Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Løsningsorienteret medarbejder til udvikling og optimering af økonomistyring ved Forsvarets Økonomidivision

Forsvarsministeriet, Flyvestation Karup

Viborg, Midtjylland

Indrykket
15-04-2021

Bliver du motiveret af at skabe resultater gennem udvikling af økonomiprojekter? Har du blik for optimering og standardiseringsmuligheder i økonomiprocesser og produkter, men samtidig stor respekt for lokale behov og udfordringer? Trives du med at arbejde i spændingsfeltet mellem det strategiske niveau og dér, hvor ideer og ønsker skal omsættes til konkret handling til gavn for Forsvaret?

Så er denne stilling noget for dig.

Om os

Forsvarskommandoens Økonomidivision understøtter den økonomiske styring i Forsvaret og rådgiver chefer på alle niveauer i Forsvaret fra Forsvarschefen til den lokale budgetansvarlige chef. Vi rådgiver på tværs af værn, stabe, kommandoer og vi rådgiver nationalt og internationalt. Økonomifunktionen er således bred og dyb med mange forskelligartede opgaver, som varetages af civile og militære medarbejdere. Sammen har vi ansvaret for at skabe grundlaget for en solid økonomistyring i hele Forsvaret. Vi er forankret i Forsvarsministeriets Departement, men er geografisk placeret lokalt ved Forsvarets enheder. Vi er ca. 100 medarbejdere, hvoraf ca. halvdelen er placeret på Flyvestation Karup, hvor dit kommende arbejdssted ligeledes er placeret.

I Karup vil du blive en del af Udvikling, kompetence og data management elementet i Forsvarskommandoens Økonomidivision. Elementet består af både civilt og militært ansatte, der bl.a. har til opgave at optimere og udvikle de tværgående forretningsgange i Økonomidivisionen. Opgaverne er projektorienterede og spænder bredt indenfor områder som fx organisationsudvikling, kompetenceudvikling, procesudvikling, udvikling af økonomiske analyseværktøjer, data management og business intelligence.

Kernen i Udvikling, kompetence og data management elementet er et godt fælleskab, en uformel omgangstone, humor, optimisme og et stort ønske om at gøre en forskel. Vi trækker på hinandens kompetencer og forskelligheder, og på den måde sikrer vi det bedste udgangspunkt for de projekter, vi påtager os i fællesskab.

Om stillingen

Vi mangler en kollega til udvikling og optimering af økonomistyring. Du vil komme til at understøtte den spændende projekt-portefølje, som allerede er sat i søen. Projekterne vil variere i forhold til Økonomidivisionens fokusområder. Du vil dog også få mulighed for at være med til at sætte dit eget præg på opgavesammensætningen. Du behøver derfor ikke kunne sætte flueben ved alle opgaver, som nævnes herunder.

  • Projektledelse ift. udvikling og implementering af såvel centralt- og lokalt forankrede forbedringstiltag i organisationen.

  • Ledelsesbetjening i form af analyser. Det kunne fx være udarbejdelse af konsekvensanalyser af ændrede rammevilkår, systemer eller processer.

  • Tovholder på komplekse beslutningsoplæg til ledelsen i koordination med forskellige interessenter, herunder selvstændig udarbejdelse af sagsoplæg, gennemføring af høring etc.

  • Uddannelse af økonomi-medarbejdere i fx business controlling, Excel, risiko/prognosticering, etc., herunder planlægning, udvikling og gennemførelse af workshops, temadage, seminarer.

  • Business Intelligence ambassadør rolle på Økonomidivisionens vegne. Herigennem får du indflydelse direkte ind i den koncernfælles Business Intelligence udviklingsafdeling i Forsvarsministeriet.

  • Medvirke til udvikling af økonomiske analyse/rapporteringsværktøjer. Dette kunne eksempelvis være Excel løsninger, business intelligence-baserede standardrapporter eller dashboards.

  • Udarbejdelse af økonomi-procesbeskrivelser og dertilhørende procedurebeskrivelser.

  • Diverse ad hoc opgaver.

 

Vi tilbyder et spændende job med gode muligheder for faglig og personlig udvikling hvor du vil komme helt tæt på de centrale beslutningsprocesser i Forsvaret.

Der vil være mulighed for at supplere dine kompetencer gennem relevante kurser. Vi tilbyder fleksible arbejdstider og prioriterer, at der er balance mellem arbejde og privatliv. Du kan forvente ca. 30 rejsedage i løbet af året, med periodiske spidsbelastninger.

