Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Økonomichef til Arbejdstilsynets kontor for økonomi og styring

Arbejdstilsynet

København, Storkøbenhavn

Indrykket
04-11-2022

Interesserer du dig for ledelsesinformation, økonomi og styring af en stor driftsorganisation? Er du god til at samarbejde på tværs og til at levere professionel direktionsbetjening? Kan du tænke strategisk og udvikle kontorets ansvarsområder i overensstemmelse med Arbejdstilsynets strategi? Er du en dygtig personaleleder, der har blik for anerkendelse, feedback og udvikling af kontorets medarbejdere? Så er stillingen som kontorchef for Arbejdstilsynets kontor for økonomi og styring måske noget for dig.

 

Vi søger en strategisk dygtig økonomichef, der har lyst at tage ansvar for en bred opgaveportefølje og til at arbejde tæt sammen med direktionen og resten af Arbejdstilsynet. Som chef for kontoret for økonomi og styring kommer du til at stå i spidsen for et stærkt og centralt kontor i en styrelse, hvor enkel og værdi-skabende styring er omdrejningspunktet for både tilsynsindsatsen og økonomistyringen bredere set.

 

Om stillingen

Jobbet indeholder spændende og udfordrende opgaver inden for hele økonomi- og styringsområdet. Det er kontorets opgave at sikre god økonomistyring, at udarbejde relevante analyser, at udvikle styrings-værktøjer og ledelsesinformation og at omsætte det hele til brug for direktionens strategiske og daglige ledelse af AT.

 

Dine kerneopgaver bliver at sikre:

  • et velfungerende og rettidigt finanslovsarbejde

  • økonomistyring og budgetlægning, der sikrer, at ressourcerne bruges, hvor der skabes mest muligt arbejdsmiljø for pengene

  • retvisende regnskaber

  • risikostyring og intern finansiel kontrol

  • det tætte samarbejde internt og eksternt om de mange vigtige opgaver, og

  • et stærkt arbejdsfællesskab i kontoret.

 

Du bliver leder for et kontor med 13 medarbejdere og en studentermedhjælper. Der er både erfarne og relativt nyuddannede medarbejdere i kontoret.

 

Du bliver også chef for serviceafdelingen, hvor den daglige ledelse af 11 servicemedarbejdere varetages af to serviceledere.  Serviceafdelingen skal ledes sikkert igennem en kommende udliciteringsproces til statens facility management løsning, hvor størstedelen af medarbejderne virksomhedsoverdrages til en ny privat leverandør 1. maj 2024. 

 

Kontorets medarbejdere står for Arbejdstilsynets finanslovsarbejde, økonomistyring, regnskab, økonomiske konsekvensberegninger, mål- og resultatstyring, indkøbs- og udbudsområdet, projekt- og porteføljestyring samt produktions- og driftsstyring.

 

Kontoret samarbejder med alle dele af organisationen; det gælder både de forskellige kontorer i det arbejdsmiljøfaglige center og de tre tilsynscentre. Kontoret har også en tæt dialog med eksterne samarbejdspartnere, bl.a. Beskæftigelsesministeriets departement, Økonomistyrelsen, Statens Administration, Rigsrevisionen og Branchefællesskaberne for Arbejdsmiljø.

 

Du bliver en del af en god og velfungerende chefgruppe, hvor der arbejdes tæt sammen om opgaverne og er stort fokus på ledelsesudvikling. Du vil referere til den ene af Arbejdstilsynets to vicedirektører.

 

Om dig

Vi forventer, at du har:

  • erfaring med eller lyst til personaleledelse

  • erfaring med god sammenhængende økonomistyring i staten

  • stærke samarbejds- og proceskompetencer og er god til at samarbejde på tværs - såvel internt som eksternt

  • stærke mundtlige og skriftlige kommunikationskompetencer

  • analytisk sans og udpræget talforståelse

  • en akademisk uddannelse, fx cand.scient.pol., cand.polit., cand.scient.adm, gerne suppleret med en lederuddannelse.

 

Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen er en fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter 1. februar 2023, så der sikres overlap til den nuværende chef i kontoret, der fratræder 1. marts 2023.

 

Du ansættes efter rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten med aflønning i løngruppe 1 (lønramme 37). Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål for en 5-årig periode. Der er mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg. Hvis du er tjenestemand i forvejen, vil ansættelse kunne ske som tjenestemand.

 

Spørgsmål og ansøgning

Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte vicedirektør Trine Bødker på tlf.nr. 2277 5680.

 

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte HR-partner Lone Clausen i Beskæftigelsesministeriets HR på tlf.nr. 2250 3847.

 

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingerne.

 

Hvis du er tjenestemand, skal ansøgningen stiles til Dronningen.

 

Send din ansøgning, cv og eksamenspapirer senest søndag den 27. november 2022.

 

Der indgår test i rekrutteringsforløbet.

 

Vi forventer at holde 1. samtaler den 1. og 2. december og 2. samtaler den 12. december 2022.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Arbejdstilsynet

Adresse 1
Landskronagade 33
2100 København Ø
Danmark
Web
Adresse 2
Landskronagade 33
2100 København Ø
Danmark
Praktisk information
Oprettet
04-11-2022
Udløber
27-11-2022
Kviknummer
LJA-84203500
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Akademisk arbejde, Finans, økonomi og regnskab, Jura, HR og personale, Ledelse, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Arbejdstilsynet

Adresse
Landskronagade 33
2100
København Ø
Danmark
Praktisk information
Indrykket
04-11-2022
Ansøgningsfrist
27-11-2022
Kviknummer
LJA-84203500
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Akademisk arbejde, Finans, økonomi og regnskab, Jura, HR og personale, Ledelse, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Beliggenhed