Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Ministersekretær til Børne- og Undervisningsministeriet

Børne- og Undervisningsministeriet

København, Storkøbenhavn

Indrykket
06-10-2020

Børne- og Undervisningsministeriets departement søger en ministersekretær til Minister- og Ledelsessekretariatet.

Vil du have et unikt indblik i den politiske proces med forhandlinger, forligs- og aftalekredse og tilblivelsen af regeringens politik? Vil du være en nøglemedarbejder for ministeren såvel som for resten af ministeriet? Så er du måske den vi søger til Minister- og Ledelsessekretariatet.

Om Minister- og Ledelsessekretariatet

Ministerens forkontor består af to ministersekretærer og to sekretærer. Forkontoret er en del af Minister- og Ledelsessekretariatet, som varetager stabsfunktionen for ministeren og departementschefen. Kontorets opgaver er at sikre en så smidig hverdag som mulig for både departementschefen og ministeren og at være med til at sikre en professionel politisk betjening af ministeren ved at være et kvalificerende bindeled til såvel resten af departementet som ministeriets to styrelser. Der er et godt og travlt arbejdsmiljø med et tæt samarbejde i kontoret.

Vi tilbyder

  • Et attraktivt og lærerigt job helt tæt på den politiske beslutningsproces.

  • Gode muligheder for personlig og faglig udvikling.

  • En arbejdsplads med et højt fagligt niveau, hvor du kommer til at arbejde tæt sammen med engagerede kollegaer.

 

Om arbejdsopgaverne

Ministersekretærerne har ansvaret for, at ministerens hverdag fungerer med prioritering af sager og kalenderstyring, kontakten til Folketinget, ordførere med videre. Som ministersekretær fungerer du som et centralt bindeled mellem ministeren og resten af ministeriet.

Dine opgaver vil blandt andet være:

  • Planlægning af og opfølgning på ministerens møder og forhandlinger.

  • Videreformidling af ministerens tilbagemeldinger på blandt andet ministersager.

  • Ledsagelse af ministeren til møder og arrangementer i og uden for ministeriet.

  • Tilrettelæggelse og styring af ministerens kalender.

  • Koordinering af den løbende betjening af Folketinget med videre.

 

Opgaverne løses i et tæt samarbejde med de øvrige tre kollegaer i ministerens forkontor.

Stillingen indebærer merarbejde og arbejde på skæve tider og du må forvente nogen men ikke meget rejseaktivitet.

Om dig

Du har en relevant uddannelse såsom cand.polit., cand.oecon., cand.jur. eller cand.scient.pol. Herudover skal du have flere års erfaring fra en politisk styret organisation, gerne, men ikke nødvendigvis, fra et ledelsessekretariat i et departement.

Vi forventer, at du:

  • kan omsætte ministerens spørgsmål og ønsker til bestillinger til huset

  • har god dømmekraft og situationsfornemmelse samt politisk forståelse

  • har stor arbejdskapacitet og et roligt sind, der fungerer godt i pressede situationer

  • har flair for at strukturere, prioritere og skabe overblik

  • er grundig med sans for detaljen og formår at følge dine opgaver helt til dørs

  • har særdeles gode samarbejdsevner og er tydelig i din kommunikation

  • kan være fleksibel og tilgængelig, og er indforstået med at stå til rådighed uden for normal arbejdstid med skiftende arbejdstider.

 

Det vil være en fordel, hvis du har et kendskab til ministeriets kerneopgaver og til børne- og undervisningspolitik, men det er ikke et krav. Vi lægger vægt på, at du vil kunne samarbejde godt med resten af ministerens forkontor.

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i forhold til gældende overenskomst for staten med mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg. For fuldmægtige er der til stillingen knyttet et særligt ministersekretærtillæg. Forventet tiltrædelse 1. december 2020.

Ansættelsessted: Frederiksholms Kanal 21, 1220 København.

Vil du vide mere?

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Cecilie Wulff Juul Jørgensen telefon: 4160 4951 mail: cecilie.wulff.juul.jorgensen@uvm.dk eller ministersekretær Anne Skov Christensen telefon: 2033 6271 mail anne.skov.christensen@uvm.dk. Du kan også læse mere om Børne- og Undervisningsministeriet på vores hjemmeside www.uvm.dk.

Lyder det som noget for dig?

Send din ansøgning, cv og eksamensbevis elektronisk senest mandag den 19. oktober 2020. Du søger stillingen via vores hjemmeside uvm.dk/job. Vi forventer at afholde 1. samtaler i uge 43. Hvis du går videre til 2. samtale, vil du evt. blive bedt om at besvare en case, der vil indgå som en del af den samlede vurdering.

Vi ønsker, at medarbejdernes sammensætning afspejler samfundets og ser frem til din ansøgning uanset personlig baggrund vi ser kun på kvalifikationer og kompetencer.

I Børne- og Undervisningsministeriet arbejder vi for at skabe det optimale faglige grundlag for, at ministeren, regeringen og Folketinget kan træffe de rigtige beslutninger på undervisningsområdet. Vores arbejdsopgaver spænder fra betjening af ministeren til udvikling af uddannelsers indhold, mål og kvalitet alt sammen med et fælles mål om at skabe fagligt stærke uddannelser til alle.

Departementet beskæftiger ca. 220 medarbejdere i København.


Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Børne- og Undervisningsministeriet

Adresse 1
Frederiksholms Kanal
1220 København
Danmark
Adresse 2
Frederiksholms Kanal 21
1220 København
Danmark
Praktisk information
Oprettet
06-10-2020
Udløber
19-10-2020
Kviknummer
LJA-81239038
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Akademisk arbejde, Kontor og administration, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Børne- og Undervisningsministeriet

Adresse
Frederiksholms Kanal 21
1220
København
Danmark
Praktisk information
Indrykket
06-10-2020
Ansøgningsfrist
19-10-2020
Kviknummer
LJA-81239038
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Akademisk arbejde, Kontor og administration, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed