillingen er med tiltrædelse snarest muligt og senest den 1. marts 2022.

 

Yderligere information

Har du spørgsmål vedr. stillingen, er du velkommen til at kontakte chef for Regnskab og Økonomistyring Søren Lund Mikkelsen på 3011 4554.

 

Søg via linket senest torsdag den 20. januar 2022

 

Ansættelsessamtaler forventes gennemført i uge 4.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Københavns Kommune, Teknik- og Miljøforvaltningen

Adresse 1
Islands Brygge 37
2300 København S
Danmark
Adresse 2
Islands Brygge 37
2300 København S
Danmark
Praktisk information
Oprettet
07-01-2022
Udløber
20-01-2022
Kviknummer
LJA-83190900
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Ansøg nu
Job i virksomheden

Københavns Kommune, Teknik- og Miljøforvaltningen

Del dette job

Virksomhedsinformation

Københavns Kommune, Teknik- og Miljøforvaltningen

Adresse
Islands Brygge 37
2300
København S
Danmark
Praktisk information
Indrykket
07-01-2022
Ansøgningsfrist
20-01-2022
Kviknummer
LJA-83190900
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Beliggenhed