Gem annonce
Gladsaxe Kommune

Gladsaxe Kommune,

Gladsaxe
28-11-2017

Økonomikonsulent, der trives med dynamisk kommunal driftsøkonomi og de store Excel-ark

Kontakt

Gladsaxe Kommune

Rådhus Alle 7
2860
Gladsaxe
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
28-11-2017
Udløber:
13-12-2017
Kviknummer:
LJA-52018428
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Konsulent og rådgivning,
Politik og samfund,
Økonomi og regnskab
Beliggenhed
Beregn rute-/rejseplan
Fra:
Til:

Forebyggelsescentret og Træningscenter Gladsaxe søger en økonomikonsulent, der mestrer Excel og som har sans for at lægge store puslespil. Du ser driftsøkonomi som et essentielt styringsværktøj, der kan understøtte driften med den dynamik et delvist aktivitetsstyret budget bringer med sig. Du har et stort overblik og en værktøjskasse med struktureringsværktøjer, som du formår at bringe i spil blandt ledere og dine kollegaer. Du kan identificere nye udviklingsprojekter på økonomområdet fx relevante udgiftsanalyser.

 

Forebyggelsescentret og Træningscenter Gladsaxe har en bred vifte af tilbud indenfor forebyggelse, sundhedsfremme, ambulant genoptræning og døgnrehabilitering på 67 midlertidige pladser samt en række tilbud til seniorer: 23 plejeboliger, senioridræt, pensionistcafe og forskellige andre aktiviteter. Der er ansat omkring 200 medarbejdere og dertil kommer et stort antal frivillige, der på hver deres måde støtter op om de mange tilbud.

Vi har det sidste år været igennem en stor organisationsændring med henblik på at styrke den tværgående opgaveløsning, så borgerne oplever mere sammenhængende rehabiliteringsforløb på tværs af teams. Kerneopgaven er - at medvirke til, at alle borgere har mulighed for at leve et meningsfyldt og selvstændigt liv.

 

Som økonomikonsulent vil du blive en del af Udviklings- og Administrationsteamet med reference til centerlederen, i teamet er der blandt andre kollegaer, der varetager debitorøkonomien og en del af kreditorfaktureringen. Forebyggelsescentret og Træningscenter Gladsaxe er en del af afdelingen Træning og Pleje i Social- og Sundhedsforvaltningen. Der vil derfor være et stort samarbejde med konsulenter i Økonomi & Styring, der varetager forvaltningens overordnede økonomistyring.

 

Stillingen er på 30-37 timer og ønskes besat den 1. februar 2017 eller evt. før.

 

Hovedansvarsområder

 

  • Økonomiopfølgning varetagelse af regnskab og budget

  • Oversættelse af budgetter og regnskab til lederne så konsekvenser og muligheder bliver tydelige og handlekompetencer udvikles

  • Trækning af statistik fx lønstatistik til understøttelse af den daglige ledelse og de faglige indsatser

  • Justering og implementering af arbejdsflow vedr. driftsøkonomien lokalt, dvs. sikre at arbejdsgangene er så effektive som muligt og at de spiller sammen med afdelingen Økonomi & Styring

  • Kontakt til Økonomi & Styring vedr. budgetudmeldinger m.v.

  • Superbruger i Excel og i økonomisystemerne; herunder systemopsætning og undervisning af administrative medarbejdere samt ledere

  • Ad hoc administrative opgaver

 

 

Faglige kvalifikationskrav

Relevant akademisk uddannelse på minimum bachelorniveau fx cand. oecon., cand. polit. Du er evt. nyuddannet og ønsker et første job, hvor en grundig oplæring er en mulighed.

 

  • Kendskab til økonomiopfølgning regnskaber og budgetter

  • Kendskab til kvalitetssikring, statistik og analysearbejde

  • Kendskab til optimering af arbejdsgange

  • Kendskab til politisk styrede organisationer

 

 

Spidskompetencer

 

  • Excel på superbrugerniveau

  • It-flair fx i forhold til økonomisystemer

  • Stærk i kommunikation og formidling

  • Besidder stort overblik og en værktøjskasse med struktureringsværktøjer

 

 

Stillingen kræver endvidere stor forståelse for sundheds- og ældreområdet.

 

Personlige kvalifikationer

 

  • Engagement/motivation

  • Stabilitet og rettidig omhu i arbejdsindsats

  • Vilje og evne til selvstændigt at søge og anvende ny viden/nye metoder

  • Evner nytænkning på eget initiativ

  • Vilje til mobilitet mellem forskellige funktioner

  • Respekt for trufne beslutninger og fastsatte mål

  • Høj grad af selvstændighed samt stor ansvarsfølelse

  • Innovativ og positiv tilgang til opgaveløsning

 

 

Sociale kompetencer

 

  • Vilje og evne til at arbejde i teams eller sammen med medarbejdere på andre arbejdspladser i eller uden for kommunen

  • Kommunikative evner

  • Oplever samarbejde monofagligt såvel som tværfagligt som bærende element i opgaveløsningen

  • Bidrager positivt til trivsel og arbejdsmiljø

 

 

Løn og ansættelse efter gældende overenskomst.

 

Hvis du skulle have uddybende spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte økonomisk konsulent Kerstin Roberts på telefon 39 57 52 24 eller centerleder Anita Haag på telefon 52 24 33 11. Ansættelsessamtaler finder sted den 19. december.

 

Ansøgningsfrist

Ansøgningsfrist den 13. december.

 

I Gladsaxe Kommune har vi røgfri arbejdstid.

Skriv gerne at du har set jobbet hos Djøfs Jobunivers...

Du har ikke knyttet nogen dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel eller klikke på knappen "Annuller" og vedhæfte dokumenter, før du sender din ansøgning igen

Populære job

Dommerfuldmægtig - afgørelsen er din

Domstolsstyrelsen
Frist: 
14-12-2017

Ambitiøs økonomikonsulent

Ringsted Kommune
Frist: 
19-12-2017

Strategisk Controller

Lolland Kommune
Frist: 
04-01-2018
Lignende job
Michael Page
Stockholm
Frist:
09-01-2018
Michael Page
Stockholm
Frist:
09-01-2018