Om dig

Vi vægter realkompetencer over en specifik faglighed. Som civil behøver du ikke forudgående kendskab til Forsvaret, men vi forestiller os umiddelbart, at du er uddannet cand.merc, cand.oecon, HD-R eller har en anden relevant økonomifaglig uddannelse. Du kan være nyuddannet, men det er en fordel, hvis du har nogle års erfaring med business controlling, økonomistyring, komplekse økonomiprojekter eller business intelligence området. For at få succes i stillingen skal du nemlig kunne identificere og konkretisere ideer samt implementere økonomifaglige løsninger.

Du kan også være kaptajn med en interesse i forvaltning / økonomi

Under alle omstændigheder er det vigtigt at du kan nikke til følgende:

  • Du kan omsætte ideer, visioner og koncepter til brugbare løsninger for chefer og medarbejdere, så vi får mere Forsvar for pengene.

  • Du har en udpræget analytisk tilgang og stærk økonomiforståelse.

  • Du ved, at samarbejde er den bedste strategi.

  • Du kan begå dig på alle niveauer i organisationen, og du er vellidt for det.

  • Du er en god formidler. Du kan formidle tungt økonomifagligt stof, så dine modtagere er helt med på budskabet efter at have læst få linjer eller hørt dine indlæg.

  • Du løber efter bolden før de fleste andre. Du trives i et skiftende miljø med korte deadlines og selvstændigt ansvar. Du har et stort drive og bidrager proaktivt fra start til slut i et projekt.

  • Du har indsigt i og forståelse for en politisk styret organisation.

  • Du evner at forstå helheder, men samtidigt søger du at dykke ned i de mange vigtige detaljer, som ofte afgør et projekts succes.

  • Du er velbevandret i Office-pakken, herunder især Excel, og hvis du har erfaring med SAP eller business intelligence kan det være en fordel.

 

Ansættelsesvilkår

Du bliver ansat og aflønnet i henhold til den enhver tid gældende overenskomst mellem Finansministeriet og relevant forhandlingsberettiget organisation. Der vil være mulighed for at forhandle tillæg i overensstemmelse med de stillede krav og dine kvalifikationer.

Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiver finansieret pensionsordning.

Hvis du er officer fra Forsvaret eller Beredskabsstyrelsen, vil ansættelsen kunne ske efter protokollat om officerer under Forsvarsministeriet til den til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten. Indplaceringen vil være i løngruppe fire eller fem afhængigt af dine kvalifikationer.

Hvis du allerede er ansat som tjenestemand inden for Forsvarsministeriets område, kan du vælge fortsat at være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte. Såfremt du er udpeget til en international mission, bedes du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

Som ansat i Forsvarsministeriet er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det betyder blandt andet, at du skal kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde denne godkendelse under hele ansættelsesforløbet.

Dit daglige tjenestested er Flyvestation Karup.

KONTAKT OG ANSØGNING

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte leder Anna Krogsgaard på tlf. 41 38 58 25.

Hvis du har spørgsmål til løn og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse Isabel Hoffmann på tlf. 32 66 54 26.

Ansøgningsfristen er 2. maj 2021.

Samtaler afholdes løbende.

Du kan søge stillingen via nedenstående link.

Stillingen er ledig til besættelse fra 1. juni 2021 eller snarest derefter.

Vi vil bede dig om at søge stillingen via linket. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, må du gerne tage dem med til en eventuel samtale.

Forsvarsministeriets ministerområde er en mangfoldig arbejdsplads, og vi vil gerne afspejle det omkringliggende samfund. Vi opfordrer derfor alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen, fordi vi tror på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem dynamik og nytænkning.

Læs mere om Forsvarsministeriet som arbejdsplads på www.fmn.dk


Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Forsvarsministeriet, Flyvestation Karup

Adresse 1
Herningvej 30
7470 Viborg
Danmark
Adresse 2
Herningvej 30
7470 Viborg
Danmark
Praktisk information
Oprettet
15-04-2021
Udløber
02-05-2021
Kviknummer
LJA-81963968
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Akademisk arbejde, Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Ansøg nu
Lignende job

Etterretningstjenesten

Del dette job

Virksomhedsinformation

Forsvarsministeriet, Flyvestation Karup

Adresse
Herningvej 30
7470
Viborg
Danmark
Praktisk information
Indrykket
15-04-2021
Ansøgningsfrist
02-05-2021
Kviknummer
LJA-81963968
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Akademisk arbejde, Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Beliggenhed