Gem annonce

Økonomikonsulent med interesse for regnskab og finansielle forhold

Egedal Kommune

Egedal, Nordsjælland

Indrykket
01-06-2021

Brænder du for kommunal økonomi og har du lyst til at udvikle økonomistyringen i en ambitiøs kommune i Hovedstadsområdet? Så er denne stilling helt sikkert noget for dig! 

Egedal Kommune søger en økonomikonsulent til regnskab og finansiel styring. Du vil blive en del af kommunens centrale økonomifunktion, der er ansvarlig for budgetlægning, budgetopfølgning, regnskabsaflæggelse samt løbende økonomisupport, og vil derved få en vigtig rolle i den økonomiske udvikling af kommunen.

Du vil samtidig få din daglige gang i Center for Administrativ Service, som er kommunens centrale stabsfunktion. Her får du en nøglerolle i forhold til udarbejdelsen af kommunens regnskab samt styringen af kommunens finansielle forhold. Den koordinerende funktion betyder, at du vil have et naturligt samarbejde med alle fagcentre bredt i hele organisationen, samt en løbende dialog med eksterne samarbejdsparter såsom kommunens revision, kommunekredit, kommunens kapitalforvaltere samt relevante ministerier og KL.

Du vil i dit daglige arbejde indgå i et stærkt fagligt fællesskab i den centrale økonomifunktion, omgivet af dygtige kollegaer, der i høj grad har fokus på samarbejde, faglig udvikling og løbende forbedringer af kommunens økonomistyring. Her er hovedfokus ligeledes godt kollegialt fællesskab og en god omgangstone.

Om jobbet

Dine hovedopgaver er:

  • Udarbejdelsen af kommunens regnskab

  • Budgetlægning og budgetopfølgning i forhold til kommunens finansielle forhold

  • Koordinering af ledelsestilsyn

  • Intern revision

  • Kapitalforvaltning

  • Vedligeholdelse af kommunens principper for økonomistyring

 

Kommunen overgår samtidig til nyt økonomisystem 1. januar 2022, hvilket indebærer en række muligheder for at videreudvikle økonomistyringen for centeret og hele kommunen, hvilket du skal være en del af.

Om dig

Vi forventer, at du:

  • enten har kommunaløkonomisk eller finansiel baggrund og erfaring eller er samfundsvidenskabeligt uddannet med vægt på økonomi og offentlig forvaltning

  • er en stærk holdspiller, der er serviceminded og kan lide at arbejde med en stor kollegial samarbejdsflade

  • er en dygtig kommunikator såvel skriftligt som mundtligt, og har en struktureret og analytisk tilgang til opgaver

  • har gode IT-færdigheder med særlig fokus på kompetencer i Excel

  • er stærk i håndtering af tal fx til etablering af datagrundlag og beregninger

 

Erfaring med kommunal økonomi, finansiel styring og revision er en fordel, men på ingen måde en forudsætning er du nyuddannet kommer du helt sikkert også i betragtning.

Vi tilbyder

  • en super spændende stilling med mange forskelligartede økonomiopgaver inden for såvel drift som udvikling

  • gode og ambitiøse kollegaer i et dynamisk miljø, hvor der er mulighed for at præge jobbet og dagligdagen

  • store faglige udfordringer, der giver gode muligheder for personlig udvikling

  • moderne og lyse omgivelser i nybygget Rådhus, med gode parkeringsforhold, og lige ved siden af Egedal St.

 

Løn- og ansættelsesvilkår

Du indplaceres i henhold til Overenskomsten. Der er tale om en fast fuldtidsstilling.

Ansøgningsfrist og tiltrædelse

Der er ansøgningsfrist d. 21. juni 2021. Der afholdes ansættelsessamtaler i uge 25.

Du bedes vedlægge relevante uddannelsespapirer, når du søger stillingen.

Tiltrædelse pr. 1. august 2021.

For yderligere information om stillingen er du velkommen til at ringe til Viceøkonomichef Michal Pulawski på tlf. 7259 6304 eller Økonomikonsulent Yasin Hanci på tlf. 72596316.

Egedal Kommune er en røgfri arbejdsplads.

Egedal Kommune ønsker at fremme ligestilling og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge, uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk baggrund.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Egedal Kommune

Adresse
Dronning Dagmars Vej 200
3650 Ølstykke
Danmark
Praktisk information
Oprettet
01-06-2021
Udløber
21-06-2021
Kviknummer
LJA-82186292
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Kontor og administration, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Egedal Kommune

Adresse
Dronning Dagmars Vej 200
3650
Ølstykke
Danmark
Tlf: 72 59 60 00
Praktisk information
Indrykket
01-06-2021
Ansøgningsfrist
21-06-2021
Kviknummer
LJA-82186292
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Kontor og administration, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed
Gem annonce