Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Økonomikonsulent med lyst til både drift og udvikling søges til det specialiserede voksenområde

Furesø Kommune

Furesø, Storkøbenhavn

Indrykket
03-05-2021

I Furesø mener vi, at sikker drift og styring er en forudsætning for, at vores ressourcer anvendes, så de kommer borgerne mest mulig til gavn. Derfor arbejder vi målrettet med hele tiden at være skarpe på prognoser, ledelsesinformation, kapacitetsanalyser og budgetanalyser, så vi sikrer et solidt grundlag for at styre driften, følge udviklingen i borgernes behov for støtte, tilrettelægge tilbuddene fleksibelt efter de aktuelle behov og sikre, at ressourcerne bruges rigtigt.

 

Her får du en central og vigtig rolle, hvor du skal medvirke til at sikre en balanceret økonomisk udvikling gennem udarbejdelse af budget- og regnskabsmateriale, de årlige budgetopfølgninger, løbende analyser og ledelsesinformation, controlling og implementering af vedtagne initiativer på området.

 

Du bliver samtidig sparringspartner for områdets centerchef, områdeledere og afdelingsledere, og det kræver, at du kan tænke løsninger og større perspektiver samtidig med, at du med sikker hånd kan holde styr på tallene og bundlinjen.

 

Vi er en køberkommune, men har gennem den seneste tid styrket vores udførerområde gennem etablering af nye botilbud og indsatser. Vi arbejder aktivt med at sikre et tættere samarbejde mellem myndighed og udfører, bl.a. i vores Rådgivningscafé, hvor vi i tæt samarbejde sikrer en helhedsorienteret indsat tæt på borgeren. De nye indsatser kræver omstilling og tilpasning, og vi ser dig som en aktiv medspiller ift. ideer og løsninger til drift- og ressourcestyring m.v.

 

Du vil blive ansat i kommunens centrale økonomiafdeling, hvor du får den økonomifaglige sparring. Udover kollegaerne i Økonomiafdelingen arbejder du tæt sammen med fagområdets ledere, rådgivere og administrative medarbejdere, og du vil nogle dage om ugen også sidde fysisk i Center for Børn og Voksne, så du kommer tæt på den faglige viden på området. Du vil generelt få en bred og tværfaglig samarbejdsflade i hele kommunen, og det er derfor vigtigt, at du kan samarbejde bredt og skabe gode relationer.

 

Vi lægger vægt på, at du:

  • har en økonomisk eller samfundsvidenskabelig uddannelse eller en kommunaløkonomisk baggrund

  • har solide kompetencer og erfaring inden for budget, regnskab og økonomistyring på det kommunale område og gerne har relevant erfaring fra det specialiserede område og socialfaglig indsigt

  • har gode analytiske evner, som gør dig i stand til at få et overblik over komplekse sammenhænge og bryde opgaverne ned

  • er talstærk og arbejder ubesværet med regneark og store datamængder

  • har evnen til at forstå og fortolke data og kan omsætte det til relevant ledelsesinformation

  • arbejder struktureret og selvstændigt og kan vurdere, hvornår detaljerne er afgørende, og hvornår det store overslag er nok

  • er nysgerrig og opsøgende i din tilgang til økonomistyring og det specialiserede område

  • har gode samarbejdsevner og formår at opbygge relationer til samarbejdspartnere fra mange forskellige faggrupper både centralt og decentralt i organisationen

  • er kommunikativ stærk i både skrift og tale - og er stærkt kommunikerende til ikke-økonomer.

 

Vi tilbyder dig: 

  • et spændende, udfordrende og ansvarsfuldt job i en kommune, der har stort fokus på sikker og effektiv økonomistyring

  • gode faglige og personlige udviklingsmuligheder inden for et område med mange komplekse problemfelter og mulighed for andre ad hoc opgaver baseret på evner og interesser

  • et tværfagligt arbejdsmiljø med engagerede og fagligt stærke kollegaer samt et uformelt og humørfyldt kollegialt miljø, hvor der er højt til loftet og kort fra tanke til handling

  • mulighed for hjemmearbejde.

 

Du får arbejdssted på Sløjfen, Stiager 2, Værløse på vores bæredygtige rådhus med åbne kontormiljøer. Vi har siden 2016 haft røgfri arbejdstid i kommunen.

 

Du bliver en del af Budgetteamet i Økonomiafdelingen, hvor vi er 25 medarbejdere. Her får du økonomifaglig sparring fra kollegaerne samtidig med, at du i dagligdagen som økonomikonsulent arbejder ude i de relevante områder for at sikre en tæt og fælles opgaveløsning. Økonomiafdelingen er en del af Furesø kommunes samlede ressourcecenter Center for Økonomi og Ressourcer, som består af Økonomi, Udvikling og Kommunikation, Personale, Digitalisering samt et Ledelsessekretariat. Sammen bidrager vi med rammer, retning og ressourcer til de øvrige fagområder i kommunen.

 

Lyder det som noget for dig?

Vil du vide mere om os og jobbet? Så er du meget velkommen til at kontakte økonomichef Ane Hag på tlf. 7216 5482 eller mail apha@furesoe.dk eller centerchef Charlotte Kruse Lange i Center for Børn og Voksne, på tlf. 7216 3980 eller mail ckl1@furesoe.dk

 

Stillingen er på 37 timer ugentligt med ansættelse fra 1. august 2021. Løn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst og ud fra Principperne i Ny Løn.

Ansøgningsfristen er den 21. maj. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 31. maj og evt. 2. samtaler den 7. juni. Søg stillingen via furesoe.dk/job

 

Vi glæder os til at høre fra dig

 

Ansøgningsfrist:

21. maj 2021

 

Stillingskategori:

Administration og Sagsbehandling

 

Afdeling:

Økonomiafdelingen

 

Kontaktperson:

Ane Hag

 

Telefon:

7216 5482

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Furesø Kommune

Adresse 1
Stigager 2
3500 Værløse
Danmark
Adresse 2
Stigager 2
3500 Værløse
Danmark
Praktisk information
Oprettet
03-05-2021
Udløber
21-05-2021
Kviknummer
LJA-82044718
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Finans, økonomi og regnskab, Kommunikation og medier, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Ansøg nu
Lignende job

Universitets- Og Hogskoleradet

Universitets- Og Hogskoleradet

Del dette job

Virksomhedsinformation

Furesø Kommune

Adresse
Stigager 2
3500
Værløse
Danmark
Praktisk information
Indrykket
03-05-2021
Ansøgningsfrist
21-05-2021
Kviknummer
LJA-82044718
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Finans, økonomi og regnskab, Kommunikation og medier, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Beliggenhed